Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 30 jul 2025 1:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Probleem aanpassing contracturen + beoordeling
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
werknemer999

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014 17:51    Onderwerp: Probleem aanpassing contracturen + beoordeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb wat vragen inzake wat dingen die momenteel spelen op werk, hoop dat jullie advies hebben voor me. Embarassed

Ik werk sinds 2007 bij een grote verzekeraar. Ben fulltime begonnen en vanaf 2011 werk ik parttime i.v.m. een voltijdse studie. Nadat de vermindering van uren is goedgekeurd in juli 2011 is er een soort van mini-reorganisatie geweest waardoor er nieuwe afdelingen zijn opgericht. Per april 2012 ben ik op een nieuwe afdeling terecht gekomen met nieuwe collega's en een nieuwe leidinggevende. Tijdens het kennismakingsgesprek met deze nieuwe leidinggevende kwam naar voren dat hij zelf niet helemaal achter mijn lage urenaantal (16 uur) stond, hij gaf zelfs aan dat ik geluk had met mijn voormalige leidinggevende en dat hij dit zelf nooit goedgekeurd zou hebben.

Nu heb ik onlangs het beoordelingsgesprek gehad over het jaar 2013 en hier kwam naar voren dat door mijn lage urenaantal er niet echt een band kon ontstaan met mijn collega’s en ik dus buiten de groep viel, dat het veel tijd en energie kost om rekening te houden met mijn wisselende rooster (i.v.m. studie), dat ik niet mee kon draaien met projecten etc. Mondeling werden de positieve dingen toegelicht, maar op papier helaas niet. Toen ik hem hier op wees gaf hij aan dat de ‘negatieve’ punten zwaarder wogen (weegschaal).

Ik schrok hier enorm van. Het afgelopen jaar heb ik steeds per semester een rooster opgesteld en rondgemaild (met uren, dagen en exacte tijden wanneer ik aanwezig zou zijn), ik heb me flexibel opgesteld in het overnemen van diensten van anderen (dan sla ik maar een hoorcollege over). Heb leuke collega’s met wie ik altijd plezier heb. Dit erkent hij allemaal, maar de negatieve punten wegen zwaarder, eigenlijk het minimale urenaantal…. Ik vroeg hem dus gelijk “hoeveel uren is wel acceptabel voor je?” Hij gaf aan dat dit minimaal 24 uur is en verdeeld over 3 dagen. Mijn reactie was toen gelijk: Dan pas ik mijn uren aan! (ondanks dat mijn studie nog niet afgerond is). Zijn eerste reactie was dat dit niet zomaar kon en de situatie van het bedrijf dit niet toeliet. Later gaf hij aan dit met zijn leidinggevende te gaan bespreken. Hij begon ook over het bedrijf en dat we een turbulente periode hebben gehad etc.. Ik voelde een harde nee. Toen ik vroeg wat ik er dan aan kan doen aankomende jaar om te voorkomen dat dit weer gaat spelen, reageerde hij dat er weinig te doen is en dat het is zoals het is….

Na wat gelezen te hebben ben ik er achter gekomen dat er een wet is voor het aanpassingen van de arbeidsduur (WAA) en conform deze regels heb ik een schriftelijk verzoek gedaan om weer fulltime te werken. Een kopie van dit schriftelijk verzoek heb ik op verzoek leidinggevende ook naar hem gemaild. In deze wet worden een aantal zwaarwegende redenen die aanvaardbaar zijn om het verzoek af te wijzen, zelf ben ik niet van mening dat mijn werkgever hier aanspraak op kan doen (er wordt veelvuldig overwerk georganiseerd, nieuwe werknemers etc., er staan volgens mij zelfs sollicitaties open). Waarschijnlijk wordt verzoek wel afgewezen, maar hier heb ik nog overleg over. Wat kan ik doen als het verzoek wordt afgewezen? Kan ik de reden van mijn werkgever toetsen? Gaat dit effect hebben op de relatie met mijn leidinggevende? Reden voor ontslag wegens verschil van inzicht? Of vertrouwensbreuk?

Ook zijn er wat punten aangaande de dingen die in de beoordeling staan, en ook wat tegenstrijdigheden. Ik heb alle dingen afgevinkt die we hebben besproken aan het begin van het jaar. Alles. Maar toch net een voldoende. Waarom? Omdat ik dus parttime werk zei hij. Hij gaf ook aan dat hij eigenlijk aan het begin van het jaar had moeten zeggen dat ik niet hoger dan een magere voldoende kon scoren. Wordt ik door mijn parttime werken niet benadeeld dan?
Hij gaf zelf aan dat ik een 2e beoordeling kon krijgen bij zijn leidinggevende, maar noemde “verschil van inzicht” en toen gingen alarmbellen wel rinkelen… Kan ik zonder gevolgen de interne procedure volgen die beschreven staat in onze organisatieregels? Dit is dus een 2e beoordeling aanvragen bij naaste hogere leidinggevende en daarna is er ook een interne klachtenprocedure. De relatie met mijn leidinggevende is eigenlijk best goed, ondanks dit nu allemaal. Ik ben heel blij met hem. Maar ik weet dat dit wel in mijn dossier gaat en daar zit ik wel mee. Ik heb volgens mij drie weken de tijd om hierover te beslissen.

Sorry voor de lange tekst… hoop dat jullie me kunnen helpen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
werknemer999

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014 18:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Topic kan gesloten worden, ik heb in een andere rubriek het topic geopend:

http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/215345/#215345

ajb sluiten, sorry.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds