Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 22:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Kortgedingverloren KoopContract kat was toch ontbonden?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
melinda

Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2014 1:20    Onderwerp: Kortgedingverloren KoopContract kat was toch ontbonden? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Ik zou graag jullie mening willen vragen. Want er klopt van alles niet van het verweer tegenpartij en de uitspraak rechter.

Ik heb een kat verkocht via een contract, hoe ik dat heb kùnnen doen is onbegrijpelijk. Na 2 dagen stuurde ik de mevrouw een lange mail met daarin ik de kat enorm miste (en dat het nimmer de bedoeling was de kat te verkopen), en of zij de kat wilde terug brengen. Mevrouw mailde terug dat zij dat wilde doen, zij zou het bedrag terug krijgen en daarvoor een andere kat gaan zoeken. De volgende dag mailde zij dat zij tegen benzine vergoeding de kat wilde brengen. Plots die dag daarna mailde ze dat ze de kat toch liever hield. Ik heb toen mijn advocaat gebeld en deze zei ''ze heeft ingestemd de kat terug te brengen, het contract is ontbonden''. Een nieuwe overeenkomst. Zo is er een kort geding gekomen.

In het verweer van mevrouw staan zeer veel onwaarheden (zelfs tot beledigend aan toe) die ik kan bewijzen. Dat ik nog even dacht om aangifte te doen, want soms ging dat echt te ver.

Ook stond in het contract dat zij de eerste 2 dagen naar de dierenarts diende te gaan voor een onderzoek. Beiden waren we het entingsboekje vergeten toen ze de kat kwam halen. Mevr schreef in haar veweer dat ze dat niet kon nakomen want ze had geen boekje. Maar daarna schreef zij dat de kat gecastreerd was en gechipt, dus dat kon wel zonder boekje. Ik heb de dierenarts van de mevrouw gebeld voordat het kort geding er was, deze zei dat het absoluut niet noodzakelijk is een entings boekje voor een normale controle. Mevrouw heeft aan alle kanten onwaarheden geschreven in haar verweer, daarnaast zeer veel onwaarheden over mij.

De zitting verliep stroef, het leek of de rechter niet wist wat hij ermee aan moest. Tijdens de zitting heb ik verteld dat het entingsboekje niet noodzakelijk is voor een controle onderzoek en ik haar dierenarts dit gevraagd had.

Ik heb het kort geding verloren, mijn advocaat vind dit ook onbegrijpelijk.
De rechter stelt in de uitspraak dat mevrouw helemaal niet instemde (maar in mails staat duidelijk ze de kat terug zou brengen en voor dat bedrag een andere kat zou gaan kopen).
De rechter stelt in de uitspraak dat mevrouw niet zich aan het contract kon houden en niet naar de dierenarts kon want geen entings boekje (maar ik had juist verteld tijdens het kort geding ik haar dierenarts gesproken had en deze bevestigd had dat een entingsboekje niet nodig was).

Een hoger beroep kan niet. Een bodemprocure is mischien niet verstandig vanwege de kat daar dan lang zit en dan kan de rechter weer zeggen ''de kat is daar gewend'' (?).

Maar een rechter hoort toch eerlijk te zijn, of zie ik dit nu verkeerd?
Zou ik nog iets kunnen doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: za 08 mrt 2014 18:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

melinda schreef:
Beste,

Ik zou graag jullie mening willen vragen. Want er klopt van alles niet van het verweer tegenpartij en de uitspraak rechter.

Ik heb een kat verkocht via een contract, hoe ik dat heb kùnnen doen is onbegrijpelijk. Na 2 dagen stuurde ik de mevrouw een lange mail met daarin ik de kat enorm miste (en dat het nimmer de bedoeling was de kat te verkopen), en of zij de kat wilde terug brengen. Mevrouw mailde terug dat zij dat wilde doen, zij zou het bedrag terug krijgen en daarvoor een andere kat gaan zoeken. De volgende dag mailde zij dat zij tegen benzine vergoeding de kat wilde brengen. Plots die dag daarna mailde ze dat ze de kat toch liever hield. Ik heb toen mijn advocaat gebeld en deze zei ''ze heeft ingestemd de kat terug te brengen, het contract is ontbonden''. Een nieuwe overeenkomst. Zo is er een kort geding gekomen.

