|
Auteur |
Bericht |
bellenbellen
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 nov 2012 12:56 Onderwerp: UWV erkent vermoeidheidsklachten niet als basis voor uitkeri |
|
|
Ik heb dermate last van vermoeidheid dat ik vastloop in mijn werk. Ik kan dan niet meer snel werken, uiteraard doe ik erg mijn best. Echter het UWV erkent vermoeidheidsklachten bij autisme helemaal niet. De arts J.J. Smiths zegt dat je met moeheid ook kunt werken. Dat onderschrijf ik ook. Echter het heeft wel nadelen dat ik minder productief ben als een ander. Het zogenaamde handelingstempo. Bij de laatste werkgevers kon ik mijn targets niet halen. Ik word wel aangenomen bij werkgevers maar na een jaar komen ze er achter dat ik toch niet aan alle eisen voldoe. Ik ben bezorg nu post. Daar kan ik mijn eigen tempo bepalen. Echter het re-integratie bureau wil graag dat ik daarmee ga stoppen. Zij kunnen namelijk job-coach aanbieden vanaf 12 uur. Het UWV geeft aan dat er wel problemen bij mij zijn maar dit kunnen dan opgelost worden door job coach. De werkgever krijgt een soort handleiding over mij om hoe om te gaan met een autist. Dat zou natuurlijk mooi zijn dat de werkgever hier rekening mee houdt en dat ik ondertussen werk aan herstel en beter leer omgaan met de dingen waarin ik minder goed ben.
http://www.r95.nl/r95-publicaties/r95-publicaties-ass-op-leeftijd.html < Daarin staat dat het UWV dit niet erkent. Ik vraag me af in hoeverre zij Chronisch Vermoeidheid Syndroom wel erkennen als ziekte? Ik heb van alles geprobeerd om meer energie over te houden. Het beste kan ik dat doen door veel rust momenten in te plannen. Dan kan ik goed mijn werk aan. Echter werkgevers vinden het raar dat ik na 2 uur werken een (ik geef dan aan onbetaalde) pauze wil. Dat heb je nodig als je 80 jaar bent maar niet 30?
Ik stuit dan ook op veel onbegrip van de buitenwereld. Autisme is complex iets waar ik mij niet achter wil gaan verschuilen maar de beperkingen blijven wel staan. |
|
|
|
 |
memolen
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 25 nov 2012 20:33 Onderwerp: Vermoeidheidsklachten |
|
|
De UWV verzekeringsarts moet vaststellen of de vermoeidheidsklachten voortkomen uit een aandoening die medisch objectief is vast te stellen. Klachten alleen zijn onvoldoende.
Overigens is me niet duidelijk wat je vraag precies is. |
|
|
|
 |
bellenbellen
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 26 nov 2012 16:36 Onderwerp: |
|
|
Vraag is wat ik nu kan doen? Ik zit nu in de ziektewet. In het verleden had ik Wajong uitkering van 80-100%. Maar nadat ik Mavo diploma heb gehaald (kom van MLK/VSO school af) hebben ze die ingetrokken. Ik heb de mavo behaald door hierop te focussen. Iets wat een kwaliteit is van autisme. 5 jaar later kon/kan ik mijn werk niet meer aan. Maar nu denken ze bij het uWV dat dit lag aan het callcenter. Echter ik werkte op de e-mail afdeling voor het beantwoorden van klanten vragen. Echter ik kreeg zodanige last van vermoeidheid dat ik het werk niet meer aankon. Nu denkt het UWV dat ik met ander werk wel goed kan werken dus re-integreren.
Wanneer ik de post sorteer dan raak ik al heel snel op en doe dat in etappes. De vraag is wat kan ik nu nog doen? UWV heeft toch wel zo iets als een CVS protocol waaraan zij zich moeten houden? Als iemand hoofdpijn heeft kun je dat ook niet objectief vast stellen. Dus het uitgangsprincipe is dat jij liegt! Terwijl ik juist mijn best doe om te gaan werken maar daarin steeds niet wil slagen. Ik ben niet iemand die lekker uitkering wil hebben en dan lanterfanten dat van verre. Ik wil gewoon werken! |
|
|
|
 |
|