|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 04 jun 2013 14:17 Onderwerp: |
|
|
S515 schreef: | Iedere wet in ons land, alle rechters die deze wetten gedetailleerd kennen en hanteren, hangen namelijk onder de claim van de gratie Gods. Is die claim onterecht, is logischerwijs alles wat er onder hangt ook onterecht. |
En wat wil je nu met die wijsheid?
Als je nu wordt beboet voor fietsen zonder licht, laat je de zaak dan voorkomen voor de rechter en denk je dan serieus dat je wegkomt met het argument "je kunt niet bewijzen dat God hieraan zijn gratie heeft gegeven"?
Denk even na?
Als je de wetten allemaal maar belachelijk vindt, dan moet je dat vooral vinden. Maar ik raad je aan om je toch maar zo goed mogelijk aan de wet te houden en een nuttigere hobby te zoeken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
S515
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: di 04 jun 2013 14:21 Onderwerp: |
|
|
We spreken hier toch niet over vrijheid om iemand neer te schieten of om iemand te roven of de vrijheid om andere mensen schade aan te brengen? |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 jun 2013 14:52 Onderwerp: |
|
|
S515 schreef: | We spreken hier toch niet over vrijheid om iemand neer te schieten of om iemand te roven of de vrijheid om andere mensen schade aan te brengen? |
Dat weten we niet, het is duidelijk dat jij (en rayman ook trouwens) op zoek zijn naar manieren om je te onttrekken aan de wet of naar redenen waarom de wet niet voor jou zou gelden. Wat je met die wijsheid van plan bent is mij niet duidelijk.
Als je het pertinent oneens bent met de opgelegde wetten, zou ik je aanraden om naar een stuk land te gaan dat niet binnen de grenzen van een staat ligt. Of als dat niet meer voor handen is, een land zonder regering, zoals Somalië, waar gewoon het recht van de sterkste geldt en kijken of dat je meer bevalt.
Dat is nog de natuursituatie die zo onwenselijk was dat de mens in het algemeen een convenant heeft gesloten (even kort samengevat) waar de tegenwoordige macht van de staat uit voortkomt. Maar dan komen we weer in de rechtsfilosofie uit en die had je volgens mij al verworpen.
Overigens zou hier jurisprudentie over moeten zijn of binnenkort over moeten komen, want ik meen me een zaak ter herinneren van (volgens mij) een kraker die zich er ook op beriep dat de wetten van Nederland niet golden voor hem omdat hij ze niet erkende. Heb al even snel gekeken, maar nog niets gevonden. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 04 jun 2013 15:27 Onderwerp: |
|
|
A.Verkerk schreef: | Overigens zou hier jurisprudentie over moeten zijn of binnenkort over moeten komen, want ik meen me een zaak ter herinneren van (volgens mij) een kraker die zich er ook op beriep dat de wetten van Nederland niet golden voor hem omdat hij ze niet erkende. Heb al even snel gekeken, maar nog niets gevonden. |
De moordenaar van Theo van Gogh erkende het Nederlandse rechtssysteem niet, maar voerde dat bij mijn weten tijdens zijn strafzaak niet aan. Dat is overigens wel zo consequent: van mening zijn dat de wetten van Nederland niet voor jou gelden verhoudt zich niet goed tot het voeren van een verdediging tegenover de rechterlijke macht die op grond van diezelfde wetten is ingesteld. Hoe dan ook, meneer B. heeft levenslang gekregen en zit toch echt achter de tralies. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
S515
|
Geplaatst: di 04 jun 2013 15:35 Onderwerp: |
|
|
Onvoorstelbaar.. Waarom zou ik de omgeving waar ik ben geboren moeten verlaten om mijn rechten als mens te kunnen leven? We doen hier verdikkeme net alsof je rechten als mens leven hetzelfde is als situaties creëren waarin er complete chaos bestaat waarin mensen elkaar afmaken.
De aanwezigheid van een systeem is niet verkeerd. Alle elementen zijn aanwezig in onze samenleving voor een goed leven voor ons burgers. Maar het systeem behoort ons te beschermen in plaats van na te jagen. Het systeem hoort ons te beschermen van moordenaars en rovers omdat het volk de eigenaren zijn van het land. Wij allemaal betalen ons krom hier. Wij als betalers zijn de eigenaren en het systeem behoort ons te beschermen. Maar het systeem begint zich te gedragen als de eigenaar en beheerder van alles wat wij betalen. Het is een beetje hetzelfde als een CEO van een groot bedrijf die tegen de aandeelhouders gaat zeggen wat ze moeten doen en ook nog gaat claimen dat ze eigenlijk überhaupt niks te vertellen hebben. Wat doen aandeelhouders in zo’n geval? Die ontslaan de CEO en zetten er iemand anders neer die het beleid beter voert. Dat is de macht van de aandeelhouders. En zo zit het eigenlijk ook met ons land. Wij als volk betalen alles. Wij zijn de aandeelhouders, wij zijn de eigenlijke beleidvoerders, wij zijn de belanghebbers. De regering behoort haar investeerders te beschermen. Te beschermen tegen moordenaars, te beschermen tegen rovers en criminelen en boven alles om onze vrijheid als mens te geven en te beschermen. Dat is ons geboorte recht.