In het verweer van mevrouw staan zeer veel onwaarheden (zelfs tot beledigend aan toe) die ik kan bewijzen. Dat ik nog even dacht om aangifte te doen, want soms ging dat echt te ver.

Ook stond in het contract dat zij de eerste 2 dagen naar de dierenarts diende te gaan voor een onderzoek. Beiden waren we het entingsboekje vergeten toen ze de kat kwam halen. Mevr schreef in haar veweer dat ze dat niet kon nakomen want ze had geen boekje. Maar daarna schreef zij dat de kat gecastreerd was en gechipt, dus dat kon wel zonder boekje. Ik heb de dierenarts van de mevrouw gebeld voordat het kort geding er was, deze zei dat het absoluut niet noodzakelijk is een entings boekje voor een normale controle. Mevrouw heeft aan alle kanten onwaarheden geschreven in haar verweer, daarnaast zeer veel onwaarheden over mij.

De zitting verliep stroef, het leek of de rechter niet wist wat hij ermee aan moest. Tijdens de zitting heb ik verteld dat het entingsboekje niet noodzakelijk is voor een controle onderzoek en ik haar dierenarts dit gevraagd had.

Ik heb het kort geding verloren, mijn advocaat vind dit ook onbegrijpelijk.
De rechter stelt in de uitspraak dat mevrouw helemaal niet instemde (maar in mails staat duidelijk ze de kat terug zou brengen en voor dat bedrag een andere kat zou gaan kopen).
De rechter stelt in de uitspraak dat mevrouw niet zich aan het contract kon houden en niet naar de dierenarts kon want geen entings boekje (maar ik had juist verteld tijdens het kort geding ik haar dierenarts gesproken had en deze bevestigd had dat een entingsboekje niet nodig was).

Een hoger beroep kan niet. Een bodemprocure is mischien niet verstandig vanwege de kat daar dan lang zit en dan kan de rechter weer zeggen ''de kat is daar gewend'' (?).

Zou ik nog iets kunnen doen?

Ja, je berusten in het feit dat je juridische middelen uitgeput zijn door een definitieve uitspraak in rechte (je advocaat heeft je vast afgeraden een bodemprocedure te doorlopen vanwege een voorspelbaar resultaat) en jezelf nogmaals bedenken wat je aanvankelijke reden was om dat beest te verkopen (sloopte je gordijnen, bracht allerlei beesten mee naar binnen, piste in je prullenbak, of je was er simpelweg allergisch voor bv.) en dan bedenken of je dat nogmaals wilt hebben met een andere kat, waarvan er genoeg in het asiel zitten te wachten op een nieuw baasje.

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 08 mrt 2014 21:03    Onderwerp: Re: Kortgedingverloren KoopContract kat was toch ontbonden? Reageer met quote Naar onder Naar boven

melinda schreef:

De rechter heeft de mailwisseling blijkbaar zo gelezen dat de mevrouw nog niet definitief had ingestemd met ontbinding van de koopovereenkomst.

Het wel/niet naar de dierenarts kunnen wegens wel/geen boekje staat hier verder volgens mij los van en lijkt me niet heel relevant.

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 09 mrt 2014 22:40    Onderwerp: Re: Kortgedingverloren KoopContract kat was toch ontbonden? Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

De rechter heeft de mailwisseling blijkbaar zo gelezen dat de mevrouw nog niet definitief had ingestemd met ontbinding van de koopovereenkomst.

Dat de rechter de email niet ziet als een ontbinding van de koopovereenkomst spreekt toch reeds uit de uitspraak dat de koopovereenkomst niet is ontbonden?

De vraag van de TS is echter WAAROM de rechter de email niet ziet als ontbinding, in strijd met het feit dat de tekst daaromtrent eigenlijk weinig twijfel laat bestaan. Een antwoord op deze vraag kan ik in de reactie van Bona niet ontdekken.

bona fides schreef:

Het wel/niet naar de dierenarts kunnen wegens wel/geen boekje staat hier verder volgens mij los van en lijkt me niet heel relevant.

Naja, wanneer dat niet echt relevant is is natuurlijk niet in te zien waarom de rechter daar dan überhaupt gewag van maakt. Tenzij we natuurlijk veronderstellen dat de (reeds overwerkte) rechter graag tijd besteedt aan het formuleren van overbodige argumenten. Rolling Eyes

Wat mij overigens wél overbodig lijkt, is dat hier inmiddels twee topcis aan dit ene thema worden gewijd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds