Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 21:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gewijzigde algemene voorwaarden na faillissement
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muriëllevs

Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: do 14 mrt 2013 20:28    Onderwerp: Gewijzigde algemene voorwaarden na faillissement Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze week heeft een goede kennis van mij, mij benaderd ivm een vraag over algemene voorwaarden. Ik ben zelf niet helemaal zeker van het antwoord..

Mijn kennis en zijn vrouw hebben vorig jaar een stuk grond en een daarbij horende vakantiewoning gekocht op een vakantiepark. Dit vakantiepark is echter nog lang niet af gebouwd. Er staan slechts een paar vakantiewoningen en er is nog geen weg aangelegd.
Met het oog op de toekomst hebben mij kennissen de koopovereenkomst getekend en zijn zij daarmee ook akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Die vonden zij redelijk. De overeenkomst werd gesloten met bedrijf X (zo zal ik dit bedrijf maar even noemen voor het gemak).

Bedrijf X is echter eind 2012 failliet gegaan en sinds begin dit jaar heeft het vakantiepark nieuwe eigenaren. De eigenaren zijn natuurlijke personen die zelf ook een vakantiewoning hebben op het park. Zij hebben samen besloten het park te kopen.

Nu hebben zij ook nieuwe algemene voorwaarden gesteld en deze wijken nogal af van de vorige algemene voorwaarden. Ze zijn nadelig voor de bewoners van het park. Veel vrijheden worden ingeperkt, terwijl de bewoners veel geld hebben betaald voor eigen grond + vakantiewoning.

Het park is slechts voor 20% bewoond (vakantiewoningen geplaatst). Er zullen dus nog heel wat kavaleigenaren bij komen.

Eventuele toekomstige bewoners kunnen na het lezen van deze algemene voorwaarden bepalen of zij een kaval + vakantiewoning gaan kopen of niet. Aan hen de keus. Maar de personen die deze overeenkomst al zijn aangegaan krijgen nu ineens algemene voorwaarden toegestuurd waarmee zij het niet eens zijn.

Zijn de bewoners in casu gebonden aan de algemene voorwaarden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 15 mrt 2013 13:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij zijn de kopers alleen gebonden aan de algemene voorwaarden die verbonden zijn aan het koopcontract met de failliete verkoper, dus niet aan de nieuwe algemene voorwaarden. Met de huidige eigenaren hebben ze immers geen overeenkomst gesloten.
BartL

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: vr 15 mrt 2013 17:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marja.verstralen schreef:
Volgens mij zijn de kopers alleen gebonden aan de algemene voorwaarden die verbonden zijn aan het koopcontract met de failliete verkoper, dus niet aan de nieuwe algemene voorwaarden. Met de huidige eigenaren hebben ze immers geen overeenkomst gesloten.

In het algemeen mag je algemene voorwaarden wijzigen mits die mogelijkheid is opgenomen in de oorspronkelijke voorwaarden. Consumenten mogen dan het contract opzeggen.

Maar dat brengt mij meteen tot de vraag: om welke algemene voorwaarden gaat het hier bij een koopovereenkomst betreffende onroerend goed die nog werking hebben na de overdracht? Er is al geleverd neem ik aan. Eigendomsbeperkende dan..? Dan mag dat zeker achteraf niet.

Hebben we het hier wel over algemene voorwaarden in de normale zin?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds