|
Auteur |
Bericht |
Jenger
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 14 dec 2012 13:31 Onderwerp: schadeformulier verkeerd ingevuld. |
|
|
Hallo,
Ik zit met een dilemma, en hoop dat iemand verduidelijking kan geven.
Een maand geleden ben ik aangereden terwijl ik voorgesorteerd stond ( stil ) om links af te slaan. De jongen die mee aanreed, kwam met hoge snelheid op mij af.
Bij uitstappen kwam de jongen naar me toe, vloekend en scheldend. Daardoor ben ik in een soort van shock geraakt. Ik stond te trillen op mijn benen en wist niet meer precies wat er gebeurd was en wat ik toen moest doen.
Hij beschuldigde mij ervan dat ik op zijn weghelft stond, en door de shock ben ik meegegaan in dat verhaal ( dom, dom )
Het schadeformulier ingevuld, met de fout dat ik op zijn weghelft had gestaan.
Later die avond begon het me te dagen dat dit niet mijn fout is geweest. Daarom heb ik meteen de dag erna een oproep in de krant gezet om een getuige van het ongeval te vinden.
Gelukkig was er een getuige die heeft gezien wat er gebeurd was. Hij kon duidelijk aangeven dat ik op mijn weghelft stond en dat hij te hard reed.
Nu doet de tegenpartij moeilijk over het schade formulier.
Mocht dit verkeerd uitpakken, zou het zin hebben om ermee naar de rechtbank te gaan? Mijn auto is total loss en is mij veel waard.
Ik hoop reacties.
Groet,
Jenger |
|
|
|
 |
kampeerder
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 14 dec 2012 14:51 Onderwerp: |
|
|
Tegenpartij doet moeilijk over het schadeformulier....
Dat kan best zijn.
Het schadeformulier, tenminste de voorzijde dat u ter plekke invult, geeft een hele summiere weergave van hetgeen voorgevallen is.
U zult wel gemerkt hebben dat u hier voornamelijk NAW- voertuig- en verzekeringsgegevens en plaats en tijdstip van het ongeval heeft ingevuld.
En in het 'priegelhokje' en situatieschets.
Op de achterzijde van het formulier, dat u in alle rust, thuis heeft ingevuld kunt u meer kwijt over de toedracht van het ongeval en de omstandigheden.
U heeft, zij het naderhand, een getuige van het ongeval gevonden.
Die zal, als het goed is, door uw verzekeraar of die van wederpartij benaderd zijn voor een verklaring.
En dan is het aan de verzekeraars onderling om uit te maken wie aansprakelijk is voor de ontstane schade.
Als het de jongen van de aanrijding is die moeilijk doet over het schadeformulier hoeft u zich daar niets van aan te trekken.
Is het de verzekeraar van de tegenpartij die moeilijk doet dan is dat niet geheel ongebruikelijk. Bekend is dat vezekeraars een portemonnee van uienleer hebben. Die gaat al huilen als die getrokken wordt.
Schrijf hen dan een brief waarin u de omstandigheden waaronder de voorzijde het formulier is ingevuld uitlegt. U heeft dat in uw vraagstelling redelijk goed verwoord.
Vergeet geen kopie naar uw eigen verzekeraar te sturen.
Houdt daarbij in gedachten dat u een getuige heeft en wederpartij niet.
Mocht de verzekeraar van wederpartij u aansprakelijk houden voor de schade dan is het tijd u te gaan beraden op verdere stappen. Al dan niet in samenwerking met uw eigen verzekeraar. Die moet immers dan gaan betalen en ook diens portemonnee is van....... _________________ Ambactus pragmaticus!
Voorzichtig!
Niet voederen met overbodige procedures! |
|
|
|
 |
Jenger
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 15 dec 2012 13:01 Onderwerp: |
|
|
Dank voor uw reactie!
Vlak voor uw reactie kreeg ik de tip van mijn verzekeraar om een verklaring op te stellen waarom het schadeformulier verkeerd is ingevuld ( dezelfde tip als de uwe ).
Dit heb ik gistermiddag gedaan en deze verklaring wordt doorgestuurd naar de tegenpartij.
Het is de verzekeraar ( maar waarschijnlijk ook de jongen zelf ) van de tegenpartij die moeilijk doet over het schade formulier. Zij achten het formulier bindend en het maakt dan niet uit dat ik wel een getuige heb, en zij niet.
Mijn verzekeraar vertelt mij dat dat het een moeilijke situatie is en dan het een 50/50 deal wordt.
Dat wil ik natuurlijk niet. Maar zou het iets uithalen om naar de rechter te stappen? Of vallen zij over het het verkeerd ingevulde formulier?
Groet Jenger |
|
|
|
 |
|