Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 27 jul 2025 17:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Valsheid in geschrifte van Trans Link Systems?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hermanJ

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2011 2:59    Onderwerp: Valsheid in geschrifte van Trans Link Systems? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het volgende overkomt de vorige bewoner (mijn ex) van mijn huidige adres:

1)
Ze ontvangt (op haar huidige adres) op zaterdag 2 april 2011 een aanmaning van Intrum Justitia (IJ) voor een voor haar onbekende rekening van Trans Link Systems (TLS) ten bedrage van € 20,-, betreffende een haar onbekende transactie d.d. 1 april 2010 (aangegeven in de bijlage bij uw brief). Het betreft volgens IJ “herhaalde mislukte incasso’s” voor het automatisch opladen van haar OV chipkaart. Inclusief allerleio kosten komt het neer op € 83,-,

2)
Aangezien haar niets bekend is van deze transacties en mislukte incasso’s heeft zij telefonisch contact met IJ opgenomen op maandag 5 april 2011. Daarin werd haar te verstaan gegeven dat aanmaningen van TLS zouden zijn verzonden naar haar oude woonadres (mijn huidige woonadres). Ik kan als huidige bewoner bevestigen dat in 2010 nooit dergelijke aanmaningen op het genoemde adres zijn bezorgd.

3)
Later heeft zij nogmaals contact gehad met IJ die vervolgens de aanmaning “in de wacht” zou zetten en opdrachtgever TLS om opheldering zou vragen. Daarop tot op heden geen antwoord gekregen.

4)
Gisteren (21 april) werd op mijn adres een brief gericht aan haar van OV chipkaart (de vermomming waarin TLS zich hult) bezorgd. De brief zou op 9 januari 2010 zijn verzonden…… (dus ruim 16 maanden onderweg …). Er werd ook in aangegeven dat het ging om een transactie van 4 januari 2010 (hetgeen dus in tegenspraak is wat IJ schrijft, want die hebben het over 1 april 2010).
Als “klap op de vuurpijl”stond in deze geantidateerde brief dat automatische incasso was mislukt op bankrekeningnummer 123456789 (echt waar).

5)
Overigens staat in de algemene voorwaarden van de OV chipkaart dat bij adreswijziging “Kaarthouder van een Persoonlijke OV-chipkaart dient TLS, dan wel een Distributeur, zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen van iedere wijziging van adresgegevens of van andere gegevens van het aanvraagformulier.” Aangezien zij haar verhuizing in november 2009 heeft doorgegeven aan de NS (de “distributeur”) heeft zij voldaan aan deze voorwaarde en is het derhalve zonder meer de fout van TLS/NS dat TLS niet over de juiste adresgegevens blijkt te beschikken. Overigens meende klantenservice van OV chipkaart dat zij ook TLS op de hoogte had moeten stellen.

De vragen zijn nu:
- hoe kan zij dat gedonder van IJ en TLS definitief stuiten (want TLS lijkt van geen ophouden te weten). Bellen helpt niet.
- Heeft TLS door het antidateren van de brief (bezorgd op 21 april 2011 en gedateerd op 9 januari 2010) valsheid in geschrifte gepleegd?
- kan zij TLS voor de rechter dagen wegens valsheid in geschrifte/fraude?
- Kan zij schade vergoeding vragen (b.v. voor de tijd die ik er in heb gestoken, heb eigen bedrijf en kan dus gemakkelijk een declaratie opstellen)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Laurens02

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2011 11:48    Onderwerp: Re: Valsheid in geschrifte van Trans Link Systems? Reageer met quote Naar onder Naar boven

hermanJ schreef:
Het volgende overkomt de vorige bewoner (mijn ex) van mijn huidige adres:

1)
Ze ontvangt (op haar huidige adres) op zaterdag 2 april 2011 een aanmaning van Intrum Justitia (IJ) voor een voor haar onbekende rekening van Trans Link Systems (TLS) ten bedrage van € 20,-, betreffende een haar onbekende transactie d.d. 1 april 2010 (aangegeven in de bijlage bij uw brief). Het betreft volgens IJ “herhaalde mislukte incasso’s” voor het automatisch opladen van haar OV chipkaart. Inclusief allerleio kosten komt het neer op € 83,-,

2)
Aangezien haar niets bekend is van deze transacties en mislukte incasso’s heeft zij telefonisch contact met IJ opgenomen op maandag 5 april 2011. Daarin werd haar te verstaan gegeven dat aanmaningen van TLS zouden zijn verzonden naar haar oude woonadres (mijn huidige woonadres). Ik kan als huidige bewoner bevestigen dat in 2010 nooit dergelijke aanmaningen op het genoemde adres zijn bezorgd.

3)
Later heeft zij nogmaals contact gehad met IJ die vervolgens de aanmaning “in de wacht” zou zetten en opdrachtgever TLS om opheldering zou vragen. Daarop tot op heden geen antwoord gekregen.

4)
Gisteren (21 april) werd op mijn adres een brief gericht aan haar van OV chipkaart (de vermomming waarin TLS zich hult) bezorgd. De brief zou op 9 januari 2010 zijn verzonden…… (dus ruim 16 maanden onderweg …). Er werd ook in aangegeven dat het ging om een transactie van 4 januari 2010 (hetgeen dus in tegenspraak is wat IJ schrijft, want die hebben het over 1 april 2010).
Als “klap op de vuurpijl”stond in deze geantidateerde brief dat automatische incasso was mislukt op bankrekeningnummer 123456789 (echt waar).

5)
Overigens staat in de algemene voorwaarden van de OV chipkaart dat bij adreswijziging “Kaarthouder van een Persoonlijke OV-chipkaart dient TLS, dan wel een Distributeur, zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen van iedere wijziging van adresgegevens of van andere gegevens van het aanvraagformulier.” Aangezien zij haar verhuizing in november 2009 heeft doorgegeven aan de NS (de “distributeur”) heeft zij voldaan aan deze voorwaarde en is het derhalve zonder meer de fout van TLS/NS dat TLS niet over de juiste adresgegevens blijkt te beschikken. Overigens meende klantenservice van OV chipkaart dat zij ook TLS op de hoogte had moeten stellen.

De vragen zijn nu:
- hoe kan zij dat gedonder van IJ en TLS definitief stuiten (want TLS lijkt van geen ophouden te weten). Bellen helpt niet.
- Heeft TLS door het antidateren van de brief (bezorgd op 21 april 2011 en gedateerd op 9 januari 2010) valsheid in geschrifte gepleegd?
- kan zij TLS voor de rechter dagen wegens valsheid in geschrifte/fraude?
- Kan zij schade vergoeding vragen (b.v. voor de tijd die ik er in heb gestoken, heb eigen bedrijf en kan dus gemakkelijk een declaratie opstellen)

Allereerst: bewaar de envelop waarin de brief is gekomen. Daarop staat (als het goed is) een stempel van TNT post die ook de datum vermeldt waarop de brief verwerkt is. Dat kun je als bewijs aanvoeren wanneer dat nodig wordt; puur op basis van jouw bewering dat de brief pas gisteren is gekomen zal de rechter niet zomaar geloven dat de brief geantedateerd is.

Verder is - denk ik - van belang of de oorspronkelijke rekening van 20 euro klopt: als die volledig onterecht is, is het sturen van rekeningen en inschakelen van een incassobureau wellicht onrechtmatig te noemen en zou je eventueel een schadevergoeding kunnen eisen.

Ik zou dat eerlijk gezegd niet daadwerkelijk voor de rechter brengen zolang de TLS niet eerst naar de rechter is gestapt - zie het als een tegenvordering. Voor een zelfstandige vordering lijkt mij dat de kosten van het proces niet tegen de opbrengsten (en het risico dat je vordering wordt afgewezen) opwegen.

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2011 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor het duidelijke antwoord. Overigens is de vordering - voorzover ik kan nagaan - onterecht omdat mijn kennis nooit "op saldo reizen" heeft aangevraagd (ze laadt haar kaart altijd op). De enveloppe is bewaard.
Ik ga eerst maar eens een brief richting TLS/OV chipkaart sturen en dan maar 's afwachten.
LM

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2011 13:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat bedoel je met dat de brief op 9 januari 2010 zou zijn verzonden? Hoe Waaraan kun zien wanneer een brief is verzonden? Of bedoel je dat de brief kennelijk op 9 januari 2010 is opgesteld? Indien het laatste het geval is, is niet gezegd dat de brief geantidateerd is. Andere opties zijn dat de brief werkelijk op 9 januari 2010 werd opgesteld, maar deze nu pas werd verzonden of dat de brief nogmaals werd verzonden. Het doet wel vermoeden dat er bij de initiële verzending iets is misgegaan, waarom zou je dezelfde brief anders nogmaals toesturen?
hermanJ

BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011 19:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In mei heeft mijn kennis zowel TLS als Intrum Justitia een aangetekende brief verstuurd (naast emails van dezelfde trekking), nu krijgt zij weer een nota van Intrum Justitia (4 maanden later na haar aangetekende brief en emails).

Kortom, TLS zegt tegen IJ dat er een vordering is, TLS/IJ gaan niet in op wat mijn kennis tegenwerpt, levert geen bewijs van die vordering (namelijk dat zij "automatisch opladen" zou hebben aangevraagd) en blijft incasso's sturen met "dreigementen":
"..uitdrukkelijk het recht (art 3:317 BW) voorbehouden nakoming van de vordering te eisen" ... "nieuwe verjaringstermijn van 5 jaar...".

Ik vind TLS en IJ nogal bot.

Wat te doen om IJ en TLS van hun ongelijk te overtuigen en ze te laten stoppen?
Natuurlijk wordt er weer een brief gestuurd en emails, maar dat zal vrees ik niet helpen.
Ook lijkt IJ nog niet echt over te gaan tot een rechtszaak en om zelf een zaak aan te spannen is ook weer zowat, maar als ze dat niet doet, dan blijft IJ brieven sturen.
hermanJ

BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2011 2:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Omdat er geen antwoord wordt gegeven op mijn concrete vraag is het mij nu duidelijk:

Grote bedrijven die incassobureau's inschakelen (U kent ze wel) mogen en kunnen ongestraft de onzin over jou verkopen als klant, en je vervolgens laten wegzetten als halve crimineel (Uw gegevens zijn opgenomen in het systeem van Intrum Justitia Schuldbewaking).

Ik heb zelf wel eens zware problemen gehad met de belastingdient, maar die luisteren tenminste nog en gaan in op je post. TLS en Intrum Justitia zijn asociale clubs die schijnbaar sch*t hebben aan hun klanten. Ik heb geen goed woord voor deze clubs over, en het is een schande dat we als Nederlanders zijn overgeleverd aan de monopolisten van TLS.
mattjeu

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 15:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Laurens02 en topicstarter;

in het huidige geautomatiseerde systeem van brieven verzenden worden veel brieven niet meer met een "poststempel" gedateerd. de streepjescode en andere alfanumerieke codes die op de envelop worden geprint bevatten alleen nog maar de sorteerlokaties en doeladres.

ten tweede: translinksystems moet met bewijzen komen en als zij dat na verzoek van jullie niet doen komen ze geen stap verder. indien ze niet ingaan op jullie argumenten kun je een tegeneis indienen van onkosten die je hebt gemaakt. voor elke handeling die als gevolg van nalatigheid of opzet van TLS moet worden gedaan kun je kosten berekenen. indien het tot een rechtszaak komt kun je deze tegeneis indienen. houdt het wel netjes, bijvoorbeeld 10 euro per contact
hermanJ

BerichtGeplaatst: vr 16 mrt 2012 15:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zowaar vandaag bericht van TLS. Zij schrijven:

Quote:
Op xx sept 2009 is de dienst automatisch opladen, buiten het reguliere proces om, geactiveerd aan een servicebalie. Op x jan 2010 is de kaart met EUR 20 opgeladen, omdat het saldo op de kaart, door het maken van reistransacties, onder EUR 5 is gekomen. Omdat er geen aanvraag voor automatisch opladen bij ons bekend was, en wij dus geen rek nr hadden, is de automatische incasso mislukt. Wij hebben uw cliënte een herinneringsbrief gestuurd.

Ik had TLS echter gevraagd om te bewijzen dat mijn kennis een aanvraag voor automatisch opladen had gedaan. Dat bewijst TLS geenszins. Verder is de "herinneringsbrief" die ze verstuurd zouden hebben aangekomen op xx april 2011, 3 weken NA de incassobrief van IntrumJustitia uit mrt 2011.

Nu staat er op de website van TLS/OV chipkaart het volgende over het automatisch opladen:

Quote:
Automatisch opladen aanvragen

Om automatisch opladen online aan te vragen, doorloopt u de volgende stappen:
1. Log in op Mijn OV-chipkaart;
2. Kies kaart en oplaadbedrag;
3. Geef aan wie de rekeninghouder is;
4. Controleer alle gegevens;
5. Geef een machtiging via een iDEAL betaling;
6. U krijgt een bevestiging;
7. Haal automatisch opladen op bij een ophaalautomaat (activeren).

Let op, er is wel een aantal voorwaarden:
- U geeft een doorlopende machtiging af voor het automatisch opladen door eenmalig een iDEAL betaling van € 0,01 te doen

Automatisch opladen liever per post aanvragen?
Vraag dan het aanvraagpakket automatisch opladen aan. Vul het aanvraagformulier volledig in en stuur het samen met een kopie van uw legitimatiebewijs op. De verwerking van uw aanvraag duurt maximaal drie weken.

Wat er volgens mij niet klopt is dat TLS zegt:
"buiten het reguliere proces om, geactiveerd aan een servicebalie",
dat kan niet.

Het enige positieve is dat ze de incassokosten laten vervallen, maar ze willen nog steeds de onverschuldigde EUR 20 vangen.

Dus maar weer een briefje naar TLS, nu tevens met vordering van de gemaakt kosten.
hermanJ

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2013 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na een lang stilte op 3 december 2012 bericht ontvangen van klantenservice OV-chipkaart (dekmantel TLS?) dat er nog steeds 20 euro moet worden betaald. In hun bericht geven ze aan dat ik gevraagd heb om bewijzen, maar die geven ze verder niet en ze gaan er verder ook niet op in. Ze stellen botweg dat er 20 euro is opgeladen op de OV-chipkaart (zonder te vertellen hoe dat dan kan als er geen automatisch opladen is geactiveerd op de kaart).

30 januari 2013 komt Intrum Justitia met "dreigbrief": nu betalen anders deurwaarder met dagvaarding en extra kosten oplopend tot EUR 375.

Mijn vraag:
Kan mijn kennis/ik als haar vertegenwoordiger in dezelfde procedure - als Intrum Justitia deze start - een tegeneis stellen (b.v. kostenvergoeding 2000 euro wegens gemaakte kosten (ca 40 uur al mee bezig geweest) en eventueel een schadevergoeding wegens stalking)?
hermanJ

BerichtGeplaatst: di 02 apr 2013 14:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

2 maanden na de dreigbrief van IJ nog geen verdere actie.

Bluf van IJ?

Lijkt mij misbruik van de positie van het incassobureau.
svdongen

Leeftijd: 29
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 02 apr 2013 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zou kunnen dat dit een bluf is. Kwestie van wachten. Je kunt natuurlijk altijd kijken of je de status van het dossier te weten kunt komen...
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds