Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 04 jul 2025 11:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Webshop komt levertijd niet na
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arie-Jan

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 10 sep 2013 15:01    Onderwerp: Webshop komt levertijd niet na Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo, allereerst dank voor het lezen van mijn vraag en uw eventuele reactie daarop.

Op 27 augustus heb ik twee sieraden besteld bij een sieraden webshop , met speciaal daarop de naam van mijn moeder en zus. Zij wonen in Colombia en daar ga ik 18 september naartoe. De aangegeven levertijd was "ongeveer twee weken", zo stond het in de webshop aangegeven.

Vandaag inmiddels 10 september en dus twee weken verder, en nog helemaal niets vernomen over de levering bel ik de webshop op. Die geven aan dat alles in Amerika wordt besteld en dat ik de sieraden pas ongeveer op 21 september kan verwachten. Gelijk na het telefoontje is de omschrijving op de webshop ook aangepast, naar onderstaande tekst:

"LET OP: in uitzonderlijke gevallen kan de levertijd uitlopen
Dit product wordt speciaal voor jou besteld in het buitenland; helaas kan het bezorgen van je bestelling daardoor heel soms langer duren dan de gemelde levertijd (ongeveer 2 weken). Hou daar voordat je bestelt s.v.p. rekening mee"

Het probleem is dus dat ik 18 september naar Colombia vertrek en de sieraden pas 21 september (ongeveer) in NL gaan arriveren. De hele verassing voor mijn moeder en zusje valt dus in het water. Ik voel me een beetje bedonderd, vooral ook omdat de tekst op de website na mijn telefoontje is aangepast......wat kan ik nog ondernemen? Ik weet dat het een persoonlijk item is, maar de informatie op de website was misleidend. Als ik in Nederland iets koop mag je er toch vanuit gaan dat iets vanuit Nederland wordt geleverd en niet vanuit Amerika? Dat stond er ook niet bij aangegeven, anders had ik ze nooit besteld. Als sieraden inderdaad op 21 september geleverd worden is de levertijd 3,5 week, dat is bijna het dubbele van twee weken.

Ik hoop dat iemand mij van goed advies kan voorzien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: di 10 sep 2013 15:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt een ingebrekestelling sturen. Hiermee geef je de verkoper een laatste redelijke termijn om als nog aan zijn verplichtingen te voldoen en anders is hij in verzuim. Een termijn van 7 kalenderdagen lijkt mij redelijk. Daarna heb je recht op een schadevergoeding, zoals bijvoorbeeld bij het sluiten van een dekkingskoop.

Alternatief kun je je beroepen op het herroepingsrecht en op die grond de overeenkomst ontbinden. Je hebt nu geen recht op een schadevergoeding.

BerichtGeplaatst: di 10 sep 2013 15:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Alfatrion, dank voor je reactie. Echter nog even twee vragen:

Ingebrekestelling kan ik opstellen, maar probleem is dat ik die levertijd van twee weken niet hard op papier heb staan, of in een mail. De tekst op de website is nu ook in hun voordeel aangepast (zie boven) Dus heb ik dan wel een poot om op te staan? Als de webshop verwijst naar de tekst op de website......kan ik dan juridisch wel iets doen?

Is het herroepingsrecht ook van toepassing op aangekochte sierraden waarin je namen laat graferen? Volgens mij niet toch?
DENNIS79

Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 10 sep 2013 17:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt wel een "poot om op te staan", in die zin dat je argumenten hout snijden. Je voornaamste probleem is echter te bewijzen dat jouw standpunten correct zijn.

Wellicht kun je via google cache nog een oud exemplaar van de ongewijzigde website terugvinden.

Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013 1:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er stond 'ongeveer twee weken' zeg je ; dit is geen exacte termijn van twee weken waar je je direct op kunt beroepen. Is er geen specifieke termijn overeengekomen, dan mag je als particulier in beginsel een levering verwachten binnen 30 dagen. Als je meent dat het anders is, dan moet je dat kunnen bewijzen voordat je je daarop kunt beroepen. Maar dat bewijs heb je niet (en dat websites worden aangepast na jouw individuele order om welke reden dan ook is geen verwijt an sich dat je kunt maken teneinde je gelijk te krijgen).

Dat de producten worden besteld in USA is daarbij in beginsel niet relevant, aangezien het niets verandert aan het feit dat jij de spullen vanuit NL in NL geleverd krijgt en de importeur naast de verkoper (kan ook een en dezelfde partij zijn) aanspreekbaar is bij niet-conformiteit (wat nu niet het issue is).

Je kunt een ingebrekestelling sturen zoals voorgesteld hierboven, maar je kunt jezelf ook afvragen hoe het kan, dat je met een speling van een of twee dagen een product bestelt waarbij kennelijk het belang geldt van een snelle bezorging vóór je reis. Het eerste verwijt moet je daarom toch echt naar jezelf toe maken.

Ik snap dat je het allemaal anders getimed hebt, maar wat houdt je tegen om de spullen gewoon na te zenden? Een pakketje versturen incl. verzekering kost maar een paar euro (EUR 25,00 tot 2kg aangetekend). Je kunt vast wel iemand de spullen laten opsturen als je weg bent.

BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013 14:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp je punt volkomen, echter "ongeveer twee weken" kan ook anderhalve week zijn. Indien de goederen inderdaad pas op 21 september geleverd worden praten we over een levertijd van bijna vier weken (op twee dagen na).

Mijn bestelling is op maandagmorgen gedaan. De webshop besteld maar eens per week op donderdag de goederen in Amerika. Daar heb ik al drie dagen vertraging die volkomen overbodig zijn. Op de website geven ze ook aan dat ze meestal sneller kunnen uitleveren dan de aangegeven levertijd (90% wordt eerder uitgeleverd) en dat in "uitzonderlijke gevallen"de levertijd kan uitlopen, en héél toevallig is dat bij twee van mijn bestellingen het geval. Ze hebben gewoon een verkeerde indruk gewekt. Ze hadden moeten plaatsen > levertijd 2-4 weken. Dat is duidelijk en weet je waar je aan toe bent. Dan had ik mijn bestelling niet eens geplaatst, maar ja denk dat er dan niet veel meer verkocht wordt. Ik voel me gewoon bedrogen en verkeerd voorgelicht.

En tja doorsturen is een optie, echter gaan we rondreizen in Colombia.
Dus waar ga ik het laten bezorgen? En het was een verassing, een cadeau voor mijn moeder en oma. Nu ga ik daar met lege handen aankomen. En zo heel erg betrouwbaar is het land ook weer niet, ik vind het nogal een risico om goud per post te gaan verzenden.

Inmiddels heb ik een in gebreke stelling verzonden gisteravond. Ik zal eerst even afwachten hoe daarop gereageerd gaat worden.
dr.dunno

Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013 14:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arie-Jan schreef:
Ik begrijp je punt volkomen, echter "ongeveer twee weken" kan ook anderhalve week zijn. Indien de goederen inderdaad pas op 21 september geleverd worden praten we over een levertijd van bijna vier weken (op twee dagen na).

Mijn bestelling is op maandagmorgen gedaan. De webshop besteld maar eens per week op donderdag de goederen in Amerika. Daar heb ik al drie dagen vertraging die volkomen overbodig zijn. Op de website geven ze ook aan dat ze meestal sneller kunnen uitleveren dan de aangegeven levertijd (90% wordt eerder uitgeleverd) en dat in "uitzonderlijke gevallen"de levertijd kan uitlopen, en héél toevallig is dat bij twee van mijn bestellingen het geval. Ze hebben gewoon een verkeerde indruk gewekt. Ze hadden moeten plaatsen > levertijd 2-4 weken. Dat is duidelijk en weet je waar je aan toe bent. Dan had ik mijn bestelling niet eens geplaatst, maar ja denk dat er dan niet veel meer verkocht wordt. Ik voel me gewoon bedrogen en verkeerd voorgelicht.

Maar als je dit zo belangrijk vond, waarom heb je dan niet voor aankoop contact opgenomen met de webshop om dit specifiek uit te vragen?

Quote:

En tja doorsturen is een optie, echter gaan we rondreizen in Colombia.
Dus waar ga ik het laten bezorgen? En het was een verassing, een cadeau voor mijn moeder en oma. Nu ga ik daar met lege handen aankomen. En zo heel erg betrouwbaar is het land ook weer niet, ik vind het nogal een risico om goud per post te gaan verzenden.

Aan dit gegeven heeft de webshop natuurlijk ook weer geen boodschap, tenzij je vooraf dit had besproken en op basis van die informatie erop had mogen vertrouwen dat de levering op tijd zou zijn. En ook al is post onbetrouwbaar, zolang je aangetekend (ca. EUR 25,00, verzekering tot EUR 500,00) of verzekerd (ca. EUR 35,00 , verzekering tot EUR 5500,00) verstuurt [NB volgens mij moet dit met sealbags] is het gewoon mogelijk.

Quote:

Inmiddels heb ik een in gebreke stelling verzonden gisteravond. Ik zal eerst even afwachten hoe daarop gereageerd gaat worden.

Dat helpt je momenteel niets verder. Beter om een fallback plan te realiseren nu het nog kan.

Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2015 17:27    Onderwerp: vraag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo
Na welke tijd verjaard een eventuele terugbetaling of leveringsplicht?
Ik heb nog iets maar dat is van 4 jaar geleden.
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2015 19:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@jup misschien handig om een eigen topic te openen ipv in een topic van een ander een ander onderwerp te beginnen..
Alfatrion

Alfatrion

Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2015 1:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
Wellicht kun je via google cache nog een oud exemplaar van de ongewijzigde website terugvinden.

Dit is ook een goede: Wayback machine
https://archive.org/web/
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds