|
Auteur |
Bericht |
Marotick
|
Geplaatst: ma 20 mei 2013 11:16 Onderwerp: verplichte e-mail gebruik |
|
|
Beste,
Mijn werkgever geeft net zoals ieder ander bedrijf de werknemers een e-mail account.
Omdat ons bedrijf nu voor de 2de keer is overgenomen is dat nu mijn 3de e-mail account dat ik dus krijg.
Het laatst gekregen e-mail account is een lastige want om daar in te kunnen is een token nodig (een soort van edentifier die een code genereert) met ook nog een vaste code en natuurlijk een gewone log in met gebruikersnaam met wachtwoord dat iedere keer veranderd moet worden. Dit vindt mijn werkgever nodig voor de veiligheid maar gebruikersvriendelijkheid is wat anders.
Regelmatig werkt het ook niet want dan is er weer iets verlopen en moet er iemand in India gebeld worden die dan een reset mogelijkheid stuurt naar een ander bedrijfsadres zodat je die bij een collega moet op gaan halen, want opsturen naar je eigen e-mailadres vindt men zeer dubieus en doen ze dus niet.
Om eerlijk te zijn heb ik helemaal geen zin in die poppenkast en wil ik mijn werkgever voor het voldongen feit stellen dat ik 1 postadres heb voor mijn papieren post en dat ik ook 1 e-mailadres heb, gewoon mijn privé e-mail, voor de elektronische post.
Kan ik dat van mijn werkgever eisen?
Met vriendelijke groet,
Jack Marotick |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: ma 20 mei 2013 11:37 Onderwerp: |
|
|
Je kunt het voorstellen, maar mijns inziens niet afdwingen. Je dient immers gewoon de werkinstructies en aanwijzingen van de werkgever op te volgen. Dus als deze vindt dat het bedrijf met een bepaalde e-mail dient te werken, dan dient u daar ook gehoor aan te geven. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 20 mei 2013 11:41 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je werkgever niet akkoord gaat met het versturen cq ontvangen van zakelijke mail op je prive mail.
Je hebt ook geen grond om dat te kunnen eisen, de login via tokens, en dan naam/ww is een normale procedure mbt beveiliging. |
|
|
|
 |
dj91
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 20 mei 2013 11:58 Onderwerp: |
|
|
Meer praktische optie: heeft uw werkgever geen webmail programma waarmee de binnenkomende email automatisch kan worden doorgestuurd naar een privé adres? |
|
|
|
 |
Marotick
|
Geplaatst: ma 20 mei 2013 11:59 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Ik denk dat je werkgever niet akkoord gaat met het versturen cq ontvangen van zakelijke mail op je prive mail.
Je hebt ook geen grond om dat te kunnen eisen, de login via tokens, en dan naam/ww is een normale procedure mbt beveiliging. |
Maar het is toch post gericht aan mij. Mag ik dan niet zelf bepalen waar ik deze wil ontvangen?
De papieren post wordt toch ook niet naar het gemeentehuis gestuurd omdat dat zo veilig is.
Jack Marotick |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 20 mei 2013 12:10 Onderwerp: |
|
|
Nee, de mail wordt naar je werkgever gestuurd.
Dat jij het ontvangt namens hen doet niet terzake.
Je zakelijke post ontvang je toch ook niet op je Prive adres? |
|
|
|
 |
Marotick
|
Geplaatst: ma 20 mei 2013 12:15 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Nee, de mail wordt naar je werkgever gestuurd.
Dat jij het ontvangt namens hen doet niet terzake.
Je zakelijke post ontvang je toch ook niet op je Prive adres? |
Dat begrijp ik.
Maar ik ontvang nooit zakelijke mail van klanten of zo. Het gaat mij meer om de interne mail, die heb ik liever naar mijn eigen mailadres.
Jack Marotick |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: ma 20 mei 2013 12:32 Onderwerp: |
|
|
Interne mail is ook zakelijke mail.
Dat je het liever ontvangt op je prive mail, dat kan, maar het blijft zakelijk, dus als werkgever nee zegt kan je helemaal niets.
Hetzelfde geldt voor doorsturen naar prive adres, als wg niet akkoord gaat, je doet het wel, en ze komen erachter (wat kan omdat alles gelogd wordt), heb je toch probleem. |
|
|
|
 |
Marotick
|
Geplaatst: ma 27 mei 2013 18:26 Onderwerp: |
|
|
o.k
Mensen het is me duidelijk.
Hartelijke dank voor het meedenken en antwoorden.
Jack Marotick |
|
|
|
 |
|