|
Auteur |
Bericht |
keje0282
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 feb 2013 18:08 Onderwerp: contributie terugkrijgen |
|
|
onze zoon deed aan judo doch door gebrek aan deelnemers stopte de sportschool met aanbieden van lessen op deze lokatie. Ik ging er van uit dat ook contributiebetalingen zouden stoppen doch dat blijkt niet het geval te zijn geweest en in totaal heb ik nu 650 euro betaald zonder geleverde dienst. Bij de sportschool zegt men dat ik had moeten opzeggen of dat mijn zoon anders les had kunnen krijgen op een andere lokatie. Ze claimen hierover een brief te hebben gestuurd maar daar weet ik uiteraard niets van. Men is niet van plan mij mijn geld terug te betalen. Kan dit en wat kan ik er eventueel tegen doen? |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: ma 15 apr 2013 15:08 Onderwerp: |
|
|
Door voldoening van de contributie betaalt u in principe voor het lidmaatschap en niet direct voor de sportlessen. Als lid heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van sportlessen, maar bent dit vanzelfsprekend niet verplicht.
Dat de lessen door omstandigheden niet zijn aangeboden hoeft dan ook niet te betekenen dat u de contributie kunt terugvorderen of dat het lidmaatschap daardoor eindigde, vooral omdat de lessen blijkbaar wel op een andere locatie werden aangeboden.
Wellicht kunt u met de sportschool overeenkomen om de judolessen alsnog in te halen op de andere locatie. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 apr 2013 17:07 Onderwerp: |
|
|
Het is meer de vraag wat je precies bent overeen gekomen met de sportschool.
a) is dit een vereniging?
b) betaal je specifiek voor diensten of voor toegang tot de faciliteiten
enz.
Algemeen gesproken kun je contributie niet terugvorderen tenzij kan worden aangetoond dat
a) de contributie ongeldig is betaald
b) er geen sprake is van een contract (krijg je meestal wel trouble met de wijze van terughalen)
enz. |
|
|
|
 |
|