Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 23:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

werkgever is leugenaar
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
aroy

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2014 20:58    Onderwerp: werkgever is leugenaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb een vraag mijn werkgever (fysiotherapiepraktijk) stelde de volgende constructie voor om art. 668a te omzeilen: mijn derde opeenvolgende jaarcontract eindigt op een afgesproken tijdstip dan wordt ik verzocht om 3 maanden op vakantie te gaan waarna ik weer welkom ben om te komen werken.

Ze wilden geen vaste krachten meer.
(blijkt dat deze werkgever een andere collega wel een vaste baan heeft gegeven ca. 1 jaar na de 3 mnd pauze)

De 3 mnd. pauze: ben ik mee akkoord gegaan. Heb ik gedaan met de gedachte na mijn vak. vanuit een werkende positie verder te solliciteren. Ben 2 dagen per week bij deze werkgever blijven werken (en 2 dagen elders), dik 2 en 1/2 jaar later ga ik op vakantie, precies 1 dag voordat mijn 3e contract afloopt, 5 weken later (ik ben nog op vak.) krijg ik een email: einde contract (meer stond er niet in).

Op een zgn. afscheids gesprek zegt de werkgever "we hebben helemaal geen werk meer! de patienten komen maar niet en we hebben het erg moeilijk, dus we kunnen je geen werk geven het spijt ons" en zo verder

Nu blijkt dat de werkgever gewoon een nieuwe kracht heeft aangenomen ca. 6 weken na de zielige mededeling dat er geen werk meer was.

Question Kan ik hier iets mee???, ik voel me zo in de maling genomen en misleid.

Juridisch denk ik lastig want een contract bepaalde tijd kan gewoon eindigen in je vakantie. Er is bovendien wel enig bewijs waaruit blijkt dat het de bedoeling was om na mijn vakantie weer verder te werken.

En dat door je zgn. collega fysiotherapeuten (het is een maatschap) die je denkt te kunnen vertrouwen.

Alvast bedankt.
Roy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik heb een vraag mijn werkgever (fysiotherapiepraktijk) stelde de volgende constructie voor om art. 668a te omzeilen: mijn derde opeenvolgende jaarcontract eindigt op een afgesproken tijdstip dan wordt ik verzocht om 3 maanden op vakantie te gaan waarna ik weer welkom ben om te komen werken.

Bedoelt u met vakantie dat u die drie maanden nog werd doorbetaald door deze werkgever?

Hoe lang geleden is het einde van de laatste overeenkomst?
aroy

Leeftijd: 61
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Bedoelt u met vakantie dat u die drie maanden nog werd doorbetaald door deze werkgever?

Hoe lang geleden is het einde van de laatste overeenkomst?

De 3 mnd werden niet doorbetaald. van maart 2010 tot de laatste overeenkomst die eindigde op 31-12-12 had ik 3 contracten.

het eind laatste contract is dus 11 mnd. geleden. (pas recent zie ik op hun website dat ze een nwe werknemer hebben in mijn plaats ahw. dus)

De periode tot aan de 3 mnd constructie beslaat 2002 t/m nov. 2009
(vaste aanstelling t/m 2007 die eindigde vanwege bedrijfs economische reden (goedgekeurd CWI destijds) op 31-12-2007 / 3-1-2008 begon ik weer op een contract bepaalde tijd);

Er zit dus wel een structuur in:
1 einde vanwege bedrijfs economische reden (terwijl er wel werk was! ik begon 3 dagen later weer met contr. bep. tijd))
2 de drie maanden constructie
3 laatste contract (van een 11 jaar durend dienstverband) einde contr. bep. tijd van rechtswege; met opgaaf van mogelijk valse redenen ("er is geen werk meer, anders had je gewoon door kunnen werken" werd me verteld)

Thanks alvast voor advies,
Roy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 18:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aangezien de periode onbetaald was is niet te stellen dat de arbeidsovereenkomst wel doorliep. De laatste arbeidsovereenkomst eindigde dan per 31-12-2012.

Als de werkgever de toezegging om u na de periode van drie maanden weer in dienst te nemen op papier had gezet, dan zou u daar nog wat mee kunnen. Al had dat na bijna een jaar ook te laat zijn geweest om dat overtuigend neer te zetten.

Aangezien er kennelijk ook eerder na drie jaar/drie contracten niet is verlengd, maar u na meer dan drie maanden kon terugkomen, betekend dat er ook nooit eerder een contract voor onbepaalde tijd is ontstaan.

Ik denk dat u er vrij weinig mee kunt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds