Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 0:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Overlast van buurvrouw
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
CreeperNL

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 19:52    Onderwerp: Overlast van buurvrouw Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal.
Ik heb nu, om precies te zijn een half jaar lang overlast van mijn buurvrouw.
Ze is DJ en oefent vaak thuis. dit gaat er hard aan toe. ik heb het haar een half jaar geleden medegedeeld....ze zou er rekening mee gaan houden. ook slaat ze hard met deuren en ramen. ook dit heb ik toen naar voren gebracht tijdens ons gesprek. afijn ik heb toen afspraken gemaakt.

Na een dag of 3 na ons gesprek, waarin ik haar duidelijk had gemaakt last te hebben, begon alles weer overnieuw. heel vervelend. weer aangebeld, ze deed open en zei "Oh heb je er last van?? HAHAHA) kabam de voordeur vloog dicht. toen heb ik, omdat het avond was de politie gebeld. zei kwamen helaas niet.

De volgende ochtend heb ik meteen mijn woningbouw vereniging hiervan op de hoogte gesteld. men beaamde redelijk en er kwam al snel een afspraak tussen mij en de buurvrouw op het kantoor viveste te houten.

Aangezien mijn vrouw hoog zwanger was, en medisch niet verantwoord was om er heen te gaan, heb ik de afspraak af moeten zeggen. ( ze was hoog zwanger en liep daarvoor al in de ziekte wet op aangeven van de arts)

Ik heb hem uitgelegd wat de reden van mijn afwezigheid was.
Hij reageerde nogal "raar" toonde geen begrip en vertelde mij dat hij mijn buurvrouw wel zou bellen om het af te zeggen die afspraak.

Vervolgens is er helemaal niks afgezegd, integendeel mijn buurvrouw mocht haar verhaal komen doen. en dat deed ze. snel daarna kreeg ik een brief binnen. waarin stond dat mijn buurvrouw zich niet herkent in de ernst van de klachten, het was totaal nieuw voor haar.

Wel raar, ik was inmiddels al een paar keer aan de deur geweest..
Nu afgelopen week was het weer flink raak. ik heb de politie gebeld... deze keer kwamen ze wel!! ze kwamen eerst bij mij binnen om te ervaren wat ik nou dagelijks hoor. de politie was 3 min binnen en zeiden "Oke, we weten genoeg." ze liepen mijn deur uit en gingen meteen naar de buurvrouw toe. ik hoorde de agent nog zeggen "Ze hoort de bel gewoon niet...nee zegt de andere agent op het kloppen word er ook niet gereageerd. kan je nagaan hoe hard de muziek staat." nadat de agent 5 minuten voor het raam heeft staan dansen om aandacht te krijgen deed ze open. ze gingen naar binnen en gaven de buurvrouw een waarschuwing. ik hoorde hem nog zeggen "Goede avond politie, de muziek staat wel erg hard he!"

Nu zijn we inmiddels een aantal dagen verder... de politie zou het rapport van die bewuste avond door sturen naar de woningbouw vereniging. Wij hebben zelf even contact gezocht om te vragen of deze rapport al binnen was. het antwoord was nee, waarop die man verder vroeg wat er gebeurd was. ik vertel hem dit van die bewuste avond en van de politie.

ook vertelde we, dat ze nu nog erger met deuren/ramen sloeg. ook muziek steeds hard... maar nu wel voor 3 minuten... en om het uur.
Antwoord van die man van de woningbouw was:
Tsja, ze zal wel boos zijn... omdat jullie de politie hebben gebeld.
Het enige wat ik kan doen is weer buurtbemiddeling inzetten om erover te praten. waarop ik zij, ik heb al zovaak met haar gepraat.. als ze mij 1 op 1 als niet snapt vraag ik me af of die buurtbemiddeling wat uit haalt. ik wil niet meer in gesprek. dat heb ik nu al 6 maanden gedaan, zonder enig resultaat. 6 maanden lang mijn woongenot naar de knoppen... 6 maanden lang mijn dochtertje ( die nu bijna 5 maanden is ) huilend wakker elke dag/avond omdat er steeds met de voor deur word gegooid.

Ik ben er klaar mee! en eis dan ook dat jullie nu ingrijpen.
Waarop de woningbouw zegt: sorry, het enige wat we kunnen doen is die buurtbemiddeling, meer kan ik niet doen

raar, want ze was in overtreding... daar is een politie rapport van.
Bewijs dat ik gesproken heb met de buurvrouw staat op woningbouw papier genoteerd.

Hij kon niks doen, waarop hij vertelde, ze is boos... vanwege die politie actie. hij verweet ons ook nog even dat we niet met HEM en de buurvrouw in gesprek zijn geweest terwijl ik hem had verteld dat dat toen te maken had met zwangerschap en medische redenen.

Kort daarna heeft hij stiekem mijn buurvrouw gebeld,
Het viel meteen op....want alle deuren gaan ineens zachtjes dicht.
muziek nog wel af en toe.. maar het geeft mij het gevoel dat ik niet te maken heb met iemand die onafhankelijk is. dit is namelijk niet de eerste keer dat er partij getrokken word.

Wat moet ik hier mee?
Wat kan ik nu eisen?
Woongenot weg.!! en woon er net bijna 7 maanden!!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 21:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals ik het lees heeft u de woningbouwvereniging nog geen kans gegeven om daadwerkelijk de stappen te volgen die ze normaal gesproken volgen. Buurtbemiddeling heeft nooit plaatsgevonden vanwege redenen die van uw kant komen. Toch bent u er nu klaar mee. Dat u er persoonlijk klaar mee bent kan zijn, maar de woningbouwvereniging heeft nooit kans gehad om met jullie beiden tegelijk te praten. Zij heeft dus ook nooit goed vast kunnen stellen wat er daadwerkelijk aan de hand is. Om dan te eisen dat de woningbouwvereniging in moet grijpen lijkt mij niet reëel. U kunt het nog 100 keer constateren en de buurvrouw erop aanspreken maar dan nog heeft de woningbouwvereniging geen kans gekregen om zelf waar te nemen wat er aan de hand is door in gesprek te gaan of door op de bewuste tijdstippen iemand langs te kunnen laten komen om e.e.a. waar te nemen. Dat er een politierapport is, zegt ook zeker niet alles. Ten eerste hebben ze dat politierapport niet en ten tweede is dat maar één incident. Alle overige incidenten heeft de woningbouwvereniging niet vast kunnen stellen omdat u hen toen niet heeft verwittigd maar rechtstreeks naar de buurvrouw of de politie bent gestapt. Voor wat de woningbouwvereniging betreft bent u misschien wel een van de notoire klagers die overdrijft, die zijn er ook genoeg. U kunt niet van de woningbouwvereniging verlangen dat ze u op uw blauwe ogen geloven, terwijl u niet in gesprek wilt gaan en hen verder ook weinig kans heeft gegeven om een objectief beeld te krijgen van de situatie.
CreeperNL

BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 22:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Zoals ik het lees heeft u de woningbouwvereniging nog geen kans gegeven om daadwerkelijk de stappen te volgen die ze normaal gesproken volgen. Buurtbemiddeling heeft nooit plaatsgevonden vanwege redenen die van uw kant komen. Toch bent u er nu klaar mee. Dat u er persoonlijk klaar mee bent kan zijn, maar de woningbouwvereniging heeft nooit kans gehad om met jullie beiden tegelijk te praten. Zij heeft dus ook nooit goed vast kunnen stellen wat er daadwerkelijk aan de hand is. Om dan te eisen dat de woningbouwvereniging in moet grijpen lijkt mij niet reëel. U kunt het nog 100 keer constateren en de buurvrouw erop aanspreken maar dan nog heeft de woningbouwvereniging geen kans gekregen om zelf waar te nemen wat er aan de hand is door in gesprek te gaan of door op de bewuste tijdstippen iemand langs te kunnen laten komen om e.e.a. waar te nemen. Dat er een politierapport is, zegt ook zeker niet alles. Ten eerste hebben ze dat politierapport niet en ten tweede is dat maar één incident. Alle overige incidenten heeft de woningbouwvereniging niet vast kunnen stellen omdat u hen toen niet heeft verwittigd maar rechtstreeks naar de buurvrouw of de politie bent gestapt. Voor wat de woningbouwvereniging betreft bent u misschien wel een van de notoire klagers die overdrijft, die zijn er ook genoeg. U kunt niet van de woningbouwvereniging verlangen dat ze u op uw blauwe ogen geloven, terwijl u niet in gesprek wilt gaan en hen verder ook weinig kans heeft gegeven om een objectief beeld te krijgen van de situatie.

Aller eerst bedankt voor je reactie.

De woningbouw heeft inderdaad ook geen kans gehad, lochis. want die man van de woningbouw zegt: Ik ben geen klachten bureau, en u woont daar en niet ik. en de reden dat ik naar de buurvrouw stap, is omdat je zelf verantwoordelijk bent voor een degelijk contact met mensen die naast je wonen. het is inderdaad maar een incident. dat klopt. maar er is wel een hele waslijst van 3086 meldingen. bij de meldkamer bekend. en dat de beste man van de woningbouw wil het ook niet vast stellen. ik heb alles zwart op wit wat hij gezegd heeft. alles. hij oordeelt formeel al dat het leef geluiden zijn. dat staat toch echt formeel vast. bijkomend trekt hij zijn oordeel al.

en de situatie is allang bekend. het is namelijk niet de eerste keer dat ik er last van heb. ook een andere buurvrouw die daar weer naast woont durft geen melding te maken... dat mens is op leeftijd en doods bang dat de klachten erger worden zo vertelde ze me.

En even los van dit verhaal, ik heb je niet gevraagd om mij voor notoire klager uit te maken... sterker nog, je doet precies het zelfde... je zegt net dat ik HUN geen kans geef om het vast te stellen door middel van bv langs te komen... jij bent toch ook niet langs geweest?? hoe kun je dan zeggen dat ik een notoire klager ben??

Verwijder beter je account maar.
Ik heb namelijk NIKS aan mensen, die mij op de fouten wijzen en die ze zelf 1 sec later ook maken.
CreeperNL

BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

CreeperNL schreef:
cia76 schreef:

Aller eerst bedankt voor je reactie.

De woningbouw heeft inderdaad ook geen kans gehad, lochis. want die man van de woningbouw zegt: Ik ben geen klachten bureau, en u woont daar en niet ik. en de reden dat ik naar de buurvrouw stap, is omdat je zelf verantwoordelijk bent voor een degelijk contact met mensen die naast je wonen. het is inderdaad maar een incident. dat klopt. maar er is wel een hele waslijst van 3086 meldingen. bij de meldkamer bekend. en dat de beste man van de woningbouw wil het ook niet vast stellen. ik heb alles zwart op wit wat hij gezegd heeft. alles. hij oordeelt formeel al dat het leef geluiden zijn. dat staat toch echt formeel vast. bijkomend trekt hij zijn oordeel al.

en de situatie is allang bekend. het is namelijk niet de eerste keer dat ik er last van heb. ook een andere buurvrouw die daar weer naast woont durft geen melding te maken... dat mens is op leeftijd en doods bang dat de klachten erger worden zo vertelde ze me.

En even los van dit verhaal, ik heb je niet gevraagd om mij voor notoire klager uit te maken... sterker nog, je doet precies het zelfde... je zegt net dat ik HUN geen kans geef om het vast te stellen door middel van bv langs te komen... jij bent toch ook niet langs geweest?? hoe kun je dan zeggen dat ik een notoire klager ben??

Verwijder beter je account maar.
Ik heb namelijk NIKS aan mensen, die mij op de fouten wijzen en die ze zelf 1 sec later ook maken.

vergeet er eigenlijk bij te zeggen dat ik die man van de woningbouw wel degelijk een kans heb gegeven....komt idd ook niet terug in mijn verhaal hierboven. ik heb deze man van de woningbouw thuis op bezoek gehad.. hij kwam al lachend binnen... ik vertelde hem dat zodra de buurvrouw de deur kei hard dichtsloeg, zodat mijn jongste dochter wakker werd zij lachend naar binnen keek... ik heb hem toen gezegd dat ik dat raar vind, zeker als mevrouw tegen over hem verklaard zich niet bewust te zijn van enig overlast.. antwoord van die beste man was: Misschien ziet u dat verkeerd, u oordeelt wel snel. HOE verkeerd kan je iets zien dat er op duit? los van het feit dat hier niet bekend is hoe nauw samen ze werken.
A.Verkerk

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 8:47    Onderwerp: Re: Overlast van buurvrouw Reageer met quote Naar onder Naar boven

CreeperNL schreef:
muziek nog wel af en toe
.. maar het geeft mij het gevoel dat ik niet te maken heb met iemand die onafhankelijk is. dit is namelijk niet de eerste keer dat er partij getrokken word.

Wat moet ik hier mee?
Wat kan ik nu eisen?

Hij heeft dus gedaan wat jij vroeg, namelijk de buurvrouw gebeld of er in ieder geval voor gezorgd dat de overlast weg is? Ongelofelijk, hoe durft ie!
Ik zou naar de rijdende rechter gaan en die man van de woningbouwvereniging aanklagen omdat hij zijn werk doet.[/endsarcasme]
Je wil misschien geen notoire klager genoemd worden, maar klagen nadat de overlast is opgelost is wel een signaal dat je dat bent. Laat het rusten.
CreeperNL

BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 13:45    Onderwerp: Re: Overlast van buurvrouw Reageer met quote Naar onder Naar boven

A.Verkerk schreef:
CreeperNL schreef:
muziek nog wel af en toe
.. maar het geeft mij het gevoel dat ik niet te maken heb met iemand die onafhankelijk is. dit is namelijk niet de eerste keer dat er partij getrokken word.

Wat moet ik hier mee?
Wat kan ik nu eisen?

Hij heeft dus gedaan wat jij vroeg, namelijk de buurvrouw gebeld of er in ieder geval voor gezorgd dat de overlast weg is? Ongelofelijk, hoe durft ie!
Ik zou naar de rijdende rechter gaan en die man van de woningbouwvereniging aanklagen omdat hij zijn werk doet.[/endsarcasme]
Je wil misschien geen notoire klager genoemd worden, maar klagen nadat de overlast is opgelost is wel een signaal dat je dat bent. Laat het rusten.

Wel opmerkelijk dat hij dat doet. want hij zegt toch echt zelf dat hij niks kan doen verder. voor de rest spelen ze onder 1 dak. ik heb net weer een brief binnen en die wil je niet lezen. ik heb nu alles aangemeld bij mijn jurist. deze is de zaak bekijken, en pleit toch echt voor mijn woon genot die 6 maanden niet aanwezig is geweest. ook heb ik nu de andere buurvrouw gesproken die ook naast haar woont. deze zegt: Ik heb in het verleden bijna elke dag voor haar deur gestaan, dus wel raar dat ze de ernst niet herkent. ze is bereid om mee te werken. 2 getuigen, foto, geluidsopnames.

Ik wacht af, het is nu aan mijn jurist.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds