Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 16:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dispuut Leverancier
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dagobert24

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: za 16 feb 2013 2:30    Onderwerp: Dispuut Leverancier Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben eigenaar van een bedrijf en ik heb al enige tijd een dispuut met een leverancier omtrent geleverde goederen. Een groot deel van deze goederen zijn met forse klachten afgeleverd, hierdoor weiger ik de facturen te betalen want eerst wil ik dat het probleem wordt opgelost. Na heel wat e-mail verkeer & telefonisch contact zijn we nog geen stap verder gekomen; de leverancier weigert mee te werken en heeft de hoofdsom onlangs doorgegeven aan een incassobureau. Dit incassobureau doet niets anders dan dreigbrieven sturen totdat vandaag een deurwaarder op de stoep stond met een ambtelijk stuk waarin een aanvraag bij de rechtbank is gedaan tot faillietverklaring van mijn rechtspersoon. Ik ben hierover zeer verbaasd aangezien de hele zaak niet is voorgelegd aan de kantonrechter en dat er wordt geopperd dat ik in een toestand verkeer van opgehouden te betalen; dit terwijl ik amper 5 weken geleden alles heb betaald wat wel netjes is afgeleverd. Daarnaast wordt er tevens in de aanvraag geopperd dat ik andere vorderingen onbetaald laat; echter een concrete steunvordering (bijvoorbeeld een kopie van een andere factuur) zit er niet bij; alleen maar deze zinsnede.
Tevens is het bedrag welke ik betaald heb ook niet in mindering gebracht van het zogenaamde te vorderen bedrag.

Wettelijk is het toch uiteindelijk zo geregeld dat een rechtbank een faillissementsaanvraag alleen mag honoreren als de debiteur helemaal niet meer betaald, dus in een toestand verkeerd van opgehouden te betalen, en dat de aanvrager een steunvordering bij de aanvraag dient te voegen? aan deze beide eisen is in deze niet voldaan; recent is er nog betaald en er zit geen steunvordering cq openstaande opeisbare factuur van een andere partij bij de aanvraag; er wordt alleen een zinsnede gebruikt dat ik andere facturen onbetaald laat; wat echter ook niet waar is.

Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Stefb91

Leeftijd: 34
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: za 16 feb 2013 12:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Faillissement kan sowieso pas aangevraagd worden als het gaat om 2 schulden en 2 schuldeisers, dus dat ze dat zeggen is vrij irrelevant en klinkt als bangmakerij. Niet te druk over maken.

Wat zijn de precieze beweegredenen om de factuur niet te voldoen?
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 16 feb 2013 20:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stefb91 schreef:
Faillissement kan sowieso pas aangevraagd worden als het gaat om 2 schulden en 2 schuldeisers

Nee hoor. Voor het indienen is het voldoende om een opeisbare vordering te hebben en te stellen dat het niet de enige schuld is.

De steunvordering hoeft pas op de zitting aannemelijk te worden gemaakt.

Overigens heeft TS deze vraag elders ook al gesteld, het is jammer dat hij de informatie die hij al gekregen heeft niet hier bij zijn verhaal zet.
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds