Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 25 jun 2025 9:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Overlast van horeca gelegenheid
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jannes009

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013 23:13    Onderwerp: Overlast van horeca gelegenheid Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forumleden,

Ik zit met een probleem en ik heb jullie hulp nodig.

Ik woon al een aantal jaar in een studentenhuis, nu is er afgelopen jaar een horeca gelegenheid beneden in het pand gekomen. Nu hebben we sindsdien heel veel overlast en hebben we ook al verschillende keren geklaagd bij de gemeente wat meermalen heeft geleid tot een boete voor de de horeca tent.

Nu hebben ze contact met ons opgenomen en hebben voorgesteld om ons huurkorting te geven in ruil voor het niet klagen bij de gemeente. Nu heb ik deze regeling afgewezen en nu is de huisbaas aan het dreigen dat hij mij eruit gaat gooien als ik niet akkoord ga. Hij heeft me al andere huurwoningen aangeboden maar die zijn minder dan de kamer die ik nu heb. Nu weet ik dat ik als huurder sterk sta en heb ik twee vragen.

Kan de huurbaas mij eruit krijgen als ik blijf weigeren akkoord te gaan met het schikkingsvoorstel? Hij dreigt namelijk dat ik een koelkast op mijn kamer heb staan, zoals bijna alle studenten hier, en dat dit volgens het huurcontract niet mag en dat hij me hierop gaat pakken.

Kunnen ze ons verbieden om te klagen bij de gemeente als ik akkoord ga met het contract. Ik weet namelijk zeker dat het geluid nog een tandje harder gaat zodra ze ons het contract hebben laten tekenen.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groet,

Jannes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 14 jun 2013 7:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je huisbaas kan je er niet zo makkelijk uit krijgen. Ik zou niet akkoord gaan met het schikkingsvoorstel. Heb je al gecontroleerd of het bestemmingsplan een horecagelegenheid toestaat op het perceel?
svdongen

Leeftijd: 29
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 14 jun 2013 12:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook al zou jij een koelkast hebben en het mag niet, moet hij je eerst de zaak naar redelijkheid laten oplossen m.a.w.: de koelkast verwijderen. Bovendien kan je aanvoeren dat er sprake zou zijn van willekeur omdat hij het anderen wel toestaat.
Bekijk de homepage
A.Verkerk

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 11:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

svdongen schreef:
Ook al zou jij een koelkast hebben en het mag niet, moet hij je eerst de zaak naar redelijkheid laten oplossen m.a.w.: de koelkast verwijderen. Bovendien kan je aanvoeren dat er sprake zou zijn van willekeur omdat hij het anderen wel toestaat.

Dat kun je wel aanvoeren, maar je hebt weinig te maken met de overeenkomsten die hij met anderen heeft gesloten, die hij misschien wel of niet helemaal laat naleven. Het gaat erom dat jij een contract hebt waarin een ijskast op je kamer niet is toegestaan.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een veel beter argument tegen de koelkastklacht is dat het hebben van een koelkast op je kamer iets is binnen jouw privédomein waar de huurbaas zich niet mee heeft te bemoeien.

De huurbaas heeft echter een argument als:
- de koelkast op één of andere manier een gevaar oplevert of (geluids)hinder veroorzaakt; of
- er al een goede (gemeenschappelijke) koelkast is en het gebruik van elektriciteit bij de huur is inbegrepen (in combinatie met de anti-koelkastclausule in het contract).
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds