Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 22:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Keuken gekocht....na 4 maanden nog steeds niet klaar
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob S.

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 01 mrt 2013 11:21    Onderwerp: Keuken gekocht....na 4 maanden nog steeds niet klaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Wij hebben afgelopen zomer een keuken gekocht bij ''de beste keukenzaak van Nederland'' Wink Deze is 5 en 6 december 2012 bij ons geplaatst maar er ontbrak het een en ander (plinten, komstoten, verkeerde kleur op bepaalde delen, etc etc). De grootste fout was dat het aan weerszijden van de Amerikaanse koelkast ca. 5-6cm gaapte. Ze hadden de maten namelijk niet goed opgemeten!! De volledige kastenwand moet dus opnieuw gemonteerd worden.

Twee weken later kwamen ze de spatplintjes monteren voor op het werkblad. Ook hier klopte weer niks van. 1 plint was een halve cm te kort en een andere plint was 28cm hoog ipv de 6cm die we hadden afgesproken.

We hebben toen op 20 december besloten om nog een kastgedeelte boven de Amerikaanse koelkast te bestellen ipv de fopplaat die er nu zit in de verkeerde (goedkopere) matte kleur. Ze zijn dit komen opmeten en hebben minstens nog 1 keer gebeld dat ze de kast zsm gingen fabriceren in hun eigen werkplaats. De overigen benodigde onderdelen zouden bestellen en binnen 6 weken zouden ze dan alles komen monteren.

Vandaag heb ik zelf maar weer eens gebeld omdat ze ons nergens van op de hoogte houden. Nu blijkt dat ze de kast helemaal niet hebben gemaakt. Ze zijn het blijkbaar vergeten door te geven aan de productie afdeling!!! Dit terwijl ze het persoonlijk zijn komen opmeten e.d.
Ook zijn er weer plaatdelen uit Italië in de foutieve kleur geleverd, namelijk de matte champagne kleur terwijl we ca 1000 euro extra hebben betaald voor de hoogglans versie.

Al met al zijn we nu ca. 4 maanden verder en we zijn nog geen stap verder. We kunnen de keuken niet schilderen of wat dan ook.
Daarbij ziet het er naar uit dat het weer minimaal 6 tot 8 weken gaat duren voordat we iets kunnen verwachten. Ik ben er helemaal klaar mee begrijpen jullie wel.

We hebben het volledige bedrag vooraf moeten betalen (ca 15.000 euro) en 4 maanden na montage is het nog steeds verre van klaar. En ik weet 99% zeker dat er over 2 maanden ook weer het een en ander verkeerd besteld is waardoor we weer langer kunnen wachten. En zo gaat het maar eindeloos door.

Hebben wij een poot om op te staan? M.a.w., kunnen wij in aanmerking komen voor een schadevergoeding o.i.d.?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 02 mrt 2013 17:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is sprake van non-conformiteit, art. 7:17 Burgerlijk Wetboek. U moet dan eerst herstel van de keuken en aflevering van het ontbrekende vorderen, schriftelijk (art. 7:21 lid 1 onder a en b BW).
Pas als daaraan niet binnen redelijke termijn voldaan is, mag u op kosten van de aannemer een ander de keuken laten installeren (art. 7:21 lid 6 BW). U mag er dan ook voor kiezen de overeenkomst te ontbinden (art. 7:22 lid 1 sub a BW) en/of schadevergoeding te vorderen, art. 7:24 BW).

U zult dus eerst een brief moeten sturen met een redelijke termijn om tot herstel en aflevering van het ontbrekende over te gaan.
Rob S.

BerichtGeplaatst: ma 04 mrt 2013 17:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan.
Wat zou volgens jou een redelijke termijn zijn?
Dat de keuken 4 maanden na plaatsing nog steeds verre van af is vind ik persoonlijk namelijk al veel te lang.
marja.verstralen

BerichtGeplaatst: ma 04 mrt 2013 19:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een redelijke termijn om een keuken op orde te brengen, wat zou dat zijn? Anderhalve maand, zoiets?

Verstuur uw brief aangetekend.
Rob S.

BerichtGeplaatst: do 04 apr 2013 10:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar weer eens een reactie van mijn kant.
Een dikke maand geleden met Tinnemans Keukens gebeld en alles zou direct besteld worden en de 2e week van april gemonteerd worden, daar konden we dit keer zeker van uitgaan. Nouja goed, op goede hoop dan maar.

Gisteren besloten maar weer eens met Tinnemans te bellen om te vragen welke dag dat ze volgende week wilden komen om alles te monteren.
Ik zou vanmorgen teruggebeld worden voor 9u. Om half 10 nog steeds niks gehoord, dus maar weer zelf gebeld. Ik kon mijn oren niet geloven.
Er is HELEMAAL NIKS besteld Shocked Na 5 telefoontjes 4 weken geleden heeft hij er weer totaal niks mee gedaan. Hij bood (voor de zoveelste keer) zijn excuses aan en ging het direct uit Italië bestellen. Helaas duurde het nu weer ca 4 tot 6 weken. Ik heb gevraagd waar hij dacht dat hij mee bezig was en gezegd dat we hier werk van gingen maken. Daarna het gesprek direct beëindigd want ik wist niet wat ik hoorde.

Koop NOOIT een keuken bij Tinnemans Keukens in Ittervoort....
Mkloostra

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HG

BerichtGeplaatst: do 04 apr 2013 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou de juridische stappen ondernemen die in een eerdere reactie omschreven zijn. Dit kon je ook al eerder doen, aangezien de problemen al zo waren opgestapeld zou ik er op dat moment al geen vertrouwen meer in hebben.
Rob S.

BerichtGeplaatst: vr 05 apr 2013 19:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn broertje studeert rechten dus hij heeft het BW er eens bijgepakt.
Volgens hem is schadevergoeding onmogelijk aangezien we geen bepaalbare vermogensschade hebben. Het enige wat na verloop van tijd zou kunnen is de koop laten ontbinden. Verder niks. Heeft mijn broertje gelijk of kunnen we wel in aanmerking komen voor een bepaalde vergoeding?
Rob S.

BerichtGeplaatst: vr 05 apr 2013 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens hem is schadevergoeding onmogelijk aangezien we geen bepaalbare vermogensschade hebben. Het enige wat na verloop van tijd zou kunnen is de koop laten ontbinden. Verder niks. Heeft mijn broertje gelijk of kunnen we wel in aanmerking komen voor een bepaalde vergoeding?
Rob S.

BerichtGeplaatst: vr 05 apr 2013 20:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin

Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 06 apr 2013 9:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rob S. schreef:

Uw broertje heeft grotendeels ongelijk. De leverancier is tekortgeschoten in de nakoming van de overeenkomst. De leverancier is aansprakelijk voor de schade die u ten gevolge van die tekortkoming lijdt. Uw vermogensschade bestaat of zal bestaan uit de kosten van herstel van de keuken, ook wanneer u de keuken door iemand anders laat herstellen.

Het is mogelijk om iemand aansprakelijk te stellen voor bepaalde schade, ook al is die schade nog niet geleden. U vordert in een procedure dan een verklaring voor recht dat de leverancier aansprakelijk is voor de te lijden schade, nader op te maken bij staat.

Het is ook mogelijk de koop te ontbinden vanwege de tekortkoming. Er onstaan dan ongedaanmakingsverbintenissen. Dat betekent dat de koop zo veel mogelijk moet worden teruggedraaid: u geeft de keuken terug en de leverancier stort uw geld terug. Voor zover u de keuken niet meer terug kunt geven bent u voor het reeds geleverde een redelijke vergoeding verschuldigd. In dat geval is een gedeeltelijke ontbinding van de koop makkelijker. De verbintenis tot betaling van de koopprijs wordt dan deels ontbonden, zodat u een lager bedrag verschuldigd bent. Het teveel betaalde moet de leverancier terugstorten op grond van onverschuldigde betaling.
ArieKanarie

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: za 06 apr 2013 9:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt mij dat u conform art. 7:21 lid 6 BW tevens de optie hebt om de keuken door een derde te laten herstellen. De kosten kunnen dan worden verhaald op de verkoper.
marja.verstralen

BerichtGeplaatst: za 06 apr 2013 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U zult daarvoor wel eerst de aannemer schriftelijk moeten aanmanen en een redelijke termijn gunnen het ontbrekende alsnog af te leveren (art. 7:21 lid 6 BW). Dit moet u ook doen, voordat u tot ontbinding en vordering van schadevergoeding overgaat.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds