|
|
| Auteur |
Bericht |
advocaatjeleefjenog
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 185
|
Geplaatst: za 26 okt 2013 19:24 Onderwerp: Betalen administratiekosten boete |
|
|
Onlangs heeft mijn vader een boete van 32 euro plus 7 euro administratiekosten gekregen wegens te hard rijden. Nu heb ik na het lezen van de uitspraak LJN CA0211 mijn twijfels over de administratiekosten. Moeten deze betaald worden of niet?
Verder staat er op de boetebeschikking geen rechtsgrond vermeld, ook staat er dat er in beroep kan worden gegaan terwijl ik dacht dat er eerst bezwaar nodig is. In hoeverre klopt dit of is er een probleem? _________________ In het leven zijn er twee zekerheden: je betaalt belasting en je gaat dood. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: za 26 okt 2013 21:03 Onderwerp: |
|
|
Er staat waarschijnlijk dat tegen de beschikking administratief beroep bij de OvJ openstaat. Zo werkt het bij WAHV-feiten. De meeste mensen noemen het bezwaar, maar strikt juridisch is dat niet juist. Het verschil met een echte bezwaarprocedure is dat een andere instantie (dus niet de agent maar de OvJ) het "bezwaar" behandelt. Maar als je echt rechten studeert zou je dit toch moeten weten.
Als de OvJ het administratief beroep ongegrond verklaart, kun je in beroep bij de rechter.
De administratiekosten moet je gewoon betalen, tenzij je de beschikking vernietigd krijgt. Uit LJN CA0211 volgt niets anders en die uitspraak is ook zeker niet op de situatie van je vader van toepassing. Lees de uitspraak maar eens goed, of kijk hier. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 26 okt 2013 21:58 Onderwerp: |
|
|
| De administratiekosten zijn deel van de beschikking, dus ook daartegen kan je in administratief beroep gaan. Het blijkt echter, dit heeft een van de hoogste rechters binnen het WAHV-systeem besloten, dat dit niet opgaat om dat het argument niet slaagde. Dit is vrij ingewikkeld, maar kan je via google wel vinden. |
|
|
|
|
 |
|
|