|
Auteur |
Bericht |
V&VD
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 14 feb 2014 14:59 Onderwerp: Besluit ? |
|
|
In hoeverre kwalificeert men dit: http://imgur.com/HUZP0MY
Als een besluit op een aanvraag?
1. Een besluit is gericht op een rechtsgevolg, de mededeling van het bo verandert niets ‘in de wereld van het recht’. Het betreft slechts de mededeling dat verweerder zich op het standpunt stelt dat geen dwangsommen zijn verbeurd.
2. Het is een weigering als in 6:2 Awb; deze weigering geeft het recht in bezwaar en beroep in te gaan. Maar maakt dat het ook een besluit op de beschikking op aanvraag? |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: vr 14 feb 2014 18:45 Onderwerp: |
|
|
Wat ik van die wel erg wazig en maar deels afgebeelde tekst opmaak is dat je een verzoek hebt gedaan, waarop vervolgens niet is beslist, waarop je hebt gemaand (je had ook bezwaar kunnen instellen tegen de fictieve weigering na verstrijken van de termijn overigens) en waarop je nu een afwijzende beslissing hebt ontvangen. Dit is een beschikking, waartegen nu dus gedurende de wettelijke termijn bezwaar open staat.
Inhoudelijk kan ik niet alles goed beoordelen omdat de tekst maar deels staat afgebeeld en de rest van de stukken ontbreekt, maar mocht men claimen dat je niet een verzoek hebt ingediend op basis van de Wob en dat dit reden is om je primaire verzoek af te wijzen, dan kleppen ze onzin, want enig verzoek tot informatie van een bestuursorgaan met specifieke verwijzing naar de Wob is in algemene zin niet nodig, aangezien de wet ook universeel geldt voor overheidsorganen, ook zonder dat de burger deze inroept. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
V&VD
|
Geplaatst: vr 14 feb 2014 20:48 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | Wat ik van die wel erg wazig en maar deels afgebeelde tekst opmaak is dat je een verzoek hebt gedaan, waarop vervolgens niet is beslist, waarop je hebt gemaand (je had ook bezwaar kunnen instellen tegen de fictieve weigering na verstrijken van de termijn overigens) en waarop je nu een afwijzende beslissing hebt ontvangen. Dit is een beschikking, waartegen nu dus gedurende de wettelijke termijn bezwaar open staat.
Inhoudelijk kan ik niet alles goed beoordelen omdat de tekst maar deels staat afgebeeld en de rest van de stukken ontbreekt, maar mocht men claimen dat je niet een verzoek hebt ingediend op basis van de Wob en dat dit reden is om je primaire verzoek af te wijzen, dan kleppen ze onzin, want enig verzoek tot informatie van een bestuursorgaan met specifieke verwijzing naar de Wob is in algemene zin niet nodig, aangezien de wet ook universeel geldt voor overheidsorganen, ook zonder dat de burger deze inroept. |
De weigering (uit de afbeelding) is dus wel een besluit ? |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 15 feb 2014 14:11 Onderwerp: |
|
|
V&VD schreef: | dr.dunno schreef: | Wat ik van die wel erg wazig en maar deels afgebeelde tekst opmaak is dat je een verzoek hebt gedaan, waarop vervolgens niet is beslist, waarop je hebt gemaand (je had ook bezwaar kunnen instellen tegen de fictieve weigering na verstrijken van de termijn overigens) en waarop je nu een afwijzende beslissing hebt ontvangen. Dit is een beschikking, waartegen nu dus gedurende de wettelijke termijn bezwaar open staat.
Inhoudelijk kan ik niet alles goed beoordelen omdat de tekst maar deels staat afgebeeld en de rest van de stukken ontbreekt, maar mocht men claimen dat je niet een verzoek hebt ingediend op basis van de Wob en dat dit reden is om je primaire verzoek af te wijzen, dan kleppen ze onzin, want enig verzoek tot informatie van een bestuursorgaan met specifieke verwijzing naar de Wob is in algemene zin niet nodig, aangezien de wet ook universeel geldt voor overheidsorganen, ook zonder dat de burger deze inroept. |
Ik kan hem niet helemaal lezen, maar daar heeft het wel alle schijn van.
Overigens had je ook al bezwaar kunnen instellen tegen het uitblijven van een besluit binnen de wettelijke termijn, ook wel de fictieve weigering genoemd. Voorbehoudens ontvankelijkheid (bij de Wob niet echt een probleem) heb je in bezwaar dan namelijk al snel een gegrondverklaring in handen (wat overigens niet per definitie hetzelfde is als krijgen wat je wilt). _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
V&VD
|
Geplaatst: za 15 feb 2014 16:00 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | V&VD schreef: | dr.dunno schreef: | Wat ik van die wel erg wazig en maar deels afgebeelde tekst opmaak is dat je een verzoek hebt gedaan, waarop vervolgens niet is beslist, waarop je hebt gemaand (je had ook bezwaar kunnen instellen tegen de fictieve weigering na verstrijken van de termijn overigens) en waarop je nu een afwijzende beslissing hebt ontvangen. Dit is een beschikking, waartegen nu dus gedurende de wettelijke termijn bezwaar open staat.
Ik kan hem niet helemaal lezen, maar daar heeft het wel alle schijn van.
Overigens had je ook al bezwaar kunnen instellen tegen het uitblijven van een besluit binnen de wettelijke termijn, ook wel de fictieve weigering genoemd. Voorbehoudens ontvankelijkheid (bij de Wob niet echt een probleem) heb je in bezwaar dan namelijk al snel een gegrondverklaring in handen (wat overigens niet per definitie hetzelfde is als krijgen wat je wilt). |
4:20B lid 1 Awb ?
Bezwaarschrift indienen (in het 'besluit' is overigens geen rechtsgang meegegeven) en titel 4.1.3.3 gebruiken ? |
|
|
|
 |
|