|
Auteur |
Bericht |
Kyta
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 jul 2007 21:00 Onderwerp: Min/max contract. Hoeveel uren uit te betalen? |
|
|
Beste mensen,
Een medewerker heeft een min/max contract van 4-32 uur. Als voorbeeld neem ik even een maand van 4 weken. 1e week geen werk, 2e week geen werk, 3e week 17 uur gewerkt, 4e week geen werk. Hoeveel uur moet er aan het eind van de maand uitbetaald worden?
Optie A: wk 1, 2 en 4 ieder 4 uur = 12 uur+17 uur van week 3 = 29 uur? OF
Optie B: Totaal minimum uren van die maand zijn er 16. Medewerker heeft er 17 gewerkt, dus krijgt er 17 uur uitbetaald.
Hoe moet het arbeidscontract c.q. de wet hier geinterpreteerd worden? Of geldt optie B alleen als er een minimum aantal uren per maand (i.p.v. per week) is afgesproken??
Alvast bedankt voor het advies! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 02 jul 2007 21:13 Onderwerp: |
|
|
Als afgesproken is 4-32 uur per week, dan kom ik op optie A. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 02 jul 2007 21:47 Onderwerp: |
|
|
Ikke ook. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 02 jul 2007 21:52 Onderwerp: |
|
|
Ook ikke. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 05 jul 2007 1:51 Onderwerp: |
|
|
Ik sluit me helemaal bij de vorige sprekers aan.
Ik adviseer werkgevers die een min/max contract willen afsluiten dan ook altijd dat ze ook kunnen kiezen voor een min/max aantal uren per maand of periode van 4 weken.
Al ontstaat dan weer het probleem dat het personeel dat vaak niet wil als het aantal uren te laag of al te flexibel is of als ze niet de garantie hebben iedere week te werken (ivm het verzekerd zijn voor de sociale zekerheid). _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
9558330
|
Geplaatst: ma 09 jul 2007 22:46 Onderwerp: |
|
|
optie a geldt inderdaad als er minimaal 4 uur per week is afgesproken. je moet het minimum dan als deeltijdcontract zien, met verplichte loondoorbetaling ook als er dus geen 4 uur is opgeroepen in een bepaalde week. Bij een maandcontract ligt het dus weer geheel anders.
Het minimum is dus vast, alle uren boven dit deelcontract moeten worden, dwz wat je dus boven het afgesproken minimum werkt, dient te worden opgevat als oproepclausule. en dan wordt het weer interessant na 3 maanden, zie artikel 7:610b
groetjes, danielle. |
|
|
|
 |
Kyta
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 jul 2007 15:03 Onderwerp: |
|
|
Iedereen bedankt voor de reacties en adviezen! Jullie hebben met anderen bevestigd waar ik al bang voor was!
Alle min/max-contracten dienen nu omgezet te worden naar maandcontracten...
Groet, Kyta |
|
|
|
 |
Marieke87
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 25 apr 2013 20:10 Onderwerp: Min-max contract, hoeveel uit te betalen? |
|
|
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag over mijn min-max contract. Dit contract bestaat uit minimaal 24 en maximaal 36 uren. Nu krijg ik per week 24 uur gegarandeerd uitbetaald. Echter werk ik vaak 36 uur per week, maar die extra uren krijg ik niet uitbetaald (moeten als vrije uren opgenomen worden). Is dit toegestaan?
Alvast bedankt!
Groetjes, Marieke. |
|
|
|
 |
|