Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 23:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bestraft door NS..
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 15:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dat vroeg mijn politieagent gister nou ook Martijn....
Ik zou denken dat zodra je in de trein stapt je akkoord gaat met hun algemene voorwaarden
En daarin zal staan dat je niet met je voeten op het bankje mag zitten..... Dat staat ook overal in de trein aangegeven.
Iets anders zou ik niet kunnen bedenken. Overigens, meestal vinden ze het niet erg als je er een krantje onder legt, en als ik weer eens naar Maastricht oid ga, trek ik gewoon mijn schoenen uit en zit ik met mijn sokken op het bankje, heb ik ook nooit last mee gehad

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Martijn

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 15:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan meteen de volgende vraag .. tot hoever mag je algemene voorwaarden laten lopen .. mag je daarin zetten dat men een boete mag opleggen enzo? Dat de schade vergoed moet worden en wellicht dat de schoonmaakkosten betaald moeten worden dat vind ik prima ... probleem alleen is dat ik dan beargumenteer dat

a) het helemaal niet vies is gemaakt
b) het toch niet schoongemaakt wordt dus de vergoeding daarvoor dus opgestreken wordt zonder daar ook maar iets mee te doen

?

Ben benieuwd wie het me precies kan uitleggen Smile
Verstuur e-mail
JJ

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 14:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt met de NS een klein probleempje ten opzichte van een gewoon bedrijf:

Een gewoon bedrijf heeft de algemene voorwaarden, de NS heeft de spoorwet. (dat is het voordeel als je een overheidsinstantie bent geweest, je mag dan alles tis net de fiscus)

De NS is bijvoorbeeld ook niet aansprakelijk bij schade die 100% door hun schuld aan een ander wordt berokkend, kan ook niet want dan waren ze allang failliet geweest Smile

Ben wel benieuwd op grond waarvan die boete uitgeschreven is trouwens.
dAAb

dAAb

Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

#Intermezzo:
#De conducteur voelde zich beledigd.. meer zei hij er niet over. Kon geen verweer geven, exuces hadden #geen zin, hij gaf de bon, en liep door naar andere coupé.. (zat ik mooi voor paal, iedereen keek me aan)
#Maar goed, bezwaar schrift is in opbouw.. wie weet wat het opleverd.
#Toch weer 45 euries. Ja toch?
#
#Ik hou jullie op de hoogte..
#
#Groet daab.
#
#
Verstuur e-mail
Martijn

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 15:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kan ik toch geen emailadres van de NS vinden ... staat toevallig op die bon ook een mailadres? Smile
Verstuur e-mail
dAAb

dAAb

Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 15:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja

www.deze-heb-je-mooi-te-pakken,-snotneus.nl

Annoyed
Verstuur e-mail
mr. crowley

BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is de boete en anders wel het bedrag arbitrair. In de algemene voorwaarden van de NS worden voor sommige gevallen aangegeven hoeveel de NS in rekening zal brengen, bv. €115,- voor het aan de noodrem trekken. Verder staat in de AV dat je aanwijzingen op moet volgen van de vervoerder. Er staat nergens of hier ook boetes aan verbonden zijn. Ik betwijfel of de conducteur jou wel een boete had mogen opleggen en indien dat wel mocht voor dit bedrag.
Bekijk de homepage
marcel

marcel

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

BerichtGeplaatst: za 04 dec 2004 20:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heel simpel: Het moet in de algemene voorwaarden staan (lezen die hap), en het ''akoord gaan met de algemene voorwaarden'' moet vermeld zijn op het kaartje/bij het loket ( is volges mij wel zo)

Is aan beide voorwaarden voldaan? Tja dan zou je nog rnietigheid van de voorwaarden kunnen aanvoeren (yeah right!)
overigens kun je wel een klacht indienen bij de NS klantenservice wegens onheuse bejegening ( dat is niet juridisch natuurlijk maar wie weet wat het oplevert!)
MterHeide

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

BerichtGeplaatst: za 04 dec 2004 22:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij hebben we hier niet te maken met de algemene voorwaarden maar met het Algemeen Reglement Vervoer.

Quote:
Artikel 5. Veiligheid, orde en rust op de stations
1. Het is een ieder, behoudens uit de aard van zijn betrekking, verboden zich in of op een station dan wel in een trein in een zodanige toestand te bevinden of zich zodanig te gedragen, dat orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt of kan worden verstoord.

2. Als verstoring van orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang worden beschouwd:
a. gedragingen waardoor de bediening en het gebruik van voorzieningen of van een trein dan wel de taakuitoefening van het personeel van de vervoerder worden verhinderd of belemmerd;
b. misbruik maken van voorzieningen dan wel gebruik maken van voorzieningen of van een trein op een tijdstip waarop deze niet voor gebruik beschikbaar zijn dan wel op een andere wijze dan waarvoor deze bestemd zijn;
c-l. (...)

Dus zou het dan niet gaan om een boete die is vastgesteld bij algemene voorwaarden maar in een Koninklijk Besluit.
Juul

Juul

BerichtGeplaatst: zo 05 dec 2004 0:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zat gister nog met mijn voeten op een bankje van de trein.... En wel bijna 2 uur lang... Ik heb wel een conducteur gezien, en die vroeg wel of ik dat liever niet wilde doen, maar daar heb ik me niets van aangetrokken..... Razz

Kusje, Juul
marcel

marcel

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2004 3:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Mterheide: Leuk, maar valt het plaatsen van je voeten op een bankje daar wel onder? wie wat en wanneer heeft /is dat bepaald? en hoe weet de reiziger dat hij akkoord gaat? en waarmee hij akkoord gaat?
Juul

Juul

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2004 13:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de trein staan als het goed is op de balkons de algemene voorwaarden van het vervoer van de NS, tenminste ik heb daar delen van de AV gezien. Er staat ook dat wanneer je reist met de NS dat je ermee akkoord gaat.... (maar ja, er zijn weinig alternatieven mbt openbaar vervoer he)

Kusje, Juul
MterHeide

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2004 14:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
@Mterheide: Leuk, maar valt het plaatsen van je voeten op een bankje daar wel onder? wie wat en wanneer heeft /is dat bepaald? en hoe weet de reiziger dat hij akkoord gaat? en waarmee hij akkoord gaat?

Het Algemeen Reglement Vervoer betreft een Koninklijk Besluit dus dat "behoort" iedereen gewoon te kennen en daarbij is geen sprake van akkoord gaan. Daarnaast is art. 5 erg ruim. In het verleden is daar ook een arrest over gewezen: HR Onbehoorlijk gedrag wat aangeeft dat er veel onder kan vallen. Daarnaast is er nog artikel 7 van de ARV:

Quote:
Aanwijzingen in het belang van de orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang

1. Een ieder is verplicht de aanwijzingen betreffende de orde, rust, veiligheid of goede bedrijfsgang op te volgen, die door of vanwege de spoorweg duidelijk kenbaar zijn gemaakt.

2. Een aanwijzing om zich te verwijderen, kan worden gegeven voor een bij de aanwijzing te bepalen tijdsduur.

Tot die aanwijzingen behoren ook de regels als weergegeven op de borden in de treinstellen en daar staat het van de voeten op de bank ook op, overigens maakt het in beginsel niet uit of je er wel of geen krant onderlegt, boete kan altijd. Hetzelfde komt ook terug in de Wet en het Besluit Personenvervoer 2000, waarbij in de laatste specifiek wordt aangegeven dat afbeeldingen ook aanwijzingen vormen.

Overigens zou als bestraffing op basis van de algemene voorwaarden van de NS plaatsvindt, de bepaling dezelfde tekst hebben:

Quote:
artikel 12.3
Het is de Reiziger verboden zich in een Vervoermiddel of op of in een Station of Halte en/of de daartoe behorende voorzieningen in een zodanige toestand te bevinden of zich zodanig te gedragen dat orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt of kan worden
verstoord.
marcel

marcel

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2004 17:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hmmm weer wat geleerd. ( ik ga nooit met de trein, nu weet ik ook weer waarom!)
Gast
Gast

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2004 22:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
hmmm weer wat geleerd. ( ik ga nooit met de trein, nu weet ik ook weer waarom!)

Je kunt je ook gewoon aan de regels houden! Kun je toch met de trein.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds