|
Auteur |
Bericht |
OOge
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 30 dec 2012 12:49 Onderwerp: onterecht automatisch incasso |
|
|
Enige jaren geleden heb ik mijn abonnement opgezegd. Toch bleek er ondanks de opzegging er gewoon nog afgeschreven te worden van die rekening. Dus heb ik dat gewoon gestorneerd. Nu kwam er een brief dat er nog een openstaande vordering is en dat ze geld willen zien. Nu heb ik het aangetekend bewijs nog, maar helaas kun je na 3 jaar niet meer zien dat hij is aangekomen. Ik ga er dan ook zeker van uit dat het is aangekomen, maar gewoon niet verwerkt is in het systeem. Omdat het bedrag wat onterecht van de rekening is afgeschreven hoger is dan de vordering vroeg ik me af of ik met art. 6:203 BW ook een eis kan doen. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: zo 30 dec 2012 17:28 Onderwerp: |
|
|
Zolang je geen aangetekende brief ontvangt raad ik je aan om vooral niet te reageren. Mocht je een aangetekende brief ontvangen wijs dan op de opzegging die je drie jaar geleden hebt verzonden. In uw geval zou ik opperen dat er sprake is van rechtsverwerking. |
|
|
|
 |
OOge
|
Geplaatst: zo 30 dec 2012 23:18 Onderwerp: |
|
|
Het is inderdaad niet aangetekend, maar een schriftelijke aanmaning namens hun client voor een bedrag wat niet is gespecificeerd. Ik moet eigenlijk al betaald hebben terwijl de brief later is binnengekomen. Maar ja dat krijg je als je dit tijdens de feestdagen verzend. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: ma 31 dec 2012 13:07 Onderwerp: |
|
|
ArieKanarie schreef: | Zolang je geen aangetekende brief ontvangt raad ik je aan om vooral niet te reageren. |
Waarom? |
|
|
|
 |
OOge
|
Geplaatst: wo 02 jan 2013 12:06 Onderwerp: |
|
|
Ondertussen was ik al zover om een brief te schrijven waarover het überhaupt gaat. Ik denk het te weten, maar er staan alleen een niet gespecificeerd bedrag dat betaald moet worden in een tijdsbestek van 3 werkdagen. (de rest was kerstdagen en weekend, blijft er 3 werkdagen over). Wat ik overigens niet van plan ben om te betalen.
Nu kan ik het volgende melden in de brief.
1 Specificatie van kosten waaruit de vordering is opgemaakt. En dan afwachten van de reactie
2 meteen in de aanval schieten en mijn onterechte betalingen terugvorderen.
Het blijkt nml dat ze nog 6 maanden lang van de rekening hebben afgeschreven (slapende rekening). Ik heb toen ik erachter kwam de 2 incasso's die nog konden terug gedraaid. Waarschijnlijk is dit de vordering + ongeveer 100 euro aan incassokosten, als ik dat goed bereken. Maar nogmaals, geen specificatie, dus onduidelijk wat de kosten zijn.
Wat is wijsheid, stap 1 of meteen stap 2. |
|
|
|
 |
|