|
Auteur |
Bericht |
VanAllesWatShop
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 nov 2012 18:31 Onderwerp: Geen opzegtermijn? |
|
|
Hallo, ik heb een vraag:
Ik heb een arbeids contract voor een jaar echter er staat geen opzegtermijn in vermeld (er staat wel opzegtermijn in de header/alinea er boven)
Nu heb ik opgezegd en mijn werkgever zegt dat ik tot maart moet blijven.
Is dit juist of heb ik wel recht om van dit contract af te komen binnen 1 maand?
Doordat ik het eerder niet met andere punten in dit contract niet eens was, heb ik deze uitsluiting over het hoofd gezien...
graag advies, b.v.d. Joop |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 12 nov 2012 18:57 Onderwerp: |
|
|
Is er een CAO van toepassing? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 nov 2012 19:15 Onderwerp: |
|
|
Zie art. 7:667 lid 3 Burgerlijk Wetboek.
Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan slechts tussentijds worden opgezegd, indien dat schriftelijk is overeengekomen.
Als u eerder opzegt, terwijl de mogelijkheid tot tussentijdse opzegging niet schriftelijk is overeengekomen, is de opzegging geldig, maar bent u schadeplichtig (art. 7:677 lid 2 BW). U hoeft dan dus niet te werken, maar u moet schadevergoeding betalen. Dat is denk ik ook niet wat u wilt. Het is in dat geval maar beter door te werken.
Bovendien verliest u uw recht op WW-uitkering, als u zelf opzegt. |
|
|
|
 |
VanAllesWatShop
|
Geplaatst: ma 12 nov 2012 23:27 Onderwerp: |
|
|
Regin schreef: | Is er een CAO van toepassing? |
Nee, geen CAO
Groeten,
Joop
Laatst aangepast door VanAllesWatShop op ma 12 nov 2012 23:43, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
VanAllesWatShop
|
Geplaatst: ma 12 nov 2012 23:34 Onderwerp: |
|
|
marja.verstralen schreef: |
Als u eerder opzegt, terwijl de mogelijkheid tot tussentijdse opzegging niet schriftelijk is overeengekomen, is de opzegging geldig, maar bent u schadeplichtig (art. 7:677 lid 2 BW). U hoeft dan dus niet te werken, maar u moet schadevergoeding betalen. Dat is denk ik ook niet wat u wilt. Het is in dat geval maar beter door te werken. |
Bedankt voor het antwoord Marja,
helaas...
Groeten,
____
) / ______
__/_(_)(_)/_)
(_/ / |
|
|
|
 |
|