Big Alf
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 01 mrt 2014 16:11 Onderwerp: extra reistijd wordt niet betaald |
|
|
Ik werk normaal gesproken vanuit een vaste vestiging om daarna op locatie te gaan om de werkzaamheden te verrichten.
Omdat er op onze vestiging soms minder werk is, moet ik regelmatig naar een andere vestiging om vanuit daar te gaan werken.
Ik moet altijd eerst de bedrijfswagen op de eigen vestiging ophalen en dan vanuit daar naar de andere vestiging rijden en vice versa.
De werktijden zijn op alle vestigingen gelijk, ik moet dus eerder van onze vestiging wegrijden en ben later terug om dezelfde werktijden aan te houden.
Per dag ben ik dan zo'n twee uur onderweg om van de ene naar de andere vestiging te rijden en aan het einde van de werkdag weer terug naar de eigen vestiging.
Voorheen hadden we een rijstijden matrix voor de reistijden tussen de vestigingen onderling, echter heeft de werkgever deze eenzijdig aangepast en worden er minder en/of geen reisuren meer uitbetaalt. Deze matrix wordt gehanteerd indien we tijdens de werkdag naar een andere vestiging moesten reizen. Toen de oude reistijden matrix nog van toepassing was, werden ook de reisuren betaald, indien je de gehele dag bij/vanuit een andere vestiging werkzaam was
Indien we nu een gehele dag bij een andere vestiging moeten werken, worden geen (extra) reisuren meer uitbetaald.
Mag de werkgever dit zonder meer doen, mijns inziens is het namelijk gewoon werktijd. _________________ Grt. Alfred |
|