Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 20:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ontslagen door brief!!
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sandrahevel22

Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 13 dec 2012 20:31    Onderwerp: Ontslagen door brief!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Juridische adviseurs,

Ik heb vandaag een brief ontvangen met daarin in 3 opties om verschillende vormen van ontslag aan te nemen. Er staat in dat met wederzijds goedvinden de arbeidsovereenkomst op 30 maart 2013 beëindig gaat worden. Als ik één van deze 3 opties niet zal kiezen dan zal ik in de ontslag traject belanden. Dus wat ik ook kies het antwoord daarop is ontslag! (IS DIT ZO, KLOPT DIT, MAG DIT??????!!!!!!!!!!!)

Wat ik niet kan begrijpen is dat ik 17 jaar al werk bij dit bedrijf en een onbepaalde tijdscontract heb. De inleiding van dit ontslag heeft te maken met de uitslag van de AMN-test en de stand van zaken betreffende het taalniveau. Overigens heeft elke leidster een MBO diploma en nu willen ze dat wij op een HBO niveau Nederlands te werken.

De bedrijf waar in ik heb gewerkt is een Peuterspeelzaal en heb daar overigens gewerkt als Peuterleidster voor meer dan 17 jaar!

Wat moet ik doen????!!!!!!!!!!!!

Help mij aub mensen! Wat zijn mijn rechten en plichten! Ik heb jullie nodig

Optie 1

Beeindigen met wederzijds goedvinden op 30 maart 2013 een ontslag vergoeding van 3 maanden brutosalarissen via een vaststellingsovereenkomst te realiseren in de maand december 2012

Optie 2

Beëindigen met wederzijds goedvinden, waarbij de werkgever de werknemer de mogelijkheid van een outplacementtraject voor een periode van 6 maanden biedt, ingaande 1 februari 2013 waarna de abreidsovereenkomst zonder verdere vergoeding m.i.v 1 augustus 2013 wordt beeindigd. Via een vaststellingovereenkomst in 2013 wordt met begeleiding van een externe bureau gezocht naar een passende werk.

Optie 3

Beeindigen met wederzijds goedvinden, waarbij de werkgever en werknemer overeenkomen de arbeidsovereenkomst 31 maar 2013 te beeindigen en werknemer in plaats van een bedrag ineens voor het jaar 2013 een aanvulling op de WW-uitkering krijgt tot 100% van het laatst verdiende salaris voor de 1e 6 maanden na ontslag en de resterende maanden tot 90%

Als één van deze keuzes uit de voorgelegde opties niet gemaakt zijn besluit het bedrijf zich niet anders in te zetten dan een formeel ontslagtraject!

Ik ben eerlijk gezegd kapot door al deze ellende. Ik heb 17 jaar van mij leven gegeven aan dit werk en heb dit met plezier gedaan. Na verschillende veranderingen binnen het bedrijf hebben ze mijn leven stuk voor stuk kapot gemaakt. Zie geen uitkomst in deze zwarte tunnel ik ben overigens 52 jaar help! Ik slaap en eet niet meer door deze ernstige besluit!

Bedankt mensen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2012 13:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoewel de communicatie niet echt netjes valt te noemen, mag een werkgever natuurlijk altijd proberen om werknemers ontslag te geven.

Het is goed om te weten dat je met dit bericht nu weet dat je werkgever "van je af" wil, maar dat er nog geen formeel ontslag is aangezegd.

Met wederzijds goedvinden mogen werkgever en werknemer altijd uit elkaar, maar normaal gesproken zit daar een vergoeding voor de werknemer aan vast. Met jouw leeftijd en lengte van je dienstverband, moet je dan ongeveer op 21 maandsalarissen (inclusief vakantiegeld) rekenen.

Nu worden er maar drie maanden aangeboden. Dat staat niet in contrast. Het kan echter zo zijn dat jouw werkgever in zwaar financieel weer zit, en dan zou het natuurlijk zijn dat faillissement dreigt en jij dan helemaal niets krijgt.

Je schrijft daar echter niets van, en je lijkt te suggereren dat enkel een wijziging in de functiebeschrijving/eisen aanleiding is om afscheid van jou te nemen. In dat geval heeft jouw werkgever een zware dobber aan jou.

Ik denk dat je niet akkoord zou moeten gaan met het ontslag met wederzijds goedvinden. Als je niet akkoord gaat met dat ontslag, zal je werkgever ontslag moeten aanvragen via UWV of via de kantonrechter. Dat ontslag krijgt hij niet zo maar, maar daarvoor zal hij met redenen moeten komen. De wijziging van functie eisen zal niet goed genoeg zijn om goedkoop jouw ontslag voor elkaar te krijgen.

Aan de andere kant moet jij je wel kunnen gaan verweren. Daarvoor zul je juridische expertise moeten inschakelen. Heb je geen rechtsbijstand die je kunt inschakelen? Je zou sowieso eens langs kunnen gaan bij het juridisch loket bij jou in de buurt. Daarnaast hebben de meeste advocaten ook wel een gratis spreekuur op afspraak, waarin kansen worden besproken.

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2012 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niets aan toe te voegen. Alleen ik kom uit op 24 gewogen dienstjaren, dus 24 bruto maandsalarissen als kantonrechtersvergoeding.

Wanneer het de werkgever zou lukken om een ontslagvergunning van UWV Werkbedrijf te krijgen, moet u naar de kantonrechter gaan en schadevergoeding vorderen wegens kennelijk onredelijk ontslag (art. 7:681 lid 1 BW). Het is verstandig om dan een advocaat te raadplegen.

Maar in ieder geval, ook ik kom tot de conclusie: niet instemmen met ontslag met wederzijds goedvinden onder de genoemde voorwaarden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds