|
Auteur |
Bericht |
Aanwijs
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 21 dec 2012 19:55 Onderwerp: Huisarts |
|
|
Hallo allemaal,
Mijn moeder heeft een schildklier die te snel/langzaam werkt, waardoor ze medicijnen moet slikken.
Een half jaar geleden had de huisarts haar een nieuwe prescriptie meegegeven, maar de huisarts had een te hoge dosis voorgeschreven, wat dus levensgevaarlijk zou kunnen zijn.
Een half jaar later belt de huisarts mijn moeder op om haar dit te vertellen.
Mijn vraag is dus kan ik juridische stappen ondernemen voor eventuele schadevergoeding? |
|
|
|
 |
Stefb91
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: za 22 dec 2012 14:41 Onderwerp: |
|
|
Mogen we naar aanleiding van jouw tekst aannemen dat ze nog geen nieuwe fysieke klachten ondervindt? Het is lastig aantonen waar je precies schadevergoeding voor moet hebben als er nog geen 'schade' bekend is.
Voor puur emotionele schade kun je je de moeite beter besparen. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: za 22 dec 2012 15:58 Onderwerp: |
|
|
Zonder schade geen vergoeding. We leven in Nederland en wij kennen geen punitive damages zoals in Amerika. Je spreekt over "zou kunnen zijn". Dat is niet voldoende. Is er wel sprake van letsel dan stel ik voor om naar het regionaal tuchtcollege te stappen. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 22 dec 2012 17:04 Onderwerp: |
|
|
De huisarts heeft z'n eigen fout gecorrigeerd en blijkbaar heeft ze geen schade ervaren, dus daarmee zul je zowel bij de tuchtrechter als bij de civiele rechter bot vangen. Bij de tuchtrechter moet er sowieso al heel wat aan de hand zijn voordat er daadwerkelijk een maatregel opgelegd wordt, aangenomen dat je de gegrondheid van de klacht al weet aan te tonen (wat ik betwijfel).
Misschien moet je wat minder Law & Order kijken en je wat meer concentreren op het feit dat je moeder nog in goede gezondheid is en met jou de kerst kan vieren. En het belang waarderen dat ze een huisarts heeft die tenminste de fout zelf corrigeert in plaats van niets te zeggen. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|