|
Auteur |
Bericht |
RichardP1978
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 08 apr 2013 19:32 Onderwerp: Ouderschapsverlof niet ingehouden op salaris. |
|
|
Hallo.
Mijn vrouw heeft een jaar lang, 1 maal per week 8uur ouderschapsverlof.
Nu is het zo, mijn vrouw werd laatst door dr leidinggevende erbij geroepen ivm een probleem omtrent het ouderschapsverlof.
Blijkbaar zijn ze vergeten om het verlof in te houden van haar salaris en dat willen ze verekenen met haar volgende salarissen.
Nu vraag ik me dus af of mijn vrouw verplicht is hieraan mee te werken?
En wat haar rechten en plichten hierbij zin?
Bvd
Mvg Richard |
|
|
|
 |
Mkloostra
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: di 09 apr 2013 8:58 Onderwerp: |
|
|
Er is dus sprake van onbetaald ouderschapsverlof? Uw vrouw heeft die 8 uren uitbetaald gekregen, dus moet er een passende maatregel gezocht worden in overleg met uw vrouw hoe dit opgelost zal worden. Ik denk dat hetgeen werkgever voorstelt wel een goede manier is.
Correct me if im wrong.. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 09 apr 2013 10:26 Onderwerp: Re: Ouderschapsverlof niet ingehouden op salaris. |
|
|
RichardP1978 schreef: | Hallo.
Mijn vrouw heeft een jaar lang, 1 maal per week 8uur ouderschapsverlof.
Nu is het zo, mijn vrouw werd laatst door dr leidinggevende erbij geroepen ivm een probleem omtrent het ouderschapsverlof.
Blijkbaar zijn ze vergeten om het verlof in te houden van haar salaris en dat willen ze verekenen met haar volgende salarissen.
Nu vraag ik me dus af of mijn vrouw verplicht is hieraan mee te werken?
En wat haar rechten en plichten hierbij zin?
Bvd
Mvg Richard |
Dat wat jouw vrouw te veel ontvangen heeft, en waar zij dus geen recht op had, dient terugbetaald te worden aan de werkgever.
De meest logische oplossing is om dat over meerdere termijnen te verrekenen met toekomstig salaris. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 apr 2013 18:38 Onderwerp: |
|
|
Ouderschapsverlof is in beginsel zonder behoud van loon (art. 6:1 lid 1 Wet Arbeid en Zorg). In de CAO kan echter afgesproken zijn dat wel loon doorbetaald wordt. Kijk daarom de CAO na.
Als de CAO geen betaald verlof regelt en het ouderschapsverlof dus onbetaald is, moet uw vrouw het teveel ontvangene terugbetalen (dit is onverschuldigd betaald, art. 6:203 Burgerlijk Wetboek). |
|
|
|
 |
|