Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 30 jul 2025 1:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vrijwillig ontslag
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Treintje Meijer

Leeftijd: 75
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 23:59    Onderwerp: Vrijwillig ontslag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik ben sinds '73 in dienst van PostNL (Postsorteerder) en krijg nu, omdat ik voor 1952 ben geboren, vrijwillig ontslag. Dit klopt volgens het Sociale Plan van de PostNL wat is goedgekeurd door Abvakabo, waarvan ik al jaren lid ben. Ik kan het vrijwillige contract niet tekenen, omdat ik geen 40% van mijn maandinkomsten kan missen, aangezien ik elke maand rond kan komen van mijn salaris. Ik heb geen partner, ben bijna 63, overcompleet verklaart en heb een contract van 25 uur. Een jaar geleden heb ik al een vrijwillig contract getekend, waarbij ik een gouden handdruk mee zou krijgen, door mijn eigen naifiteit ben ik er destijds misleid door managers dat het contract niet klopte en dat ik door kon werken tot mijn pensioen, waardoor het contract door alleen de partij PostNL is ontbonden.

Mijn concrete vraag. Wat kan ik doen? Als ik teken heb ik te weinig inkomsten. Als ik niet teken volgt een rechtszaak, waarin ik geen kans heb volgens managers.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven, of in dezelfde situatie ervaring heeft opgedaan en dat met mij wilt delen.

Bvd,

T. Meijer

*Dit bericht is opgesteld door een kleinzoon van gedupeerde, nadat kleinzoon achter de situatie kwam. Oma heeft familie hier buiten gehouden, om familie niet tot last te zijn. Familie wil Oma graag helpen. Oma is bereid te tekenen, wanneer dit financieel kan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 9:49    Onderwerp: Re: Vrijwillig ontslag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Treintje Meijer schreef:
Mijn concrete vraag. Wat kan ik doen? Als ik teken heb ik te weinig inkomsten. Als ik niet teken volgt een rechtszaak, waarin ik geen kans heb volgens managers.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven, of in dezelfde situatie ervaring heeft opgedaan en dat met mij wilt delen.

Niemand kan bepalen in hoeverre u voldoende inkomsten zult hebben uit de uitkering. Het kan zo zijn dat het sociaal plan extra tegemoetkomingen kent voor de werknemer die vrijwillig met ontslag gaat, waardoor voorlopig geen inkomstenachteruitgang zal bestaan. Dat kan hier echter niet beoordeeld worden.

Overigens lijkt het mij onmogelijk dat PostNL "zo maar eventjes" een rechtszaak zal winnen, indien er niet VRIJWILLIG ontslag aanvaard wordt. Anders is de term vrijwillig op zijn zachtst gezegd ongelukkig gekozen.

Leeftijd: 75
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Bedankt DENNIS79 voor je reactie. Volgens het sociaal plan staat de PostNL in zijn recht. Alleen is het voor ons ongelooflijk dat de Abvakabo hier mee akkoord is gegaan en wij vragen ons af waarom onze Oma niet 'gewoon' ontslagen wordt als het sociaal plan achter de PostNL staat en er gevraagd wordt om een vrijwillig ontslag. Wij kunnen niet akkoord gaan, omdat het bedrag te laag is om te kunnen leven.

De PostNL legt druk op onze Oma dat ze moet tekenen...

Mvg
Regin

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 19:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoek contact met het juridisch loket of uw rechtsbijstandverzekeraar. Het eenzijdig ontbonden contract met de gouden handdruk klinkt interessant, misschien kan daar nu alsnog een beroep op worden gedaan. Het is niet mogelijk om uw zaak goed te beoordelen zonder de onderliggende papieren. Dat gezegd hebbende is het volgens mij inderdaad wel moeilijk om een sociaal plan individueel aan te vechten.
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 18:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is inderdaad goed om het Juridisch Loket te raadplegen.
Als uw oma niet instemt met het ontslag, kan het een ontbindingsprocedure worden bij de kantonrechter (art. 7:685 Burgerlijk Wetboek). Daarbij kan de kantonrechter uw oma een vergoeding toekennen (art. 7:685 lid 8 BW). Deze vergoeding kan in het geval van uw oma bijvoorbeeld 45 maandsalarissen bedragen (zie de kantonrechtersformule 2009).
Christian75

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 11 apr 2013 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sociaal Plan van Post.nl kent twee opties; vrijwillige uitstroom ter voorkoming van overcompleet raken en werknemers die overcompleet worden verklaard.
Voor de eerste categorie staat een vrijwillige vertrekregeling open, die voor uw oma 30 maandsalarissen zal zijn. Bedrag wordt gemaximaliseerd op 80 % van het fictieve inkomen tot Pensioen en de zgn. Tot. regeling wordt hierbuiten gecompenseerd.
Categorie twee dient in eerste instantie bemiddeld te worden door het mobiliteitsbureau; is gericht op interne herplaatsing. Lukt dit niet, dan eveneens een vertrekregeling.
Echter gezien het gegeven dat u oma van voor 1952 is, dient zij in dienst gehouden te worden tot haar pensioengerechtigde leeftijd (art. 26 Sociaal Plan).
Waar het idee van een rechtszaak e.d. vandaan komt kan ik niet helemaal plaatsen. Indien zij nog steeds kan opteren voor vrijwillig vertrek, dan kan dit interessant zijn, mits haar pensioen relatief snel kan ingaan.

C. van Toer
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds