|
Auteur |
Bericht |
LucBM
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: ma 08 jul 2013 21:16 Onderwerp: Herindiensttreding na 1 jaar, opgebouwd loon behouden? |
|
|
Hallo,
Ik heb een 2,5 jaren gewerkt bij een restaurant waar ik destijds per half jaar 50 cent boven op mij uurloon op heb gebouwd.
Daar heb ik 1 jaar geleden ontslag genomen omdat ik een andere baan gevonden heb.
Nu wil ik graag, een jaar na dat ik ontslag nam, weer voor ditzelfde restaurant gaan werken.
Heb ik nog recht op de 5 x 50 cent bovenop het startloon dat ik in de 2,5 jaar dat ik daar werkte heb opgebouwd?
Vriendelijk bedankt voor uw antwoord. |
|
|
|
 |
Rechtstreeks
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
|
Geplaatst: ma 08 jul 2013 22:55 Onderwerp: |
|
|
Je vraag is duidelijk. Ik kan je geen wetgeving geven waar dit in geregeld staat maar volgens mij heb je geen recht meer op de 5 x 50 cent. Dit omdat je je contract hebt beëindigd. _________________ ~ Wie mij niet groot hebben gebracht, krijgen mij ook niet klein ~ |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 09 jul 2013 20:56 Onderwerp: Re: Herindiensttreding na 1 jaar, opgebouwd loon behouden? |
|
|
LucBM schreef: | Ik heb een 2,5 jaren gewerkt bij een restaurant waar ik destijds per half jaar 50 cent boven op mij uurloon op heb gebouwd. |
Die zin begrijp ik niet.
Misschien bedoel je dat ieder jaar 50 cent/uur loonsverhoging hebt gekregen. Je bent weggegaan en wil nu opnieuw in dienst treden. Je kunt dan geen aanspraak maken op je oude loon, tenzij de toepasselijke CAO bepaalt dat dat wel kan (lijkt me niet waarschijnlijk).
Uiteraard moet je wel minimaal het minimumloon krijgen. Ook staat het je vrij te onderhandelen over de hoogte van het loon. Jij bent niet verplicht om akkoord te gaan met wat jou wordt aangeboden: je kunt ook ergens anders solliciteren. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Rechtstreeks
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
|
Geplaatst: wo 10 jul 2013 10:37 Onderwerp: Re: Herindiensttreding na 1 jaar, opgebouwd loon behouden? |
|
|
bona fides schreef: | LucBM schreef: | Ik heb een 2,5 jaren gewerkt bij een restaurant waar ik destijds per half jaar 50 cent boven op mij uurloon op heb gebouwd. |
Die zin begrijp ik niet.
Misschien bedoel je dat ieder jaar 50 cent/uur loonsverhoging hebt gekregen. Je bent weggegaan en wil nu opnieuw in dienst treden. Je kunt dan geen aanspraak maken op je oude loon, tenzij de toepasselijke CAO bepaalt dat dat wel kan (lijkt me niet waarschijnlijk). |
Het kan zijn dat horecagelegenheden 50 cent per half jaar geven boven op je basisloon. Dus dit kan mogelijk zijn dat dit is toegepast bij LucBM. _________________ ~ Wie mij niet groot hebben gebracht, krijgen mij ook niet klein ~ |
|
|
|
 |
|