de_rooie
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 07 mrt 2014 22:17 Onderwerp: Sociale zekerheid? Recht op wachten |
|
|
Ben sinds december helaas werkloos en in de ziektewet beland, nu heb ik allemaal onderzoeken moeten ondergaan en heb kosten gemaakt. Heb een schuldenverleden maar was er net uit! Dit betekent natuurlijk geen buffer wat betekent dat ik van week tot week leef en met de extra kosten lastig zat.
Nu heb ik eindelijk een diagnose en wil ik gaan werken, moet ik opnieuw WW aanvragen wat betekent dat ik 4 weken moet wachten om te bepalen of ik hier recht op heb? Dit betekent voor mij geen eten en superstress!! deze bureaucratische regels belemmeren hierdoor een terugstroom naar de arbeidsmarkt? Zeker gezien overspanning en jarenlange roofbouw bij de diagnose hoort ( mijn schulden zijn begonnen toen ik 7 maanden zonder inkomen zat omdat ze vonden dat ik geen recht had op WW of bijstand omdat niet duidelijk was of ik schuld had gezien een ontslag op staande voet beide partijen wezen naar mekaar en hebben voor 15 jaar ellende gezorgd) U kunt begrijpen dat ik dus een behoorlijk heftige paniekreactie krijg bij deze situatie, hence deze oproep!
Mijn vragen:
Heeft het UWV niet de verplichting om mijn herintreding zo goed mogelijk te faciliteren en rekening te houden met mijn situatie?
Heeft het UWV niet de verplichting om een broodnood voorziening te treffen die ervoor waakt dat mensen zonder eten komen te zitten, iedereen heeft toch recht om te leven?
Er word gezegd door UWV, ach je kan toch wel ergens eten? Maar ik heb mijn slechte gewoontes en vrienden in het verleden gelaten en door een traumatische scheiding van mijn ouders, heb ik geen sociaal vangnet! Vroeger kon ik bij mijn Oma terecht, maar nu is er niemand!
Ik wil niet stelen dus ga nou maar een drakonische maatregel nemen, een opgedrongen hongerstaking voor hun deur, want ik vind dat er wel eens aandacht voor mag komen. Een protest tegen het recht van wachten!
Een protest voor het recht van eten ( inkomen ) Ik kan er toch niks aan doen dat ik als uitzendkracht ( arbeidsnomaad ) me uit deze shit heb moeten werken om iedere keer weer in ellende te verzeilen door bureaucratie. Mij wordt flexibiliteit opgedrongen terwijl de afdwinger zelf alles zwart-wit bekijkt. Die UWV wachttijd regels kan ik niet eten, die voeden woede, geen lege maag! |
|