Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 22:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ik kan niet beginnen met mijn scriptie!
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mutlu2012

Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2013 20:49    Onderwerp: Ik kan niet beginnen met mijn scriptie! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo beste leden,

Ik ben hier nieuw. Ik heb een probleempje. Wellicht kunnen jullie me helpen.

Ik zit op eur, deeltijd. Ik heb een pc aangeschaft om een scriptie te schrijven. Pc is geleverd, maar hij was defect. Ik heb hiervan een melding gemaakt.
Ze hebben gezegd dat ik het terug moest sturen. Dat heb ik gedaan.

Jullie raden et al, pc is nu kwijt.

DHL zou vervoeren en zegt dit keurig gedaan te hebben.
Reparatie service zegt niets te hebben ontvangen.
Verkoper doet niets.

Ik wilde een advocaat inschakelen. Echter toevoeging is geweigerd, omdat de pc onder de 500 euro was.

Ik vind dit niet acceptabel.

Misschien hebben jullie hier ervaring mee en kunnen jullie mij adviezen geven.

Welke stappen kan ik ondernemen?

De groetjes,
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2013 1:33    Onderwerp: Re: Ik kan niet beginnen met mijn scriptie! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mutlu2012 schreef:
DHL zou vervoeren en zegt dit keurig gedaan te hebben.
Reparatie service zegt niets te hebben ontvangen.

De vraag is nu dus wie er voor ontvangst heeft getekend.

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2013 12:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad. Als DHL stelt dat zij keurig heeft geleverd, dan laat DHL maar eens het aflever rapport met handtekening van de reparatie service overleggen. Kunnen ze dit niet overleggen? Dan heeft er geen aflevering plaats gevonden. Heb je verzekerd verzonden?
jeroen1989

Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2013 14:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou alsnog proberen een toevoeging te krijgen? Je kunt altijd een (gemotiveerd) beroep doen op de hardheidsclausule ex artikel 4, lid 7 Brt waarin een uitzondering wordt gemaakt op de 500EUR grens.

http://www.rvr.org/binaries/rbv-downloads/interne-werkinstructies-staf/bijlage2-werkinstructie-financieel-belang-definiti.pdf
Mutlu2012

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2013 21:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jeroen1989 schreef:
Ik zou alsnog proberen een toevoeging te krijgen? Je kunt altijd een (gemotiveerd) beroep doen op de hardheidsclausule ex artikel 4, lid 7 Brt waarin een uitzondering wordt gemaakt op de 500EUR grens.

http://www.rvr.org/binaries/rbv-downloads/interne-werkinstructies-staf/bijlage2-werkinstructie-financieel-belang-definiti.pdf

Iedereen bedankt voor hun reactie(s).

Ik ben van plan om bezwaar te maken. Ik wil dat het een beetje ''leuk'' uitziet. Ken je rechtspraak waar zo een clausule gehonoreerd wordt?
Wat is verstandig om wel te vermelden, maar vooral ook wat niet?
(buiten formele aspecten natuurlijk)
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: do 21 feb 2013 9:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik mag toch aannemen dat je dat als hoogleraar zelf wel weet.... .
Mutlu2012

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2013 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Ik mag toch aannemen dat je dat als hoogleraar zelf wel weet.... .

Embarassed Laughing Very Happy

Als ik me registreer doe ik het liefst zo snel mogelijk; er zijn vragen die ik niet lees; ik weet dan ook vaak niet wat ik heb ingevuld.

Ik ben geen hoogleraar; maar er zullen ongetwijfeld vele hoogleraren zijn die
het ook niet weten.

Ik vraag om hulp aan degenen die me wel kunnen helpen en adviseren,

De groetjes,
Regin

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: za 23 feb 2013 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De leden van het forum kunnen je beter helpen als je antwoord geeft op de al gestelde vragen over je bewijspositie. Hoe heb je de PC verzonden? Moest er worden getekend voor ontvangst? Is dat gebeurd? Zo ja, door wie?
Mutlu2012

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: za 23 feb 2013 23:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
De leden van het forum kunnen je beter helpen als je antwoord geeft op de al gestelde vragen over je bewijspositie. Hoe heb je de PC verzonden? Moest er worden getekend voor ontvangst? Is dat gebeurd? Zo ja, door wie?

Ik heb dus een melding gemaakt dat het apparaat niet opstartte.
Ik kreeg via e-mail een label. Ik zou dat plakken op het pakje en afgeven
bij een door hen geadviseerd adres. Dat heb ik gedaan.
Ik kreeg daar een aflever bewijs. Van daaruit zou het vervoerd worden naar
een reparatiebedrijf.

Zelf heb ik niets getekend. Heb dus wel een bewijs dat het is afgegeven.

Reparatie service(e-care) zegt het pakketje niet ontvangen te hebben.
Dhl beweert het pakketje bezorgd te hebben bij service.
Verkoper van pc (bobshop.nl)zegt dat hij er niets aan kan doen.

Meer info nodig?
Regin

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2013 1:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan je iets duidelijker omschrijven wie precies op welk moment wat met je pakketje heeft gedaan en van wie je welke instructie hebt onvangen? Verwijs niet naar 'ze', maar naar de specifieke relevante partij.
dr.dunno

Leeftijd: 45
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2013 20:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
Kan je iets duidelijker omschrijven wie precies op welk moment wat met je pakketje heeft gedaan en van wie je welke instructie hebt onvangen? Verwijs niet naar 'ze', maar naar de specifieke relevante partij.

