|
Auteur |
Bericht |
Devvi
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 26 dec 2013 0:23 Onderwerp: (simpele?) Vraag over dagvaardingstermijn |
|
|
Dag,
Simpele dingen waar andere mensen niet bij stil hoeven te staan kunnen voor mij nog wel eens een probleem opleveren, en dit is (zeer waarschijnlijk) een van die dingen.
Bij de dagvaardingstermijn van artikel 114 Rv staat "De gewone termijn van dagvaarding is ten minste een week" en in artikel 119 Rv "de termijn van dagvaarding vangt aan op de dag, volgend op die waarop het exploot is uitgebracht". Betekent dit in deze casus : http://imgur.com/LEkk0WY (geen zorgen het is maar een klein stukje tekst en het gaat om de gemarkeerde datums) dat de dagvaarding aanvangt op 1 november en de zitting op zijn vroegst op 8 november kan plaatsvinden? Ik weet dat dit een vrij onnozele vraag is, maar door de antwoorduitwerkingen die ik heb van deze casus ben ik nogal in de war geraakt.
Alvast heel erg bedankt in ieder geval! |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 30 dec 2013 0:03 Onderwerp: |
|
|
Tussen de datum van het exploot en de rolzitting moeten zeven volle dagen zitten. Als het exploot op 31 oktober 2013 is betekend, dan kan inderdaad op zijn vroegst tegen 8 november 2013 worden gedagvaard. Overigens zijn de meeste rolzittingen van rechtbanken op een woensdag, of nog eerder in de week. |
|
|
|
 |
|