ddt
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 25 feb 2013 4:58 Onderwerp: Schikking voor meer dan € 25.000 mogelijk bij kantonrechter? |
|
|
Ik heb in een kantonrechtszaak - tegen een debiteur - volgende week een comparitie van partijen. Nu heb ik meer uitstaan tegen die debiteur. Ik heb een training voor hem verzorgd, en daar heb ik 11 (deel)rekeningen voor uitgeschreven. Aangezien het totaalbedrag meer dan € 25.000 is, heb ik hem voor 8 rekeningen gedagvaard voor de kantonrechter. Er zijn dus buiten de procedure nog 3 rekeningen. Bovendien had debiteur mij toegezegd een tweede cursus te laten verzorgen en heeft dat niet gedaan.
Als tijdens de comparitie de rechter partijen op de gang stuurt om tot een schikking te komen, dan ligt het voor de hand om een schikking te treffen voor alle uitstaande zaken. Het schikkingsbedrag kan dan boven de € 25.000 uitkomen. Is de kantonrechter bevoegd om een dergelijke schikking in het proces-verbaal op te nemen, zodat de schikking ook executoriale titel krijgt? _________________ I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it.
- Thomas Jefferson |
|