vincentDH
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 feb 2014 16:20 Onderwerp: Burenoverlast, voorstel tot huurvermindering afgewezen |
|
|
Hallo allemaal.
Ruim anderhalf jaar is er bij mij in het appartementencomplex sprake van burenoverlast. En dan niet af en toe een muziekje dat te hard staat, maar echt sprake van agressie, geschreeuw/gescheld, vuilniszakken vanaf het balkon gooien, urine in het portiek, hard en aanhoudend hondengeblaf etc. Ook komt er daar regelmatig politie over de vloer.
De woningbouwvereniging heeft in dat anderhalf jaar klagen slecht 1 waarschuwing de deur uitgedaan. Nu heb ik laatst een voorstel tot huurverlaging verzonden. Nu heeft de verhuurder daarop beantwoord dat zij er alles aan gedaan hebben om de overlast te verminderen. Dit is niet het geval, er is 1 brief gestuurd en de overlast duurt nog immers voort.
Welke stap kan ik nemen nu het voorstel tot huurverlaging is afgewezen? Is de volgende stap de rechter? De huurcommissie? Ik lees overal dat ik nu via de rechter kan eisen dat er een einde aan de overlast gemaakt wordt, maar hoe gaat dit in zijn werk? Zijn er nog alternatieven? (ja verhuizen, maar dat doe ik pas als alle wegen zijn bewandeld en er nog steeds geen oplossing gekomen is).
Alvast bedankt,
Vincent |
|