|
Auteur |
Bericht |
Rianne999
Leeftijd: 34 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 134
|
Geplaatst: di 20 nov 2012 17:18 Onderwerp: Dubbele master strafrecht/burgerlijk recht (RUN) |
|
|
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een dubbele master in het strafrecht en burgerlijk recht, liefst bij de Radboud Universiteit.
Ben nu bezig met m'n derde jaar, dus ik heb nog wel wat maandjes de tijd om te kiezen, maar het zit al vrij lang in m'n hoofd om deze dubbele master te gaan doen. Nu hoor ik van verschillende mensen dat ze (in Nijmegen in ieder geval) niet zo happig op deze combinatie zijn, vooral als je één grote scriptie wilt schrijven ipv twee aparte scripties.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen of dit echt zo is? Het liefst zou ik natuurlijk gewoon één grote scriptie schrijven, al denk ik dat de onderwerpen niet echt voor het oprapen liggen.
Bij burgerlijk recht gaat mijn voorkeur vooral uit naar personen- en familierecht en arbeidsrecht, dus mocht er iemand zijn die nog een goed idee heeft om dit te combineren in een scriptie met strafrecht, hoor ik het graag!
Bij voorbaat dank! |
|
|
|
|
Rianne999
Leeftijd: 34 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 134
|
Geplaatst: di 20 nov 2012 22:30 Onderwerp: |
|
|
En nu ben ik vandaag ook nog eens de master arbeidsrecht in Tilburg tegengekomen... dus als mensen daar ervaringen mee hebben, hoor ik het ook graag! |
|
|
|
|
hilde12
Leeftijd: 124 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 21 nov 2012 9:31 Onderwerp: |
|
|
Arbeidsrecht ivm strafrecht:
Probeer het eens met arbeidsuitbuiting.
Art 273f Strafrecht icm arbeidstijdenwet, wet minimum loon, arbeidsomstandighedenwet, etc. |
|
|
|
|
hilde12
Leeftijd: 124 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 21 nov 2012 9:31 Onderwerp: |
|
|
Arbeidsrecht ivm strafrecht:
Probeer het eens met arbeidsuitbuiting.
Art 273f Strafrecht icm arbeidstijdenwet, wet minimum loon, arbeidsomstandighedenwet, etc. |
|
|
|
|
Rianne999
|
Geplaatst: do 22 nov 2012 13:06 Onderwerp: |
|
|
Dat is wel een goede ja! Ik neem aan dat je dan specifiek doelt op 273f lid 1 sub 4? Komt dat vaak voor in NL denk je? |
|
|
|
|
Rianne999
|
|
|
|
|
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: do 22 nov 2012 18:36 Onderwerp: |
|
|
De opstellers van dat rapport gaan ervan uit het aantal slachtoffers van verborgen slavernij per hoofd van de bevolking gelijk is voor alle Europese lidstaten. Die aanname is nergens op gebaseerd. De conclusie dat in Nederland slechts 1% van de verborgen slavernij bekend is bij instanties is daarom volstrekt ongefundeerd.
Edit: Overigens is het niet mijn bedoeling het probleem te bagatelliseren. Ieder geval van gedwongen arbeid of mensenhandel is er één te veel.
Laatst aangepast door Regin op do 22 nov 2012 21:10, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
hilde12
|
Geplaatst: do 22 nov 2012 20:12 Onderwerp: |
|
|
Wij (inspectie szw) draaien het merendeel van onze onderzoeken daarop, en ja, het komt helaas veel te vaak voor. |
|
|
|
|
Rianne999
|
Geplaatst: do 22 nov 2012 23:06 Onderwerp: |
|
|
Ben wel benieuwd of er ergens dan concrete cijfers van NL zijn. Zal er binnenkort eens naar op zoek gaan. Interessant onderwerp!
Maar hoe zit het als Nederlandse werknemers worden uitgebuit? Is daar apart iets strafrechtelijks over geregeld? Want het genoemde artikel ziet op mensenhandel, dus ik neem aan dat het alleen gaat over uitbuiting van werknemers die uit andere landen komen/worden 'gehaald'? Of zie ik het nu verkeerd. Heb me (nog) niet in mensenhandel verdiept, dus ik weet er niet zoveel van. |
|
|
|
|
hilde12
|
Geplaatst: vr 23 nov 2012 20:25 Onderwerp: |
|
|
Nederlanders die uitgebuit worden vallen ook onder dit artikel, denk maar aan loverboys en hun slachtoffers.
Denk dat je mensenhandel en mensensmokkel door elkaar haalt. |
|
|
|
|
Rianne999
|
Geplaatst: zo 25 nov 2012 21:42 Onderwerp: |
|
|
Thanks! Dat haalde ik idd door elkaar. |
|
|
|
|
|