Is verder niet zo interessant. TS heeft z'n pc afgegeven bij een door de verkoper aanbevolen derde en het is aldaar vervoerd onder verantwoordelijkheid van de verkoper naar verkoper (of niet). Hoe dan ook, het wordt geacht in het beheer van de verkoper te zijn gebracht en daar heeft hij een bewijs van ontvangst van.

Het is aan DHL, de verkoper en de derde (het afgiftepunt) om onderling uit te vechten wie moet betalen, TS heeft aanspraak op de verkoper en heeft met zowel het afgiftepunt als DHL niets van doen. En daarbij heeft hij als het goed is, als hij nu een bachelor rechten bijna heeft afgerond, geen hulp bij nodig van een advocaat.

Overigens kan TS mogelijk onder de rechtsbijstandsverzekering van z'n ouders vallen, is wel de moeite waard om even na te kijken.

BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2013 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens moet TS nu niet gaan doen alsof z'n enige optie is om op z'n handen te gaan zitten als die scriptie af moet. Hij heeft ook zijn eigen schadebeperkingsplicht. Dus hup naar de bieb of faculteit en ga het daar maar doen als je werkelijk geen andere oplossing hebt.

BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2013 20:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dr.dunno schreef:
TS heeft z'n pc afgegeven bij een door de verkoper aanbevolen derde en het is aldaar vervoerd onder verantwoordelijkheid van de verkoper naar verkoper (of niet). Hoe dan ook, het wordt geacht in het beheer van de verkoper te zijn gebracht en daar heeft hij een bewijs van ontvangst van.

Waar baseer je dit allemaal op? Wetsartikelen e.d.?

De verkoper heeft slechts het advies gegeven het pakket via DHL op te sturen. Ik zie niet in hoe de verkoper daarmee opeens het verzendrisico op zich heeft genomen. Het risico van de retourzending ligt m.i. gewoon bij de koper. TS moet aantonen dat het pakket op het op het label aangegeven adres is aangekomen. Vooralsnog lijkt TS dat niet te kunnen, want zij heeft slechts een bewijs van afgifte aan DHL.

De vraag is nu wat DHL te zeggen heeft over de handtekening van ontvangst die de verkoper normaal gesproken had moeten plaatsen bij het in ontvangst nemen van het retour gezonden pakket.

BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2013 23:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
dr.dunno schreef:
TS heeft z'n pc afgegeven bij een door de verkoper aanbevolen derde en het is aldaar vervoerd onder verantwoordelijkheid van de verkoper naar verkoper (of niet). Hoe dan ook, het wordt geacht in het beheer van de verkoper te zijn gebracht en daar heeft hij een bewijs van ontvangst van.

Waar baseer je dit allemaal op? Wetsartikelen e.d.?

De verkoper heeft slechts het advies gegeven het pakket via DHL op te sturen. Ik zie niet in hoe de verkoper daarmee opeens het verzendrisico op zich heeft genomen. Het risico van de retourzending ligt m.i. gewoon bij de koper. TS moet aantonen dat het pakket op het op het label aangegeven adres is aangekomen. Vooralsnog lijkt TS dat niet te kunnen, want zij heeft slechts een bewijs van afgifte aan DHL.

De vraag is nu wat DHL te zeggen heeft over de handtekening van ontvangst die de verkoper normaal gesproken had moeten plaatsen bij het in ontvangst nemen van het retour gezonden pakket.

Ben ik het niet mee eens, deels ook omdat ik persoonlijk goed geïnformeerd ben in hoe dit soort zaken in deze branche afgewikkeld worden met het oog op risico-overgang. En wegens 6:74-76 BW.

Het is in casu meer dan een advies. DHL is een zakelijke vervoerder die voor het vervoer binnen Nederland normaliter niet consumenten als klant accepteert; dat doen ze wel via Selectvracht, winkelketens die de facto wederverkoper zijn van hun diensten en middels return to manufacturer achtige constructies zoals in dit geval, waarbij een zakelijke klant de mogelijkheid heeft om labels uit te draaien voor eigen rekening om klanten goederen goederen aan haar te laten retourneren, met als voordeel een stuk service en bovendien uniformiteit in de aanlevering (en dus bv geen laptops meer aangeleverd krijgen in plastic boodschappentassen, zoals met PostNL/TNT nog wel eens wil gebeuren).

Blijkens de feiten is het label toegestuurd door en op initiatief van de verkoper naar aanleiding van een RMA-procedure. DHL werkt dus in opdracht van de verkoper en niet TS. Reeds wegens deze omstandigheid kan het risico van verlies niet voor rekening van TS komen.

Dit zou uiteraard anders zijn geweest zou de shop een adres hebben opgegeven en hebben gezegd, slinger het maar terug naar dit adres en zie zelf maar hoe. Maar dat is hier niet het geval.

Verder is het in het internationaal vervoersrecht gebruikelijk dat degene die de kosten van de zending draagt ook de evt. verzekering regelt, ongeacht ten bate van wie die polis wordt aangegaan. Het is dan ook aan de verkoper om een adequate vervoersverzekering te regelen, zeker in het geval van consumenten. Als die er is dan kan hij daarop regres nemen, is die er niet dan heeft de verkoper de kosten maar te slikken. Of hij moet natuurlijk het pakket alsnog opduiken. Wat niet de taak is van TS, maar van verkoper als degene die DHL en die pakketshop heeft ingeschakeld.

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 04 mrt 2013 16:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kunnen jullie mij adviezen geven met betrekking tot zwaarwegend belang.

Welke gronden kunnen aangevoerd worden?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds