|
Auteur |
Bericht |
mhemminga
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 15 nov 2012 15:50 Onderwerp: partneralimantatie ex-vrouw heeft ondertussen eigen inkomen |
|
|
Mijn man betaald alimentatie aan zijn ex-vrouw. Bij de bepaling van het te betalen bedrag had deze mevrouw bijna geen eigen inkomen. Deze vrouw heeft inmiddels haar leven weer aardig georganiseerd maar wil absoluut geen contact meer met mijn man, alleen de alimentatie moet wel betaald blijven worden. Nu hebben wij kort geleden te horen gekregen dat de vrouw al meer dan een jaar volledig werkt. Deze situatie zou een reden zijn om het alimentatie bedrag aan te passen aan de huidige situatie. Wij kunnen nu via de advocaat vragen deze vrouw te benaderen en een herziening aan te vragen bij de rechtbank. Mijn man moet nog 6 maanden betalen dan is de verplichting afgelopen, is dit dan nog zinvol?
Is het ook mogelijk om met terugwerkende kracht het teveel betaalde bedrag van haar terug te ontvangen? Had deze vrouw niet de plicht om te melden dat ze in haar eigen onderhoud kan voorzien?
Wie kan ons vertellen wat raadzaam is om te doen in deze situatie? |
|
|
|
 |
sandra1978
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 21 nov 2012 11:00 Onderwerp: |
|
|
Als je man nog een half jaar moet betalen zou ik het zo laten, waarschijnlijk kost het inschakelen van een advocaat en de gang naar de rechtbank je net zoveel of meer dan 6 maanden nog betalen, hoe zuur het ook is. Of zij verplicht is je op de hoogte te brengen weet ik niet. Zou je man haar op de hoogte brengen als hij meer verdiend en dus meer zou kunnen betalen? (Zeg je heel eerlijk dat ik dat laatste niet zou doen en zou vinden dat ik wel genoeg betaal...) Maar je kan natuurlijk altijd advies inwinnen bij een advocaat en horen wat die te zeggen heeft. |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 nov 2012 9:32 Onderwerp: alimentatie |
|
|
Je kunt natuurlijk ook haar een brief sturen dat er geconstateerd is dat zij inkomen heeft en dat je dus afziet van nadere verrekening met terugwerkende kracht als de alimentatie direct wordt stopgezet. In een praktijkgeval heeft dit gewerkt. |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 nov 2012 9:34 Onderwerp: dubbel |
|
|
dubbel |
|