|
|
| Auteur |
Bericht |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 aug 2013 21:35 Onderwerp: Vordering op Bestuursorgaan |
|
|
Beste forumleden,
Er is een heel deel van de Awb geweid aan bestuursrechtelijke geldschulden. In het begin daarvan is echter opgenomen dat dit geen schulden van een bestuursorgaan betreft die door de bestuursrechter zijn bepaald.
Mijn vraag is simpel: hoe moeten geldschulden (vordering op een bestuursorgaan) door een bestuursrechter bepaald op een bestuursorgaan worden verhaald?
Denk aan dwangsommen, schadebesluiten, griffierecht, onterecht gevorderde dwangsommen, onterecht geheven en ingevorderde parkeerbelasting, enz.
Ik krijg geen goed beeld hoe dit soort zaken moet worden gevorderd/verhaald op BO's.
Dank! |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: wo 14 aug 2013 23:31 Onderwerp: |
|
|
Waar de bestuursrechtelijke weg niet openstaat, kun je naar de civiele rechter. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 aug 2013 23:53 Onderwerp: |
|
|
| Dat begrijp ik. Wanneer staat de bestuurlijke weg dan open, en op welke manier moet deze worden aangewend? |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: do 15 aug 2013 1:01 Onderwerp: |
|
|
| svdongen schreef: | | Dat begrijp ik. Wanneer staat de bestuurlijke weg dan open, en op welke manier moet deze worden aangewend? |
Wanneer de wet dat zegt en op de manier die de wet voorschrijft... een algemeen antwoord op een algemene vraag. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
|
|