|
Auteur |
Bericht |
Noah-Vos
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 16 dec 2012 0:03 Onderwerp: contract voor onbepaalde tijd ? |
|
|
Ik ben in loondienst met een contract voor bepaalde tijd, dat drie keer verlengd is, vanaf 1 september 2009 tot 1 juni 2013. Daarna moet ik 3 maanden uit dienst en word ik weer in dienst genomen(als ik akkoord ga) met een contract voor bepaalde tijd.
Volgens de wet moet ik (geloof ik ) na 36 maanden overgaan naar een contract voor ONbepaalde tijd. Volgens mijn Cao Theater(naar welke mijn contract is opgemaakt ) heb ik pas recht op een contract voor onbepaalde tijd na 48 maanden.
vraag: staat de Cao boven de wet ? Of staat de wet boven Cao ?
Kan ik hier een zaak van maken of heeft mijn werkgever het recht aan zijn kant ?
bvdank voor eventuele reacties
mvrgrt Noah |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 16 dec 2012 12:58 Onderwerp: |
|
|
Art. 7:668a lid 1 onder a Burgerlijk Wetboek bepaalt dat u na drie jaar (36 maanden) recht heeft op een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Lid 5 van dat zelfde artikel bepaalt, dat hier bij CAO ten nadele van de werknemer van kan worden afgeweken.
De CAO Theater wijkt hiervan af ten nadele van de werknemer en gaat 'voor'. De werkgever heeft het recht dus aan zijn kant, helaas. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 16 dec 2012 13:01 Onderwerp: |
|
|
Art. 7:668a lid 1 onder a Burgerlijk Wetboek bepaalt dat u na drie jaar (36 maanden) recht heeft op een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Lid 5 van dat zelfde artikel bepaalt, dat hier bij CAO ten nadele van de werknemer van kan worden afgeweken.
De CAO Theater wijkt hiervan af ten nadele van de werknemer en gaat 'voor'. De werkgever heeft het recht dus aan zijn kant, helaas. |
|
|
|
 |
|