Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Personalized T...
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 19 jul 2025 7:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hulp bij opstellen dagvaarding
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DenBosch1978

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 20:56    Onderwerp: Hulp bij opstellen dagvaarding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allemaal,

Eind 2004 heb ik een kredietovereenkomst gesloten bij een nog niet nader te noemen verstrekker.

Toen dit krediet begon te lopen bleek dat er maandelijkse beschermingsbijdrage boven op de toenmalige maximale rente werd berekend. Ik heb meerdere malen aan de bel getrokken omdat ik wilde weten waar de vreemde bedragen ineens vandaan kwamen, zonder reactie en op een gegeven moment heb ik mijn betaling opgeschort omdat de duidelijkheid uitbleef over hetgeen ik nu eigenlijk aan het betalen was.

Voelde me erg misleid want degene die mij het krediet verkocht heeft, heeft mij verzekerd dat dit bij het krediet was inbegrepen. Het was een noodzakelijke formaliteit omdat het krediet zogenaamd anders geen doorgang kon vinden.

Op al mijn brieven heb ik destijds geen reactie gekregen, wel een BKR registratie waar ik niet van op de hoogte was. Ze hebben er wel mee gedreigd destijds, maar ben voor de grote druk bezweken het bedrag ineens inclusief hoge bijkomende kosten te moeten betalen.

Toen heb ik hernieuwde afspraken met ze kunnen maken en ik dacht dat alles opgelost was.

De rechter heeft in een andere zaak uitspraak gedaan dat deze beschermingsbijdrage bij de maximale rente inbegrepen is. Op een gegeven moment is deze bijdrage ook zomaar weer gestopt, maar deze was zo hoog dat het bedrag van het krediet ook niet lager kon worden (zo zit je eigenlijk gevangen omdat de aflossing dan oneindig blijft doorlopen).

Eind van het liedje is dat ik van begin tot heden altijd netjes betaald heb, ik ondanks mijn aankondiging van opschorten betalingen toch een BKR melding heb gekregen en zij nu menen een restvordering op mij te hebben, terwijl als ik het op een correcte manier bereken een vordering op dit bedrijf heb.

Er is genoeg briefwisseling waarbij zij inhoudelijk steeds geen reactie geven en ik heb ze nu een week of wat geleden een ingebrekestelling gestuurd, aangetekend. Deze is aangekomen, maar krijg geen reactie meer.

Een advocaat wees mij er op dat het voor mij duizenden euro's kan gaan lopen als ik hem, of welke advocaat dan ook in de arm neem. Maar ik denk dat ik het zelf wel af zou kunnen. Het zou er dan op neer komen dat de kosten hoger zullen zijn dan de baten, maar goed ik kan nu ook geen kant op omdat ze zicht achter stilzwijgen verschuilen en mij die onterechte BKR niet verwijderen.

Daarnaast wil ik dit niet via de BKR geschillencommissie zelf spelen omdat ik er ook van overtuigd ben dat er een groter belang bij is dan alleen ikzelf (het is niet voor niets dat er over dit bedrijf specifiek kamervragen zijn gesteld en meer dan de helft van de mensen in de WNSP hebben met ze te maken, niet voor niets).

Waar ik wel hulp bij zoek is het opstellen van een deugdelijke dagvaarding.

Inhoudelijk ben ik er nu niet teveel op in gegaan maar dit zal ik natuurlijk wel op het moment dat iemand mij hierbij wil begeleiden. Heb het dossier goed op volgorde en het is duidelijk uiteengezet.

Wie o wie??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 23 apr 2013 10:30    Onderwerp: Re: Hulp bij opstellen dagvaarding Reageer met quote Naar onder Naar boven

DenBosch1978 schreef:
Waar ik wel hulp bij zoek is het opstellen van een deugdelijke dagvaarding.

Inhoudelijk ben ik er nu niet teveel op in gegaan maar dit zal ik natuurlijk wel op het moment dat iemand mij hierbij wil begeleiden. Heb het dossier goed op volgorde en het is duidelijk uiteengezet.

Wie o wie??

Het is prima als je er niet te veel inhoudelijk op in wil gaan, maar het is wel interessant om te weten hoe hoog het bedrag is dat jij denkt te kunnen vorderen van dit bedrijf.

Hoe zie jij een dergelijke begeleiding (bij het opstellen van een dagvaarding) voor je?

Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: di 23 apr 2013 10:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Dennis,

Het bedrag dat ik denk te vorderen is nu zo'n € 1.200,- maar daarnaast gaat het er ook om dat zij nu nog steeds vinden dat zij van mij een bedrag te vorderen hebben van zo'n € 2.800,-

Ook wil ik van die BKR notering af omdat ik nu gewoon steeds keihard tegen een muur loop. Wanneer ik direct contact met ze zoek wordt ik als een stuk vuil behandeld en zij nemen nu de houding aan nergens inhoudelijk op te willen reageren in de hoop dat ik het laat gaan.

Nu lijkt mijn belang misschien niet zo heel erg groot, maar ik denk dat er naast mij een heleboel mensen bij gebaat zijn dat een rechter hier een uitspraak over doet.

Er is ooit al eens een uitspraak geweest waarin de rechter heeft bepaald dat die beschermingsbijdrage volgens het WCK opgenomen zou moeten zijn binnen de gestelde kredietvergoeding, de effectieve jaarrente. Doordat ze dit bedrag boven op het restsaldo tellen wordt het haast onmogelijk een dergelijk krediet af te lossen. Ik ben flink misleid tijdens het ondertekenen van de overeenkomst en ik weet dat ik hier niet de enige in ben.

Er zijn destijds Kamervragen gesteld over deze praktijken en dit was ook aanleiding de maximale rente te matigen.

Na deze uitspraak van de rechter is e.e.a. niet gecorrigeerd, ze zijn simpelweg gestopt met het berekenen. Maar wat mij verbaasd en waar mijn haren van overeind gaan staan is dat de helft van de mensen in de WNSP te maken heeft met dit bedrijf en specifiek door dit trucje in de problemen is gekomen.

Daarnaast maakt het mij ook ontzettend kwaad dat ze mij letterlijk hebben verteld me bij het BKR aan te melden omdat ik dan nergens anders mijn lening kan oversluiten. Helaas heb ik dit niet met zoveel woorden op papier staan, maar wil er alles aan doen om dit recht te breien.

Als iemand mij helpt met het opstellen van een dagvaarding, dan zal ik hier natuurlijk een vergoeding tegenover stellen. Ik heb alles al op papier staan met alle producties daarbij benoemd. De vraag is alleen of ik overal aan gedacht heb en of het inhoudelijk voldoet aan de formele eisen..
MvR

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): NTI

BerichtGeplaatst: do 06 jun 2013 20:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Is jouw vraagstelling nog steeds actueel?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds