Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 0:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

onterecht beslag !
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jolanda15101971

Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2013 19:43    Onderwerp: onterecht beslag ! Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo,

ik heb het volgende probleem.
Ik ben 13 jaar geleden gescheiden omdat mijn ex agressief was en drugs was gaan gebruiken. Hij sloeg mij en maakte al het geld op aan drugs.
We kregen schulden en raakten alles kwijt.
We gingen uit elkaar en hij liet vaak maanden niks van zich horen aan onze kinderen die 2 en half en 9 maanden oud waren .
Uiteindelijk besloot de raad van de kinderbescherming dat het beter was dat ik alleen de voogdij zou krijgen omdat hij ook niet mee wilde werken aan een bezoekregeling.
In de rechtbank werd besloten dat hij alle schulden ontstaan door zijn drugsgebruik zou betalen alleen zou ik daardoor geen allimentatie krijgen.
Ik kon weinig anders dan akkoord gaan want wist zowiezo dat hij nooit allimentatie zou betalen.
Dit was alleen voor de kids want ik wilde voor mezelf zowiezo geen allimentatie.
Ik heb daarna nooit niks meer van hem gehoord en ook niet van schuldeisers .
Ook de kids hebben nooit wat van hem gehoord . Zij zijn nu 14 en 16.
Ik had dit boek dus gesloten.
Maar vorig jaar kreeg ik ineens een brief van Schuman gerechtsdeurwaarders dat ik binnen 5 dagen 12000 euro over moest maken.
12 jaar lang niks gehoord en ineens ..... dit.
Ik had ze niet en was het er ook niet mee eens dus belde ik hen op .
Hele onaardige dame aan de telefoon die mij een beetje lacherig te woord stond en vertelde dat zij niks te maken hadden met wat overeengekomen was in de rechtbank. Bovendien stelde zij dat ze zelfs na 20 jaar nog ineens een bedrag konden opeisen.
Gevolg ..... ik had het niet en ondertussen is er beslag gelegd op mijn loon wat 102 % van het minimum is, dus geen vetpot.
Ze kunnen dus niet veel pakken .
Maar ik heb jaren niet kunnen werken omdat mijn jongste doof en autistisch is geworden nadat hij nekkramp kreeg toen hij 2 en een half was . Ook alleen voor opgedraaid dus.
Naar allerlei ziekenhuizen voor onderzoeken. Oorapparaten en ringleiding moeten kopen die elke 5 jaar vervangen moeten worden en waar ik een gedeelte zelf van moet betalen.
Met andere woorden ik ben dus alleen voor de kinderen opgedraaid en draai nu ook voor die schuld op.
Mijn vraag is : heeft het nut om een advocaat in te schakelen zodat hij gewoon aan zijn verplichtingen voldoet .
Ik wilde graag Boa worden en was al begonnen met de cursus.
Dit wilde ik om mijn kids een toekomst te geven want het gaat nu goed met de jongste.
Maar nu zie ik er het nut niet van in want dan pakken ze toch af wat ik dan extra verdien.
Ik krijg nu dus geen kans om mijn kinderen die al door hem in de steek gelaten zijn een toekomst te geven.
Kan dit zomaar ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
g.hagens

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 07 feb 2013 16:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem in uw situatie is als volgt:

Jegens u is uw ex-partner verplicht om de schulden te betalen. Maar dat is enkel in uw onderlinge verhouding. Schuldeisers zijn daaraan niet gebonden.

Als schuldeisers iets op u verhalen, kunt u dat op uw beurt verhalen op hem. Hij is immers degene die verantwoordelijk is voor het aflossen van de schulden. Het is een érg vervelende situatie, omdat u uw geld terug moet zien te krijgen van uw ex-partner, maar helaas is dat wel de juridische realiteit.

Soms is het in overleg met de schuldeisers wel mogelijk om hiervan af te wijken, maar veel incasso-bureaus doen daarover inderdaad érg moeilijk.
Verstuur e-mail
A.Verkerk

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2013 10:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat voor schulden gaat het om? In principe is de verjaringstermijn 20 jaar, maar voor sommige schulden is de termijn 5 jaar en die zouden dan (als je in de tussentijd inderdaad niets meer hebt gehoord) niet meer afdwingbaar zijn.
Ik vind het persoonlijk ook vreemd dat er, zonder dat je iets gehoord hebt de afgelopen jaren, ineens beslag wordt gelegd, maar ik ben geen expert op dit gebied.
poruid

Leeftijd: 64
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: di 12 feb 2013 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De schuldeiser zijn recht om de de betaling van de schuld en eventuele rentetermijnen te vorderen is vermoedelijk ruim verjaard. Dergelijke vorderingen kunnen niet langer dan vijf jaren nadat de betaling ervan opeisbaar is geworden door de schuldeisers worden ingesteld (artt. 3:307 en 308 BW). Bepalend is dus wanneer de vermeende vordering opeisbaar is geworden. Laat het incassobureau maar aantonen dat de betaling van de schuld nog niet langer dan vijf jaar geleden opeisbaar was. In jouw geval gaat ze dat hen hopelijk niet lukken.

Wat in dat geval resteert is een natuurlijke verbintenis, wat grofgezegd inhoudt dat de schuldeiser betaling niet meer (via een rechter) kan vorderen, maar dat een eventuele betaling echter niet onverschuldigd is en dus niet kan worden teruggeëist.
Betaal dus niet!

De incassojuf heeft verder ongelijk dat zij nog na twintig jaren iets kunnen opeisen, alle vorderingen verwerken door het verloop van 20 jaren.
asvandam

Leeftijd: 81
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: di 12 feb 2013 15:48    Onderwerp: Aanspraak op W.W. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij een dienstverband dat wordt beeindigd heeft u aanspraak op WW-uitkering. Blijkens eerdere reacties lijkt dit het geval.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds