Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 20:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aanvraag verlenging loondoorbetaling WIA / Verzekering
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Anien

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 16 okt 2012 23:51    Onderwerp: Aanvraag verlenging loondoorbetaling WIA / Verzekering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vrouw is nu bijna 2 jaar ziek en is begonnen aan een re-integratie traject. Elke week wat langer werken. Eind dit jaar zou ze dan weer volledig aan het werk moeten zijn (32 uur).

Echter houd ze dit niet vol en is dus wanhopig op zoek naar een uitweg om het UWV traject te voorkomen (en daarmee mogelijk het verlies van haar baan).

Het is mogelijk (volgens mij) om het WIA/UWV traject uit te stellen. Namelijk door een aanvraag in te dienen voor loondoorbetaling. De werkgever wil hier aan mee werken (waarschijnlijk omdat hij anders toch op zijn vingers wordt getikt omdat hij onvoldoende bij heeft gedragen aan een goede re-integratie). Nu is het natuurlijk wel zo, dat het aantal uren wel worden uitgesmeerd over een half jaar. Dat geeft wat meer ruimte, maar de uren zullen nooit minder worden dan tot op heden.

Ze is ook bereid om eventueel ouderschapsverlof in te zetten. Volgens mij moet ze zich dan volledig beschikbaar voor werk melden (nu of aan het eind van het jaar) waardoor ze vervolgens ouderschapsverlof kan opnemen. Of zou dat ook nu al kunnen?

Bijkomend probleem is dat er sprake is van een verzekering (auto ongeluk) welke alle kosten zou moeten vergoeden. Deze gaat er echter vanuit dat mijn vrouw voor het eind van het jaar weer volledig hersteld is.

Volgens mij word het al knap lastig om bij de verzekering een aanvraag verleningen loondoorbetaling WIA er door heen te krijgen? Wat gebeurd er als ze het hier niet mee eens zijn? Kunnen ze het hier niet mee eens zijn? Gaan ze dan een keuring doen met als mogelijk gevolg een goedkeuring?

Laat staan als we het nog ingewikkelder maken met het opnemen van ouderschapsvervolg?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2012 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,

Van de verzekeringskwestie heb ik helaas geen verstand.
Wel kan ik zeggen dat verlenging van het tijdvak van loondoorbetaling door afspraak tussen werkgever en werknemer mogelijk is op grond van art. 7:629 lid 11 aanhef en onder c Burgerlijk Wetboek in samenhang met art. 24 Wet WIA.

Het ouderschapsverlof kan uw vrouw opnemen vanaf twee maanden na indiening van het verzoek om ouderschapsverlof bij de werkgever (art. 6:5 lid 1 Wet Arbeid en Zorg). Ze heeft daar recht op als ze ten minste een jaar in dienst is (art. 6:3 lid 1 WAZO) en het kind onder de acht jaar is (art. 6:4 WAZO). Het is kort gezegd in beginsel een recht om een half jaar de helft van de tijd te werken. Het is in beginsel onbetaald; de CAO kan bepalen dat er toch betaald wordt.

Ik hoop dat nog iemand op de verzekeringskwestie kan antwoorden.

Sterkte en met vriendelijke groet,

Marja
Anien

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012 12:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marja .. bedankt voor het antwoord.

Kan iemand de reactie of denkwijze van de verzekeringmaatschappij inschatten?

Dus de verzekeringmaatschappij is in de veronderstelling dat voor het eind van het jaar mijn vrouw weer volledig is hersteld. Wat is hun reactie of vervolgstappen als:

* Tussen de werkgever en werknemer een overeenkomst wordt gesloten mbt de loondoorbetaling

* Als mijn vrouw in dit stadium ouderschapsverlof opneemt
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds