|
Auteur |
Bericht |
Daandaan
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: zo 22 sep 2013 22:28 Onderwerp: Verlopen ID in procesverbaal |
|
|
Beste allen,
Ik heb vandaag vanwege niet inchecken na een overstap in de metro een boete gekregen. Vooropgesteld dat dit natuurlijk gewoon dom is, heb ik een vraag. Als identificatie heb ik een reeds verlopen ID gebruikt, waarvan het nummer op het procesverbaal staat. Heb ik hierdoor enig kans om mijn boete te ontlopen?
In ieder geval bedankt! |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 sep 2013 22:41 Onderwerp: |
|
|
Het zal waarschijnlijk geen strafrechtelijke boete zijn, of wel? Het is meer een soort naheffing. Heb je misschien een abonnement of iets dergelijks, dan schijn je de boete namelijk te kunnen laten vernietigen. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 23 sep 2013 9:58 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou je daarom je boete kunnen ontlopen? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 23 sep 2013 12:11 Onderwerp: Re: Verlopen ID in procesverbaal |
|
|
Daandaan schreef: | Beste allen,
Ik heb vandaag vanwege niet inchecken na een overstap in de metro een boete gekregen. Vooropgesteld dat dit natuurlijk gewoon dom is, heb ik een vraag. Als identificatie heb ik een reeds verlopen ID gebruikt, waarvan het nummer op het procesverbaal staat. Heb ik hierdoor enig kans om mijn boete te ontlopen?
In ieder geval bedankt! |
Ja je hebt kans je boete te ontlopen voor het niet kunnen tonen van een geldig identificatiebewijs.
Hoewel de (hoofd)conducteur een Buitengewoon Opsporingsambtenaar(BOA) is, die gerechtigd is om naar geldige identificatiebewijzen te vragen, en daarvoor boetes mag uitschrijven, is de kans klein dat dat alsnog zal gebeuren.
Met een beetje geluk ontvang je alleen de boete voor het niet inchecken. Dit is overigens een andersoortige "boete" dan de boete voor het niet kunnen tonen van een geldig ID bewijs. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 23 sep 2013 19:23 Onderwerp: Re: Verlopen ID in procesverbaal |
|
|
Daandaan schreef: | Ik heb vandaag vanwege niet inchecken na een overstap in de metro een boete gekregen. Vooropgesteld dat dit natuurlijk gewoon dom is, heb ik een vraag. Als identificatie heb ik een reeds verlopen ID gebruikt, waarvan het nummer op het procesverbaal staat. Heb ik hierdoor enig kans om mijn boete te ontlopen? |
Nee (natuurlijk).
Je hebt het feit begaan. Je ontkent het ook niet. Je denkt je op een "vormfout" te kunnen beroepen (waar jij volledige verantwoordelijk voor bent). Die vlieger gaat uiteraard niet op.
Ik zal er alvast bijvertellen dat je ook moet betalen als in jouw naam een letter verkeerd is gespeld. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 23 sep 2013 19:29 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Waarom zou je daarom je boete kunnen ontlopen? |
Het kan zijn dat je een abonnement hebt zoals het Altijd Vrij abonnement (waarmee je onbeperkt altijd overal kunt reizen met het OV). Officieel moet je wel inchecken, maar je bent toch al vrij (krachtens het abonnement).
Iedereen die niet is ingecheckt krijgt een boete, echter jij bent wel vrij. De NS vernietigd daarom de boete als je meldt dat je een abo. hebt. |
|
|
|
 |
|