|
Auteur |
Bericht |
Robinnoval
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: wo 31 okt 2012 16:25 Onderwerp: BABW verkeersbord E6 |
|
|
Artikel 29 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer luidt als volgt:
De kosten, voorvloeiende uit de plaatsing van bord E6 van bijlage I, behorende bij het RVV 1990, kunnen worden verhaald op degene of degenen ten behoeve van wie het bord is geplaatst.
Het bord E6 is de gehandicaptenparkeerplaats.
Stel dat een zorginstelling dit bord wilt plaatsen op haar parkeerplaats.
Een bord zonder onderbord, dus niet toegewezen aan een kentekenplaat.
Op wie slaat het 'ten behoeve van' in dit artikel ?
Als een zorginstelling een aanvraag doet ? Kunnen de kosten dan op de zorginstelling worden verhaald op basis van dit artikel?
Kan het ten behoeve van ook op een BV slaan of alleen op een gehandicapt persoon ? |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 okt 2012 17:05 Onderwerp: Re: BABW verkeersbord E6 |
|
|
Robinnoval schreef: | Artikel 29 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer luidt als volgt:
De kosten, voorvloeiende uit de plaatsing van bord E6 van bijlage I, behorende bij het RVV 1990, kunnen worden verhaald op degene of degenen ten behoeve van wie het bord is geplaatst.
Het bord E6 is de gehandicaptenparkeerplaats.
Stel dat een zorginstelling dit bord wilt plaatsen op haar parkeerplaats.
Een bord zonder onderbord, dus niet toegewezen aan een kentekenplaat.
Op wie slaat het 'ten behoeve van' in dit artikel ?
Als een zorginstelling een aanvraag doet ? Kunnen de kosten dan op de zorginstelling worden verhaald op basis van dit artikel?
Kan het ten behoeve van ook op een BV slaan of alleen op een gehandicapt persoon ? |
Lees je eigen vraag nog eens en dan in mij quote het dik gedrukte, je hebt namelijk zelf het antwoord gegeven. |
|
|
|
 |
Robinnoval
|
Geplaatst: vr 02 nov 2012 15:58 Onderwerp: Re: BABW verkeersbord E6 |
|
|
[quote="theod"] Robinnoval schreef: | Lees je eigen vraag nog eens en dan in mij quote het dik gedrukte, je hebt namelijk zelf het antwoord gegeven. |
Haha, eens. Bedankt voor je reactie ! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 02 nov 2012 19:19 Onderwerp: |
|
|
Ik vind art. 29 BABW niet superduidelijk, want het ligt natuurlijk voor de hand om een link te leggen met het (optionele) onderbord. Je zou kunnen denken dat het artikel alleen van toepassing is als het bord E6 wordt voorzien van onderbord, in welk geval de houder van het duidelijk "ten behoeve van" de houder van het corresponderende kentekenbewijs wordt geplaatst.
Art. 29 BABW is echter gebaseerd op art. 156 WVW 1994:
Quote: | Bij algemene maatregel van bestuur kunnen kosten, verbonden aan de plaatsing of verwijdering van verkeerstekens, worden doorberekend aan degene ten behoeve van wie het verkeersteken is geplaatst of verwijderd. |
Hier staat ook "ten behoeve van", maar gaat het niet specifiek om bord E6. Het lijkt mij daarom dat ook borden zonder zo'n onderbord "ten behoeve van" iemand worden geplaatst. (Art. 33 BABW lijkt dit verder te bevestigen, want is blijkbaar ook op art. 156 WVW gebaseerd. Art. 155 WVW lijkt op het eerste gezicht beter aan te sluiten, maar spreekt niet van regelen bij AMvB.)
Ik ben het dus met theod eens. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Robinnoval
|
Geplaatst: vr 02 nov 2012 19:28 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Ik vind art. 29 BABW niet superduidelijk, want het ligt natuurlijk voor de hand om een link te leggen met het (optionele) onderbord. Je zou kunnen denken dat het artikel alleen van toepassing is als het bord E6 wordt voorzien van onderbord, in welk geval de houder van het duidelijk "ten behoeve van" de houder van het corresponderende kentekenbewijs wordt geplaatst.
Art. 29 BABW is echter gebaseerd op art. 156 WVW 1994:
Quote: | Bij algemene maatregel van bestuur kunnen kosten, verbonden aan de plaatsing of verwijdering van verkeerstekens, worden doorberekend aan degene ten behoeve van wie het verkeersteken is geplaatst of verwijderd. |
Hier staat ook "ten behoeve van", maar gaat het niet specifiek om bord E6. Het lijkt mij daarom dat ook borden zonder zo'n onderbord "ten behoeve van" iemand worden geplaatst. (Art. 33 BABW lijkt dit verder te bevestigen, want is blijkbaar ook op art. 156 WVW gebaseerd. Art. 155 WVW lijkt op het eerste gezicht beter aan te sluiten, maar spreekt niet van regelen bij AMvB.)
Ik ben het dus met theod eens. |
Ik sluit me hier volledig bij aan. Maar mijn twijfel ontstond inderdaad bij het door jou mooi omschreven gedeelte. Zie dikgedrukte citaat. |
|
|
|
 |
|