|
Auteur |
Bericht |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 29 jul 2013 21:06 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | ddat hangt er vanaf hoe de BV is opgezet; als een onafhankelijk gestart bedrijf, dan niet; als de rechtsopvolger inzake vorderingen en schulden dan wel (bv omzetting van de eenmanszaak in een BV). De mogelijkheid tot verhaal op de eigenaar blijft overigens gewoon bestaan gedurende 5 jaar. Als die eenmanszaak ook schulden heeft gemaakt zou ik gewoon op die basis de eigenaar persoonlijk aanspreken. |
Een natuurlijk persoon (eenmanszaak) kan voor zover ik weet niet worden omgezet in een besloten vennootschap. De BV kan de schulden van de eenmanszaak wel overnemen, maar daar is in beginsel toestemming van de schuldeiser voor nodig. De schulden die alleen de BV heeft gemaakt zijn in ieder geval niet zonder meer te verhalen op de (oude) eenmanszaak. Andersom is de BV niet zonder meer aansprakelijk voor de schulden van de eenmanszaak. |
|
|
|
 |
klaassen
Leeftijd: 79 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 30 jul 2013 1:48 Onderwerp: |
|
|
Toch zou ik het verhaal van de werkgever ook wel eens willen horen
Ik ben bang dat er meer aan de hand is
Klaassen |
|
|
|
 |
maud1981
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 aug 2013 14:20 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de antwoorden. En dhr. Klaassen, dit is niet het geval. De werkgever heeft dit kunstje al meerdere malen uitgevoerd en blijkbaar zit de wet zo in elkaar dat dit mogelijk is. Als werknemer sta je met de rug tegen de muur. We blijven vechten. Onrecht is gemeen en doet veel verdriet. Er zijn echt mensen die zo gemeen zijn op deze wereld.daar zijn wij nu wel achter gekomen. Alle overheidsinstellingen laten je stikken. Het kost veel geld dit te winnen maar opgeven is een slechte keuze.
Gr. Maud |
|
|
|
 |
Jay Gatsby
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 111
|
Geplaatst: ma 05 aug 2013 17:20 Onderwerp: |
|
|
Quote: | De werkgever heeft dit kunstje al meerdere malen uitgevoerd |
Volgens mij is dit een concreet aanknopingspunt voor je steunvordering. |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 nov 2013 11:49 Onderwerp: |
|
|
Hoe is dit afgelopen? |
|
|
|
 |
maud1981
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 apr 2014 9:30 Onderwerp: |
|
|
Hallo
We zijn niet verder gekomen. Alle opties zitten dicht. Wel nog bezig met een steunvordering wie weet kunnen we daar mee faillissement aanvragen. Verder gaan we nog een keer beslag leggen bij de bv en klanten. We zoeken naar no cure no pay want we hebben door de hele zaak niet veel meer over.... als iemand nog lumineuze ideeën heeft horen we ze graag. Het is een pijnlijke zaak.
Thanx. |
|
|
|
 |
|