|
Auteur |
Bericht |
VLD_Rico
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: zo 06 jan 2013 21:02 Onderwerp: Vergunningaanvraag en apv |
|
|
Deze vraag werd vandaag aan mij gesteld:
Er wordt een vergunningaanvraag voor een fietstaxi ingewilligd. Maar daarbij wordt wel eventjes vermeld dat je geen reclame mag maken op de fietstaxi ( deze mededeling is niet gebaseerd op een bepaling in de apv). De eigenaresse van de fietstaxi had al meerder sponsoren gevonden dus is zeer teleurgesteld. Kun je in beroep gaan tegen het verbod op reclame?
Indien ja door welke wet(ten) is dit zo geregeld?
Dan kan ik diegene verder helpen. |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 jan 2013 9:41 Onderwerp: |
|
|
De inwilliging van de aanvraag is een besluit, dus daar kun je bezwaar tegen indienen. Ook als het voor jezelf een gunstig besluit is. Je gaat dan eigenlijk in bezwaar tegen de beperkende voorwaarde in je vergunning. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 jan 2013 16:20 Onderwerp: |
|
|
De vergunning is verleend op basis van art. 4 Wet Personenvervoer. Op grond van art. 6 lid 6 Wet Personenvervoer kunnen beperkingen gesteld worden aan de vergunning.
Er staat in de Wet Personenvervoer niets over administratief beroep, dus de aanvraagster kan inderdaad in bezwaar gaan bij het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft (de Minister van Infrastructuur en Milieu). Het bezwaar is inderdaad gericht tegen de vergunningsvoorwaarde.
Op zich moet de bezwaartermijn en waar bezwaar kan worden gemaakt ook op het gegeven besluit staan. |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 08 jan 2013 13:29 Onderwerp: Re: Vergunningaanvraag en apv |
|
|
VLD_Rico schreef: | Deze vraag werd vandaag aan mij gesteld:
Er wordt een vergunningaanvraag voor een fietstaxi ingewilligd. Maar daarbij wordt wel eventjes vermeld dat je geen reclame mag maken op de fietstaxi ( deze mededeling is niet gebaseerd op een bepaling in de apv). De eigenaresse van de fietstaxi had al meerder sponsoren gevonden dus is zeer teleurgesteld. Kun je in beroep gaan tegen het verbod op reclame?
Indien ja door welke wet(ten) is dit zo geregeld?
Dan kan ik diegene verder helpen. |
Was het een (1) mondelinge of ten overvloede mededeling of (2) echt een schriftelijke voorwaarde specificiek bij deze vergunning? Ik vraag dit omdat het ook kon gaan om een mededeling dat voor het maken van reclame een apart verbod of vergunningsprocedure kan bestaan. In het eerste geval is de aangewezen weg niet een bezwaar tegen de verleende vergunning maar een aparte procedure. |
|
|
|
 |
|