|
Auteur |
Bericht |
royston
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 08 sep 2013 0:15 Onderwerp: marine kazerne of justiciele inrichting |
|
|
hi
Een member of parliament (H.WIELS) was in Mei op curaçao vermoord.
er werd een verdachte opgepakt , maar die werd in nederlandse marine kazerne in preventieve bewaring gesteld en niet in een penitentiaire institutie
zijn advocaat stapte naar de rechter en eis dat de haar client naar een huis van bewaring wordt overplaat
mijn vraag is mag de OM een verdachte in een plaats anders dan een huis van bewaring achter tralies zetten. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 09 sep 2013 13:51 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat het hier gaat om de verdachte die drie dagen na zijn overplaatsing uit de kazerne naar het huis van bewaring is overleden?
Dan zou ik met deze kennis achteraf zeggen dat de plaatsing in de kazerne redelijk op zijn plaats was. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
royston
|
Geplaatst: wo 11 sep 2013 17:43 Onderwerp: |
|
|
Ronald78 schreef: | Ik neem aan dat het hier gaat om de verdachte die drie dagen na zijn overplaatsing uit de kazerne naar het huis van bewaring is overleden?
Dan zou ik met deze kennis achteraf zeggen dat de plaatsing in de kazerne redelijk op zijn plaats was. |
ja het gaat inderdaad om die verdachte Ronald , achteraf vindt ik ook dat de verdachte veiliger was in de kazerne , maar ik zou graag willen weten of het wettelijk is toegestaan om een verdachte in een militaire kazerne of een of andere plaats anders dan een huis van bewaring achter tralies te zetten? |
|
|
|
 |
royston
|
Geplaatst: wo 11 sep 2013 17:44 Onderwerp: |
|
|
|
|