Dus ik ga echt niet naar een land wat in chaos verkeerd om dit recht te behalen ben je mal. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 04 jun 2013 16:10 Onderwerp: |
|
|
S515 schreef: | Onvoorstelbaar.. Waarom zou ik de omgeving waar ik ben geboren moeten verlaten om mijn rechten als mens te kunnen leven? |
Omdat je je in NL toch echt aan de regels zult moeten houden wil je niet in de gevangenis belanden of andere maatregelen over je afroepen die de wet voorschrijft (zoals gedwongen opname in een psychiatrische instelling).
Maar wat wil jij nu eigenlijk? Geen belasting hoeven te betalen zolang je niet hebt ingestemd met de belastingwet? Kom eens ter zake! _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
S515
|
Geplaatst: di 04 jun 2013 16:50 Onderwerp: |
|
|
Dat is duidelijk.
Wat ik zou willen? Nou, ik zou iets willen wat nu niet mogelijk is denk ik. Ik zou een compleet herschreven rechtssysteem een goed idee vinden waarin het geboorte recht van de mens centraal staat en waarin de rollen weer worden teruggeschoven naar hoe ze origineel behoren te zijn. Degene die het systeem betalen zijn de eigenaren. Punt. Ook dat een mens mag kiezen of om deel te nemen aan het systeem (en alle positieve en negatieve zaken te accepteren bij deelname) of niet. Zo niet, dat je je op je geboorterecht mag beroepen en een billijk stukje grond mag claimen om daar compleet onafhankelijk te leven.
Maar buiten dat te willen? Vind ik het gewoon leuk om met jullie in gesprek te zijn  |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: di 04 jun 2013 20:42 Onderwerp: |
|
|
S515 schreef: | Je antwoord over de grondwet en hoe die tot stond komt veranderd de claim van Kroon niet. |
Je zegt dat de Kroon claimt bij gratie Gods de bevoegdheid te hebben wetten in Nederland vast te stellen. Dat is onjuist. De Kroon kan alleen samen met de Staten-Generaal wetten vaststellen. Die bevoegdheid is niet ontleend aan God, maar aan de Grondwet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 04 jun 2013 22:42 Onderwerp: |
|
|
Regin schreef: | S515 schreef: | Je antwoord over de grondwet en hoe die tot stond komt veranderd de claim van Kroon niet. |
Je zegt dat de Kroon claimt bij gratie Gods de bevoegdheid te hebben wetten in Nederland vast te stellen. Dat is onjuist. De Kroon kan alleen samen met de Staten-Generaal wetten vaststellen. Die bevoegdheid is niet ontleend aan God, maar aan de Grondwet. |
Het gaat hem om formuleringen als:
Quote: | Wij WILLEM, bij de gratie Gods, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Groot-Hertog van Luxemburg, enz., enz., enz. |
En daar staat dus alleen dat deze Willem bij de gratie Gods Koning is.
Koningin bij de gratie Gods
Quote: | Wil dit nu ook zeggen dat we in onze tijd niet meer kunnen spreken van ‘een koningschap bij de gratie Gods’? Velen zijn inderdaad die mening toegedaan. Zij beschouwen deze term als ‘een laatste overblijfsel van een theocratische overheidsideologie’. Een consequente doorvoering van de scheiding tussen kerk en staat vereist volgens hen dat de uitdrukking uit de aanhef van onze wetten verdwijnt. Zij die vasthouden aan de gedachte van het ‘drievoudig snoer’ Kerk-Oranje-Vaderland denken er anders over. Voor hen betekenen de woorden ‘Koningin bij de gratie Gods’ de erkenning dat het Huis van Oranje naar Gods voorzienig bestel vanouds in ons land een zodanige positie inneemt, dat het als het ware geroepen is te regeren. Veel belang wordt gehecht aan de rol van prins Willem van Oranje in de bevrijding van de Nederlanden van het juk der rooms-katholieke Habsburgers. In deze visie heeft de uitdrukking ‘bij de gratie Gods’ alleen betrekking op de oorsprong, niet op de omvang van de koninklijke macht. Zó bezien is er dus geen reden om de bedoelde woorden uit de aanhef van de Nederlandse wetten te schrappen. |
Hoe dan ook, het is symboliek en doet naar Nederlands recht uiteraard niets af aan de gelding van enige wet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 04 jun 2013 22:55 Onderwerp: |
|
|
S515 schreef: | Dat is duidelijk.
Wat ik zou willen? Nou, ik zou iets willen wat nu niet mogelijk is denk ik. Ik zou een compleet herschreven rechtssysteem een goed idee vinden waarin het geboorte recht van de mens centraal staat en waarin de rollen weer worden teruggeschoven naar hoe ze origineel behoren te zijn. Degene die het systeem betalen zijn de eigenaren. Punt. Ook dat een mens mag kiezen of om deel te nemen aan het systeem (en alle positieve en negatieve zaken te accepteren bij deelname) of niet. Zo niet, dat je je op je geboorterecht mag beroepen en een billijk stukje grond mag claimen om daar compleet onafhankelijk te leven.
Maar buiten dat te willen? Vind ik het gewoon leuk om met jullie in gesprek te zijn  |
Oh, dus je wil terug naar de steentijd. Terug naar de tijd dat iedereen andermans keel kon doorsnijden omdat hij/zij iets wilde dat de ander had.
Het recht van de sterkste, zoiets bedoel je? Misschien moet je een enkele vlucht Somalië boeken, dan kan je je helemaal uitleven (en uitgeleefd worden). |
|
|
|
 |
S515
|
Geplaatst: wo 05 jun 2013 9:46 Onderwerp: |
|
|
Het punt is dat een mens nergens het absolute recht heeft te heersen over een ander mens. Behalve als je toestemming hebt gekregen van iets wat hoger is als de mens. Dan moge “Bij de gratie Gods” wel stok oud zijn en traditie zijn etc, maar het staat nu nog steeds op ieder officieel koninklijk document en het staat “in inkt” geschreven boven iedere wet. Waar zou een koning anders het absolute recht vandaan halen te heersen over een ander mens?
Wetten zijn geschreven om ons aan te houden. Maar als deze claim, traditie of niet, boven iedere wet staat geschreven en op ieder koninklijk document, en als wij ons daar aan behoren te houden, mag er absoluut wel gevraagd worden naar de billijkheid van deze claim. |
|
|
|
 |
rayman
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: wo 05 jun 2013 10:30 Onderwerp: |
|
|
idd bona fides ..vredes missies..met wat voor idee val je een land binnen, werpt het bestuur daar omver..ik neem aan dat wat die missie daar denkt te doen is vrede te stichten, immers, je valt een land toch pas binnen als je aannneemt dat daar iets grondig mis is.
eerder heb ik gevraagd: van wie is nederland, antwoord van bona fides was van natuurlijke personen en van rechtspersonen..waarom worden de woorden natuurlijke personen en rechtspersonen gebruikt, waarom niet ...van mensen en rechtspersonen?
tevens vraag ik mij dan af van wie zij dat eigendomsrecht hebben 'gekregen' ; er dient immers eerst een eigenaar vastgesteld te worden alvorens er overgegaan kan worden tot eventuele verkoop ergens van.
dan hebben wij daar een stadhouder (willem van oranje) die met zwaard en paard een stuk land verovert en voor het gebruik ervan een betaling eist op basis van dat zwaard..omdat het volk daar tegen in opstand zou komen, heeft dat volk de illusie van een grondwet gekregen op basis waarvan recht gesproken mocht worden (op autoriteit van diezelfde stadhouder) en is daar een 'intermediair' neergezet tussen het zwaard en het volk.
nu veranderen samenlevingen en mensen en moet de 'stadhouder' (lees de kroon) met steeds meer dwingende wetgeving komen om het volk nog steeds te kunnen besturen zodat de stadhouder daar het recht behoudt waar hij zich via dat zwaard op beroept. dat zwaard kan hij niet meer hanteren, dus hebben wij nu een 'juridisch zwaard' en zo op het eerste oog voldoet dat juridisch zwaard.
weer veranderen de omstandigheden en weer moeten er meer wetten gemaakt worden om het 'eigendom' van de kroon veilig te stellen...je hoeft maar zo kort als 50 jaar terug te gaan om te zien dat er binnen de wetgeving meer plichten dan rechten zijn gekomen en ook de positie die op basis van de grondwet voor de burger zou bestaan, is bijna niet meer terug te vinden; juridisch taalgebruik, onbekend zijn met de vele wet en regelgeving. dit alles leidt er geleidelijk aan toe dat de wet- en regelgeving een bestuurlijjk doel dient...het nader bestuderen van die wet en de uitvoering laat steeds weer zien dat deze vooral dient om besturing zo makkelijk mogelijk te maken, eventuele rechten van burgers zijn daar ondergeschikt aan.
het steeds bewuster worden van de doelen die het rechtsysteem eigenlijk dient (wereld wijd) doet mensen opstaan om aanspraak te maken op datgeen waar alle bestuurders ook aanspraak op maken....en dan komt bona fides terecht met de dreiging van gevang en psychische aandoening, alsof, als je anders denkt dan dat 'men' wil, je dan en door datzelfde systeem bedachte aandoening hebt om jouw dan vervolgens weer volgens eigen wetgeving op te mogen pakken en met 7 jaar tbs weg te stoppen.
als het wereldwijd een grote chaos is, als mensen niet accepteren dat zij in een bestuurlijk systeem leven waar zij bij nadere inspectie eigenlijk helemaal niet zo goed uit komen als zou kunnen, hebben zij dan niet op basis van hun zelfbeschikkingsrecht de mogelijkheid daar uit te stappen en wie ervaart dat dan als zo;n grote bedreiging dat daar met geweld een eind aan dient te worden gemaakt.
hebben wij uiteindelijk dan een stukje van onze vrijheid ingeleverd om beschermd te worden tegen degene die uiteindelijk onze vijand blijkt te zijn..
als wij vrijwillig dat stukje vrijheid hebben ingeleverd, zouden wij geheel vrijblijvend die vrijheid weer terug kunnen nemen met als reden dat het toch niet zo bevalt.
het rechtsysteem is wereldwijd een bestuurlijke macht die haar eigenlike agenda verborgen dient te houden om zo met relatieve instemming haar macht te behouden. vandaar geheime vergaderingen, geheime stukken enz.
bona fides is wat dat betreft volkomen eerlijk geweest....en om te zien dat het uiteindelijk niet anders kan dan op een revolutie uitlopen..tsja..daar hoeven wij alleen maar de geschiedenis voor te bekijken....een mens kan niets anders voortbrengen dan zichzelf en steeds weer lijkt de hebzucht van de machthebber uiteindelijk zijn eigen ondergang te werkstellingen (zie alle grote rijken in het verleden)
dat is geen geestesziekte..dat is hetzelfde principe dat in ieder mens werkzaam is....zowel in de machthebbers als in het volk..en als dat volk zo uitgeknepen wordt, heeft het niets meer te verliezen..en dat omslapunt stevenen wij denk ik wereldwijdt op af.....
de geschiedenis herhaalt zichzelf omdat het principe van waaruit gewerkt wordt nog steeds hetzelfde is....de mens..en ik hoef mijzelf maar te kennen om dat te weten...systemen worden namelijk bedacht door mensen die vanuit dezelfde principes werken als ik..
als u hier aangekomen bent dan ik u voor het lezen van dit alles..
 |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 05 jun 2013 10:35 Onderwerp: |
|
|
S515 schreef: | Het punt is dat een mens nergens het absolute recht heeft te heersen over een ander mens. |
Rechten zijn menselijke verzinsels en geen natuurwetten. Waar wil je heen met je opmerking dat niemand dat "absolute recht" heeft?
Voordat je het zinvol kunt hebben over rechten zul je eerst een rechtsstelsel moeten aanwijzen. Zodra je het Nederlandse rechtsstelsel hebt aangewezen zijn er de Grondwet en alle wetten en regelgeving die op de Grondwet is gebaseerd.
Zonder rechtsstelsels geen rechten, geen plichten, geen enkele regel om je aan te houden. Natuurlijk is er dan nog wel "het recht van de sterkste". _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 05 jun 2013 10:38 Onderwerp: |
|
|
rayman schreef: | idd bona fides ..vredes missies..met wat voor idee val je een land binnen, werpt het bestuur daar omver.. |
Over welke "vredesmissie" heb je het? Hier vind je wat rijtjes. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 05 jun 2013 10:41 Onderwerp: |
|
|
rayman schreef: | eerder heb ik gevraagd: van wie is nederland, antwoord van bona fides was van natuurlijke personen en van rechtspersonen..waarom worden de woorden natuurlijke personen en rechtspersonen gebruikt, waarom niet ...van mensen en rechtspersonen? |
Een correct antwoord naar Nederlands recht. Dat jij moeite hebt met juridische termen kan ik niet helpen. En dat jij op basis van YouTube-filmpjes een samenzwering ziet in het gebruik van het woord "persoon" is niet gezond.
Quote: | tevens vraag ik mij dan af van wie zij dat eigendomsrecht hebben 'gekregen' ; er dient immers eerst een eigenaar vastgesteld te worden alvorens er overgegaan kan worden tot eventuele verkoop ergens van. |
Er zijn allerlei manieren van eigendomsverkrijging, zie het BW. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|