|
Auteur |
Bericht |
Vlosje
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 nov 2012 16:01 Onderwerp: Communicatieproblemen met Duitse OvJ |
|
|
Ik probeer wat helderheid te scheppen in de volgende situatie, ik hoop dat iemand me ermee kan helpen:
Een tijd geleden ben ik betrokken geraakt bij een opstootje. Een duitser heeft mij redelijk toegetakeld, maar ik ben zelf niet zo'n strijder, de duitser heeft helemaal niks. Ik had gehoopt dat hij opgepakt zou worden, maar het tegendeel is gebeurd, ik ben opgepakt in het ziekenhuis.
Ik wilde graag een verklaring afleggen in het Engels of NL, maar dat mocht niet, alleen in het Duits was het toegestaan. Geen verklaring afgelegd dus, ik spreek geen Duits.
Enige tijd later krijg ik een brief thuis: 40 dagen brommen of een geldboete betalen. Ik heb hier direct een brief op terug geschreven dat ik totaal niet eens ben met hun conclusie, dus ik heb de situatie nog eens haarfijn op papier uitgelegd en opgestuurd.
Hierop kreeg ik als antwoord dat de 14 dagen termijn voor verweer overschreden zijn, terwijl ik slechts 3 dagen tel dat de brief bij mij lag.
Ik heb echt geen idee waar ik aan toe ben. Hoe sterk is mijn positie, en hoe lang rijkt de Duitse arm der wet over de grens heen? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
|
Geplaatst: di 13 nov 2012 19:42 Onderwerp: |
|
|
Paragraph 7 absatz 1 van het Duitse Strafgesetzbuch bepaalt dat het Duitse Strafgesetzbuch geldt wanneer tegen een Duitser in het buitenland een strafbaar feit wordt gepleegd. Dus ik denk dat de Duitse OvJ in deze bevoegd is om tot vervolging over te gaan. |
|
|
|
 |
Vlosje
|
Geplaatst: di 13 nov 2012 20:18 Onderwerp: |
|
|
ter aanvulling, dit is gewoon in Duitsland gebeurd, dus logisch dat hij tot vervolging mag overgaan als er geconstateerd wordt dat iets strafbaars begaan is.
Ik begrijp alleen niet hoe een sanctie opgelegd kan worden op basis van 1 verklaring, geen getuigen, geen letsel en geen wederhoor.
marja.verstralen schreef: | Paragraph 7 absatz 1 van het Duitse Strafgesetzbuch bepaalt dat het Duitse Strafgesetzbuch geldt wanneer tegen een Duitser in het buitenland een strafbaar feit wordt gepleegd. Dus ik denk dat de Duitse OvJ in deze bevoegd is om tot vervolging over te gaan. |
|
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 14 nov 2012 11:00 Onderwerp: |
|
|
Vlosje schreef: | ter aanvulling, dit is gewoon in Duitsland gebeurd, dus logisch dat hij tot vervolging mag overgaan als er geconstateerd wordt dat iets strafbaars begaan is.
Ik begrijp alleen niet hoe een sanctie opgelegd kan worden op basis van 1 verklaring, geen getuigen, geen letsel en geen wederhoor.
marja.verstralen schreef: | Paragraph 7 absatz 1 van het Duitse Strafgesetzbuch bepaalt dat het Duitse Strafgesetzbuch geldt wanneer tegen een Duitser in het buitenland een strafbaar feit wordt gepleegd. Dus ik denk dat de Duitse OvJ in deze bevoegd is om tot vervolging over te gaan. |
|
Als ik jou was zou ik me snel tot een advocaat richten. Dit zijn geen zaken om lichtvaardig mee om te gaan.
In Nederland zal je niet snel opgepakt worden om je straf in Duitsland uit te zitten, maar volgens mij is het best handig om de rest van je leven ongestoord in en door Duitsland te kunnen reizen.... _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Vlosje
|
Geplaatst: do 15 nov 2012 12:50 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: |
In Nederland zal je niet snel opgepakt worden om je straf in Duitsland uit te zitten, maar volgens mij is het best handig om de rest van je leven ongestoord in en door Duitsland te kunnen reizen.... |
Heeft iemand een idee wat een goede ingang om verder advies in te winnen? Ik heb bijvoorbeeld al eens bij het juridisch loket geinformeerd, maar niemand weet daar echt iets te zeggen over de procedures bij onze oosterburen, of me door te verwijzen naar iets waar ik wat mee kan.
Ik wil ook niet een dure advocaat in de arm nemen, ik kan het met een boete van ongeveer €1800,- afkopen, maar ik wil juist dat er recht wordt gedaan, ik ben nergens schuldig aan. |
|
|
|
 |
|