Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Personalized T...
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 18 jul 2025 20:36
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Waarschijnlijk huurovereenkomst onbonden wegens ''overlast''
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cavarnamagica

Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2013 16:40    Onderwerp: Waarschijnlijk huurovereenkomst onbonden wegens ''overlast'' Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo

Het volgende is gaande, heb in een emotionele bui op kantoor mijn huurovereenkomst voorbarig opgezegd wegens bepaalde overlast die ik ondervond mijn mijn buren, daarbij heb ik ook wat dreigend taal gebruikt en dreigende e mails naar de woingstichting vertuurd. Twee dagen later ben ik weer op kantoot geweeest om de opzegging weer ongedaan te laten maken, maar ze vertelde dat ze met een advocaat willden spreken omdat het gedrag wat ik toonde en de dreigmails niet geaccepteerd woorden, ze wilden daarom eerst overleg plegen met de advocaat om zijn mening te horen of ze de huuropzegging willen annuleren of dat ze toch willen dat ik moet vertrekken, bovendien waren er een aantal klachten van bewoners waar ik overlat tnaartoe veroorzaakte zoals met hamer opd evloer slaan e.

Ik heb mij excuus dan ook per brief aangeboden aan de buren en een de verhuurder dat ik dit niet meer zal doen en dat ik met die mails en mes laten zieen verkeerd gehamdeld heb.

Maar ze bijjven toch van mening dat ze de zaak eerst met de advocaat willen bespreken voordat ze gaan beslissen of ik er uit moet of dat ze mij een laatste kans geven onder voorwaarden.

Waarom zou een woingstichting een advocaat inschakelen als ik een huuropzegging schriftelijk binnen 2 dagen geannuleerd heb
Wat zouden ze willen besprken met de advocaat?

Is dat mij een nieuwe kans gegen?

Of alsog via de rechter van hun kant de huurovereenkomst stoppen, want ze waren bezig verklaringen ed te verzamelen?

Graag wat antwoord, want ze wilden zolsng er geen antwoord kwam van de advocaat mij verder niet te woord staan.

Stel dat ik eruit moet, wat gaan ze dan als eerste doen?
En kan ik dan vragen voor een verlenging vna de opzegtermijn?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2013 17:47    Onderwerp: Re: Waarschijnlijk huurovereenkomst onbonden wegens ''overlast'' Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cavarnamagica schreef:
Waarom zou een woingstichting een advocaat inschakelen als ik een huuropzegging schriftelijk binnen 2 dagen geannuleerd heb
Wat zouden ze willen besprken met de advocaat?

Met die advocaat bespreken ze natuurlijk hoe sterk ze staan als ze vasthouden aan de reeds gedane huuropzegging. Ik zie persoonlijk ook niet in waarom ze een gelegenheid om van een op de vloer hamerende met messen zwaaiende en dreigmails verzendende huurder af te komen, niet met beide handen zouden aangrijpen.

Dat ze dit niet duidelijk aan je vertellen is waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben in een nieuwe geweldsuitbarsting.

Quote:
Stel dat ik eruit moet, wat gaan ze dan als eerste doen?
En kan ik dan vragen voor een verlenging vna de opzegtermijn?

Je hebt de huur opgezegd, dus tot de datum waartegen je hebt opgezegd kun je daar nog blijven wonen.

Als je het op een uitzettingsprocedure laat uitlopen zal de woningstichting aan de rechter een ontruimingsbevel moeten vragen. De rechter zal dan controleren of de huurovereenkomst rechtsgeldig is beëindigd, dus of jij rechtsgeldig hebt opgezegd. Dit is waar ze de advocaat nu naar laten kijken.

Het valt te betogen dat gelet op je emotionele toestand de woningstichting had moeten onderzoeken of het daadwerkelijk je intentie was om op te zeggen. Maar het kan goed zijn dat de woningstichting dit ook heeft gedaan, en er dus op mocht vertrouwen dat je verklaring overeenkwam met je wil.

Gelet op alle toestanden zou het mij niet verbazen dat als het zover komt, de woningstichting zal doordrukken en voor het geval de rechter de opzegging niet rechtsgeldig acht, de rechter zal vragen de huurovereenkomst alsnog te ontbinden op grond van een gebrek aan goed huurderschap.

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2013 18:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor het duidelijke antwoord, maar ik heb wel uitgebreid met motivatie en excuus geschreven dat ik in deze zaak verkeerde handelingen heb gedaan zoals het mes laten zien en de dreig mails, maar heb ook voorgesteld om mij een laatste kans te geven onder voorwaarde dat ik samen met de advocaat aan tafel zou willen zitten om het een en andere op papier vast te leggen, zoals geen overlast meer maken met hamers, geen dreig mails meer en voorwerpen laten zien waar en bedreiging van uit kan gaan, op zich was de betreffende woonconsulent die deze zaak onder haar beheer heeft niet afwijzend, maar ze willen eerst de mening van de advocaat afwachten wat ze wilen gaan doen. Het enige wat ik wel weet is dat onder mijn gegevens (nog) geen huuropzegging verwerkt is, terwijl de opzegging op vrijdag 13 april is gedaan, normaal ontvang je binnen 1 week de bevestigingsvbrief van de opzegging..
trouwens ik heb al eens eerder in een opwelling en emotionele bui opgezegd, maar deze kon ik zonder problemen annuleren, zelfs de schriftelijke bevestiging kon ik als ongeschreven beschouwen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds