|
Auteur |
Bericht |
marcooooow
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava Studieomgeving (MA): ANLS Berichten: 3
|
Geplaatst: zo 26 mei 2013 22:04 Onderwerp: Lastige buurman: maakt fotos van ons erf |
|
|
Hallo,
eerst zal ik mij even voorstellen, mijn naam is Marco en ik 's zomers vind ik het fijn om over het land te crossen met sloopautos. Dit doe ik al 4 jaar met beleid: d.w.z. geen urenlange ritten waar de buren last van kunnen hebben.
Nou heb ik nog geen 2 uur geleden een nieuwe crossauto die ik even wou parkeren en komt mijn buurman naar buiten die wil de politie erbij halen omdat hij naar eigen zeggen ''strontziek is'' van mijn gecross.
Nu heb ik een paar vragen:
Kan de politie mij verbieden te crossen met een auto met goede uitlaat?
Is mijn hobby strafbaar?
Mijn buurman heeft aangegeven fotos te willen maken achter ons huis van mijn crossauto, is dit toegestaan en kan hij dit als bewijs gebruiken?
Is horizonvervuiling ook van sprake als de autos vlak naast een schutting van 3 meter hoog staan?
Bedankt voor de tijd en vriendelijke groeten,
Marco |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: ma 27 mei 2013 9:25 Onderwerp: |
|
|
Ja dat kan de politie, indien zij bijvoorbeeld concluderen dat er sprake is van geluidshinder. In artikel 4:6 van de APV van uw gemeente, de gemeente Borger-Odoorn staat de volgende passage:
Quote: | Het is verboden buiten een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer of het Besluit toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt. |
Het is overigens toegestaan voor uw buurman om foto's te maken op uw terrein, mits u daarvoor toestemming heeft verleend. Wilt u niet dat hij foto's van uw auto maakt, dan kunt u hem simpelweg de toegang ontzeggen. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: ma 27 mei 2013 12:23 Onderwerp: |
|
|
U mag op uw eigen terrein met een auto rijden. U mag echter geen hinder veroorzaken ex art. 5:37 BW. In hoeverre daarvan in uw geval sprake is, kunnen wij niet beoordelen.
Het maken van foto's van uw achtertuin, al dan niet gecombineerd met een foto van u, kan een schending van de privacy opleveren en kan in strijd zijn met uw portretrecht ex art. 21 Auteurswet indien deze door uw buurman worden geopenbaard. |
|
|
|
 |
|