|
Auteur |
Bericht |
Astrid1995
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 12 dec 2013 4:52 Onderwerp: Solliciteren op functie wegens te weinig ingezette uren |
|
|
Ik heb een contract van 20 uur in de week. Regelmatig sta ik te weinig ingeroosterd (ongeveer 3 uur te weinig per week). Dit heb ik menig keer aangegeven bij de werkgever maar die zegt, maak je niet druk komt wel goed. Ik heb een 5 daagse werkweek (maandag t/m vrijdag), tussen 7.00 - 12.00 uur. Voor de weekeinden zijn een aparte groep werknemers werkzaam. Nu is het geval dat daar mensen uit moeten en heeft de werkgever aangegeven dat er sollicitaties komen voor de avond en de weekend diensten. Degene die kunnen solliciteren zijn degene die te weinig uren gewerkt hebben.
Is het rechtsgeldig dat de werkgever mij gaat verplichten (zonder van te voren overlegd gepleegd te hebben met mij) dat ik hier naar solliciteer? Ik ben aangenomen op een taak van maandag t/m vrijdag op de tijden 7.00 tot 12.00 uur (ik kan ook niet anders). Ik ben nu bang in de problemen te komen aan het eind van dit jaar wat betreft de uren waarvoor ik niet ben ingeroosterd? Is dat risico niet voor de werkgever? Ik heb het hele jaar al aangegeven dat ik te weinig wordt ingeroosterd. Ik weet wel dat te weinig gewerkte uren niet mag worden ingehouden van de verlof uren. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: za 14 dec 2013 3:12 Onderwerp: |
|
|
Een werknemer moet ingaan op redelijke voorstellen van de werkgever. Alleen als de aanvaarding van het redelijke voorstel van de werkgever in redelijkheid niet van de werknemer kan worden gevergd, mag de werknemer het voorstel weigeren. In jouw geval lijkt me de eerste vraag of het voorstel van de werkgever redelijk is. Op basis van de beperkte informatie die je hebt gegeven, lijkt dat niet het geval. |
|
|
|
 |
|