Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
patrickseeg
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 feb 2013 17:16 Onderwerp: Tegenvordering |
|
|
Beste,
Ik heb een juridisch conflict met een ex werknemer. In zijn anderhalf jaar dat hij voor mij gewerkt heeft, zijn er (de laatste maanden) dingen gebeurd waardoor ik besloten heb om zijn tijdelijke contract niet te verlengen.
Bij de eindberekening waarbij zijn laatste betaling is gedaan zijn er inhoudingen gedaan.
Zo heb ik hem gekort in salaris op een vervreemding van 250 euro. Deze vermeende diefstal heeft hij per email aan mij bekend, maar verklaart nu dat hij deze niet heeft verzonden.
Ik heb hem de kosten van de arboarts laten betalen (de 2e keer dat hij niet is verschenen)
Ik heb hem gekort op zijn salaris ivm met het laten herstellen van een scooter. Deze had hij na overleg dit niet te doen laten modificeren, zodat deze harder zou gaan.
Zijn laatste contract liep van 3 november 2011 tot 3 november 2012. Hierin heeft hij in het totaal 224 uur teveel aan Dagen, uren en halve uurtjes opgenomen
Ook deze uren heb ik gekort op zijn eindafrekening,
Om tot deze uren te komen heb ik 3 verschillende bronnen geraadpleegd.
Het elektronische en automatische (tag voor de klok houden) kloksysteem welke gebruikt wordt bij binnenkomst en weggaan.
Zijn agenda, waarin hij zijn vrije dagen had staan, en SMS whats app berichten met meldingen dat hij een dagje niet kon, te laat was oid.
De reden dat ik niet alleen met het kloksysteem heb gerekend is dat zijn rechtsbijstand aangeeft dat "aangezien de uren van aanwezigheid niet zijn afgetekend, en daardoor eenzijdig zijn", dit geen rechtgeldig bewijs van uren is.
Waarschijnlijk is een gang naar de rechter onvermijdelijk. Puur omdat zijn rechtsbijstand niet goed naar de gegevens kijkt welke ik aanlever.
Zijn agenda, email, whatsapp berichten en klok naast elkaar leggen was een enorme klus (zo'n 15 uur).
Na veel rekenen, blijkt dat ik hem eigenlijk nog 638 euro" geschonken" heb. Deze heb ik namelijk niet ingehouden op zijn eindafrekening.
Dhr. heeft vorige week aangifte proberen te doen van Laster. Gelukkig voor hem heeft de beambte welke hem te woord stond direct haar vraagtekens gesteld bij zijn verhalen, en mij gecontact.
Na veel overleg met deze mevrouw heeft zij doen besluiten geen aangifte op te nemen. IN het totaal hebben deze mevrouw en ik zo'n 1,5 uur aan de telefoon gezeten om eea te overleggen.
Waar het mij nu eigenlijk om gaat is het volgende.
Kan ik op het moment dat wij voor de rechter staan een tegenvordering doen van het aantal uren welke deze grap mij tot nu toe heeft gekost (15 uur + 1,5,)? Laten we eerlijk zijn, alle uren dat ik met hem bezig ben, kan ik namelijk niet mijn klanten bedienen.
Patrick |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 feb 2013 19:11 Onderwerp: |
|
|
Geen arbeid, geen loon, art. 7:627 BW, dus met het inhouden van het loon staat u in uw recht. Let er wel op dat de werknemer recht heeft op een X aantal dagen vakantie, art. 7:634 lid 1 BW.
Tja en de 15 uur + 1,5 uur: vorderen kan natuurlijk altijd, maar of u de vordering toegewezen krijgt... ik acht de kans klein. Er moet allereerst een grond voor schadeplichtigheid van de werknemer zijn. Het enkel niet werken maakt de werknemer niet schadeplichtig, maar kost hem slechts loon.
Ik zie dus zo één, twee, drie geen grond. |
|
|
|
 |
patrickseeg
|
Geplaatst: vr 22 feb 2013 11:34 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor uw antwoord...
Uiteraard is er rekening gehouden met het aantal vakantiedagen. Dhr had recht op 190 uur... In het totaal heeft hij bijna 400 uur opgenomen (vrije dagen, verslapen, niet gekomen, 2eerste ziektedagen enz..)
marja.verstralen schreef: | Geen arbeid, geen loon, art. 7:627 BW, dus met het inhouden van het loon staat u in uw recht. Let er wel op dat de werknemer recht heeft op een X aantal dagen vakantie, art. 7:634 lid 1 BW.
Tja en de 15 uur + 1,5 uur: vorderen kan natuurlijk altijd, maar of u de vordering toegewezen krijgt... ik acht de kans klein. Er moet allereerst een grond voor schadeplichtigheid van de werknemer zijn. Het enkel niet werken maakt de werknemer niet schadeplichtig, maar kost hem slechts loon.
Ik zie dus zo één, twee, drie geen grond. |
|
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: vr 22 feb 2013 11:39 Onderwerp: |
|
|
Het grootste probleem is doorgaans de bewijslast. U zult de rechter ervan moeten overtuigen van de (schending van de) gemaakte afspraken. Met de - uit verschillende bronnen opgebouwde - urenadministratie komt u vermoedelijk een heel eind. De overige schade zoals de diefstal, arboarts en scooter wordt wellicht wat lastiger: het gaat dan immers om zowel het bestaan van afspraken daarover en het daadwerkelijk schenden van die afspraken. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
patrickseeg
|
Geplaatst: vr 22 feb 2013 11:52 Onderwerp: |
|
|
Betreffende de diefstal, hiervan heeft meneer per email bevestigd dat hij het toch wel gedaan had.
De arboarts, In de uitnodiging staat heel keurig dat hij zich bij verhindering 24 uur van te voren zich bij de werkgever moet afmelden. Niet 3 uur van te voren.
De scooter welke hij gemodificeerd heeft; hier heeft hij een officieele waarschuwing voor gehad. Deze heeft hij ondertekend
Ronald78 schreef: | Het grootste probleem is doorgaans de bewijslast. U zult de rechter ervan moeten overtuigen van de (schending van de) gemaakte afspraken. Met de - uit verschillende bronnen opgebouwde - urenadministratie komt u vermoedelijk een heel eind. De overige schade zoals de diefstal, arboarts en scooter wordt wellicht wat lastiger: het gaat dan immers om zowel het bestaan van afspraken daarover en het daadwerkelijk schenden van die afspraken. |
|
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: vr 22 feb 2013 12:05 Onderwerp: |
|
|
patrickseeg schreef: | Betreffende de diefstal, hiervan heeft meneer per email bevestigd dat hij het toch wel gedaan had.
|
Wat hij betwist, dus je zult met iets meer moeten komen dan alleen een printje van de email, dat je ook zelf op de typemachine getypet zou kunnen hebben. Quote: |
De arboarts, In de uitnodiging staat heel keurig dat hij zich bij verhindering 24 uur van te voren zich bij de werkgever moet afmelden. Niet 3 uur van te voren. |
Maar ben je ook schriftelijk overeengekomen wat de gevolgen daarvan zijn? Quote: |
De scooter welke hij gemodificeerd heeft; hier heeft hij een officieele waarschuwing voor gehad. Deze heeft hij ondertekend
|
Is daarbij ook afgesproken dat hij de modificatie weer ongedaan maakt? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
patrickseeg
|
Geplaatst: za 23 feb 2013 15:55 Onderwerp: |
|
|
De email welke hij verstuurd heeft, is uiteraard bewaard. Hierbij is in de header van deze email (iedere email heeft een header waarin specifieke en niet te vervalsen informatie staat. oa. Ip adressen) uiteraard intact.
Ik heb hem alleen de gevolgen van zijn niet verschijnen vermeld. Het zou toch niet zo zijn dat als meneer 5x niet verschijnt bij de arbo arts, ik 1000 euro aan kosten mag betalen?
Nee er is niet onderteken dat hij de schade zou vergoeden.
Ronald78 schreef: | patrickseeg schreef: | Betreffende de diefstal, hiervan heeft meneer per email bevestigd dat hij het toch wel gedaan had.
|
Wat hij betwist, dus je zult met iets meer moeten komen dan alleen een printje van de email, dat je ook zelf op de typemachine getypet zou kunnen hebben. Quote: |
De arboarts, In de uitnodiging staat heel keurig dat hij zich bij verhindering 24 uur van te voren zich bij de werkgever moet afmelden. Niet 3 uur van te voren. |
Maar ben je ook schriftelijk overeengekomen wat de gevolgen daarvan zijn? Quote: |
|
Is daarbij ook afgesproken dat hij de modificatie weer ongedaan maakt? |
|
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|