Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 11:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onrecht T-Mobile?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Younistyle

Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2013 21:07    Onderwerp: Onrecht T-Mobile? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste juristen (in spe)

Ik heb op dit moment een conflict met T-Mobile en ik weet niet of er nou juist gehandeld word.

Hieronder een korte samenvatting:

9 feb:

Defect geconstateerd aan mijn toestel en deze ter reparatie opgestuurd bij de t-mobile shop.

16 feb:

Ik krijg het toestel terug maar het toestel is niet gerepareerd dit terwijl ik duidelijk in de omschrijving heb gezet dat hij het soms wel en soms niet doet. Opnieuw contact opgenomen met T-Mobile en er zou een omruiling plaatsvinden.

21 feb:

Er vind een omruiling plaats en hierbij ontvang ik een "gebruikt" toestel. Iets wat T-Mobile "zo goed als nieuw" noemt. Hier was ik me niet eens van bewust ik dacht namelijk dat ik een nieuwe zou krijgen en hier boven op was dit toestel defect geleverd! Ik neem dus opnieuw direct contact op met de klanten service. Deze bied zijn excuses aan en vertelt mij dat er op dit moment geen galaxy s3 toestellen op voorraad zijn. Ik denk nu met mijn gezond verstand dat ik dit keer dus wel een nieuwe zal krijgen aangezien ik moet wachten tot het toestel op voorraad is. Ik zou binnen 5 werkdagen worden teruggebeld.

27 feb:

Ik word gebeld door T-Mobile en hier word mij vertelt dat ze 1 toestel op voorraad hebben, als ik vraag naar wat de staat is en waar het toestel vandaan komt krijg ik te horen dat hij uit het reparatie centrum komt en het toestel "zo goed als nieuw is" . Ik heb uitgelegd dat ik uit eigen ervaring kan zeggen dat deze toestellen niet zo "zgan" zijn als T-Mobile beweert en dat ik een nieuwe wil of een gelijkwaardig nieuw toestel. Hier kon de T-Mobile medewerker mij niet bij helpen, hij zou mij alleen omruiling kunnen geven en anders moest ik een klachten brief schrijven.

1 maart:

Ik mail op dit moment het T-Mobile plein (de klanten service via facebook) en ik doe hier mijn verhaal. Hier word mij nogmaals verteld dat ik geen andere optie heb dan een omruiling wanneer ik naar de verwijzing vraag waar ik dit kan vinden in de voorwaarden aangezien ik heb getekend voor een nieuw toestel, word ik doorgestuurd naar de reparatie voorwaarden waar mijn geval natuurlijk niet beschreven word. Wanneer ik hier weer specifiek om vraag krijg ik weer alleen het antwoord dat ik zelf maar die pagina mag lezen.... Omdat ik echt een toestel nodig heb, heb ik hier wel om een omruiling gevraagd ook al ben ik het niet eens met de gang van zaken.

3 maart:

Ik krijg het bericht terug dat de omruiling geregeld wordt.

6 maart:

Ik stuur opnieuw een bericht dat ik niet snap waar ik precies op wacht en vraag wanneer deze omruiling plaats vind. Ik krijg bijna direct antwoord "Je ontvangt vanuit het koeriersbedrijf AMP een e-mail waarin je zelf een geschikte dag en tijdstip dient op te geven. Heb je al je e-mail bekeken om na te gaan of je deze hebt ontvangen? "

Wanneer ik antwoord met dat ik geen enkele mail heb ontvangen "Ik zal dit voor je uitzoeken. Er gaat denk ik wat mis bij AMP."

8 maart:

Ik heb nog steeds niets gehoord en ik mail weer waar ik vraag naar de stand van zaken. Dan krijg ik het antwoord dat er op dit moment geen S3 toestellen op voorraad zijn.

11 maart:

Op dit moment zit ik al langer dan een maand zonder toestel en besluit maar weer te bellen. Nu word mij verteld dat er nog geen eens een omruilings verzoek staat op mijn naam. Als ik dan vraag waar ik nu dan al die weken op zit te wachten zegt de t-mobile medewerkster eigenlijk helemaal niks. Wanneer ik dan vraag over de mails contact die ik had met het t-mobile plein krijg ik te horen dat dit een andere afdeling is maar er voor alsnog geen omruil verzoek staat op mijn naam.

Wanneer er dan weer een verzoek word gedaan voor een omruiling krijg ik alweer te horen dat er GEEN toestellen op voorraad zijn. Ik begin het nu wel een beetje zat te raken. Nu word er aangeboden dat ik in ieder geval geen maandkosten zal betalen voor deze maand dit bedraagt een kleine 20 euro. Wanneer ik weer vraag naar waar ik in de voorwaarden kan vinden dat ik alleen recht heb op een tweedehands toestel. Zegt de medewerker ook dat hij het helaas niet kan vinden en ik contact op moet zoeken met de klachten service.

Op dit moment wacht ik dus op een telefoontje wanneer ze het toestel weer op voorraad hebben. Ik heb het eerlijk gezegd helemaal gehad met T-Mobile, ik wil nog geen eens weer een tweedehands toestel.

Ik heb nu dus eigenlijk 2 vragen.

Kan T-Mobile dit maken dat ik en een maand zonder telefoon zit en ook nog eens een tweedehands toestel opgestuurd krijg?

Kan ik met dit conflict al mijn contract ontbinden en mijn toestel geld terug krijgen , omdat T-Mobile niet kan leveren wat we in mijn contract hebben afgesproken (een nieuw toestel).

Na het opnieuw vragen naar de voorwaarden blijf ik verwezen worden naar deze pagina : http://www.t-mobile.nl/telefoon/telefoon-instellingen/garantie

Het is een lang verhaal geworden maar hoop dat iemand mij kan helpen en wat advies kan geven!

Alvast bedankt!!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2013 23:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Recht op ontbinding heeft u alleen als u kunt aantonen dat het gebrek is veroorzaakt door T-Mobile (art. 7:18 lid 2 Burgerlijk Wetboek). Als het gebrek zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering heeft geopenbaard, wordt vermoed dat het door T-Mobile is veroorzaakt. Dan ligt het bewijs dat het gebrek niet door T-Mobile is veroorzaakt bij T-Mobile.

Als u dit kunt bewijzen, heeft u allereerst recht op vervanging van de telefoon (art. 7:21 lid 1 onder c BW). Pas als vervanging niet mogelijk is gebleken, mag u ontbinden (art. 7:22 lid 1 onder a en lid 2 BW).
Younistyle

Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: do 14 mrt 2013 20:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat snap ik maar ze willen me alleen een tweedehands telefoon aan bieden die ook nog eens niet op voorraad is.

Mag dit wel zomaar? Dit kan namelijk ook nergens in de voorwaarden teruggevonden worden.
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 15 mrt 2013 14:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als u kunt aantonen dat de fout bij T-mobile ligt en u heeft het toestel als nieuw gekocht, dan heeft u denk ik ook recht op vervanging door een nieuw toestel.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds